بازدید 3492

خرید خرمای هرمزگان با چک‌های بلندمدت و نرخ‌های نازل توسط دلالان

نماینده مردم بندرعباس مجلس با بیان اینکه خرمای پیارم بندرعباس در دنیا بی‌نظیر است،گفت: عدم بسته‌بندی استاندارد یکی از موانع برای صادرات بهینه خرمای ناب هرمزگان است.
کد خبر: ۷۵۲۴۰۳
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۶ 04 December 2017

 

احمد مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره وضعیت صادرات خرما به بازارهای هدف گفت: متاسفانه سرانه مصرف خرما در کشور پایین است بنابراین با توجه به اینکه حجم تولید خرما با مصرف سرانه کشور همخوانی ندارند باید مکانیزم صادرات خرما در کشور فعال شود.

نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی از خرماداران هرمزگانی از وضعیت صادرات خرما گله مند وناراضی هستند تصریح کرد: برای بهبود بازار صادراتی خرمای هرمزگان باید نگاه ویژه به مقوله بازاریابی داشت.

مرادی تصریح کرد: خرمای بندرعباس با توجه به کیفیت ممتازی که دارد قابلیت تبدیل به فرآورده های مختلف را دارد بطور مثال فرآورده‌های همچون شیره خرما، قهوه می‌تواند در راستای ارز آوری در ریل تولید قرار بگیرد تا علاوه بر ایجاد ارزش افزوده بتوان اقتصاد خرما داران را نیز در این حوزه انتخابیه تقویت کرد زیرا با توسعه صنایع تبدیلی خرما می‌توان با ورود به چرخه صادرات ارزآوری را نیز برای کشورمان رقم زد.

وی ادامه داد: بهبود اقتصاد خرماداران بندرعباسی نیازمند گذر از نگاه سنتی به سمت صنعتی است تا بتوان محصولات را با ارزش افزوده به بازارهای اقتصادی رهنمون کرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه صادرات فله‌ای خرمای هرمزگان به اقتصاد کشاورزان ضرر می‌زند،یادآورشد: دلالان خرما هرمزگان را با نرخ نازل البته با چک‌های یکساله خریداری می‌کنند ودر برخی مواقع نیز شاهد هستیم که محصول کشاورزان خرما در استان هرمزگان که با زحمت بالا تولیدکردند بر روی زمین می‌ماند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی