بازدید 3399

خشکسالی و کمبود منابع آبی از عوامل کاهش سطح کشت زعفران قائنات

نماینده مردم قائنات در مجلس با بیان اینکه ضعف نظارتی مقصر فروش زعفران قائنات به نام دیگر شهرها است، گفت: برای جلوگیری از تقلب و غش در طلای سرخ نیازمند نظارت ویژه هستیم تا بتوان از اصالت تولید زعفران در کشور دفاع کرد.
کد خبر: ۷۵۲۴۰۲
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۲ 04 December 2017

 

فرهاد فلاحتی در گفت‌وگو با خانه ملت درباره وضعیت تولید زعفران در کشور،گفت: امسال سطح زیرکشت زعفران قائنات بر اثر خشکسالی و مشکلات منابع آبی افزایش پیدا نکرده است اما با توجه به کیفیت بالای زعفران قائنات مباحث فروش و صادرات نسبت به گذشته رشد فزاِینده تری داشته است.

نماینده مردم قائنات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فروش زعفران قائنات بنام دیگر شهرها نشان از ضعف نظارتی دارد، تصریح کرد: برای جلوگیری از تقلب در برندسازی زعفران می‌بایست، نظارت ویژه بر برندسازی زعفران بر مبنای محل تولید طلای سرخ در دستورکار قرار گیرد.

فلاحتی افزود: شرایط استحصال زعفران قائنات از مزرعه تا بازارمشخص است بنابراین وزارتخانه‌های جهادکشاورزی وصنعت و معدن و تجارت باید بر طبق مناطق تولید زعفران در کشور، محصولات را برندسازی کنند تا محصولات برطبق مبداء تولید به فروش بروند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه برمبنای کیفیت زعفران باید نرخ طلای سرخ تعیین شود، یادآور شد: زعفران باید بر مبنای محل تولید برندسازی شود تا مصرف‌کننده طبق سلیقه‌ای که دارد محصول را در سبد خریدش قراردهد./

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر