بازدید 3322

حزب ریشه پارلمان‌های ملی و محلی

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس با اشارهب ه اینکه حزب ریشه پارلمان‌های ملی و محلی است، گفت: خانه احزاب با وجود اقدامات موثر باید احزاب کوچک پراکنده را ادغام و حزب‌های بزرگتر را تقویت کند.
کد خبر: ۷۵۲۳۹۹
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۸ 04 December 2017

 

قاسم میرزایی نکو در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در خصوص عملکرد خانه احزاب، گفت: خانه احزاب بعد از بازگشایی التزام بیشتر نسبت به چاچوب قانون احزاب پیدا کرده لذا در تلاش است با تقویت و نقش موثر خود بتواند سهم احزاب را پررنگ‌تر کند.

نماینده مردم دماوند در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: خانه احزاب در مدت اخیر نیز به دنبال افزایش سهم احزاب در جریان اصلاح قانون احزاب است تا خلاء‌های قانونی مرتفع گردد.

وی افزود: خانه احزاب به واسطه دو نماینده در کمیسیون ماده 10 که یکی از این افراد از احزاب ملی و دیگری از احزاب استانی انتخاب شده‌اند، مجدانه پیگیر امور احزاب در این کمیسیون است.

وی مهم‌ترین نواقص و اولویت خانه احزاب را تشریح کرد و گفت: خانه احزاب باید حزب‌های پرطرفدار که بیشترین مردم علاقمند به خود را می‌تواند مدیریت کند از سایر احزاب کوچک جدا کند، همچنین احزاب کوچک کمتر تاثیرگذار را می‌تواند ادغام کند.

میرزایی‌نکو ادامه داد: خانه احزاب باید تعداد مشخصی حزب بزرگ موثر در کشور ایجاد کند، زیرا در این صورت امکان مدیریت سیاسی و تاثیرگذاری متفاوت ایجاد خواهد شد، بنابراین احزاب نباید به چند عضو انگشت شمار یا تعداد روزنامه‌نگاران یک مجموعه اکتفا کنند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: شکل‌گیری پارلمان، شوراهای شهر و روستا به احزاب قوی نیازمند است زیرا حزب ریشه پارلمان‌های ملی و محلی است، لذا خانه احزاب با کمک مجموعه‌های موثر دخیل در این زمینه می‌تواند تقویت کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار