بازدید 6412
نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

مثبت و منفی ایران خودرو و سایپا در بورس تهران/ شاخص ۱۵ واحد دیگر افت کرد

شاخص کل بورس که روز گذشته با افت ۳۴۵ واحدی (۴/ ۰ درصدی) در سطح ۹۰ هزار و ۹۵۲ واحد ایستاده بود، امروز نیز روند نزولی را به ثبت رساند و تاثیر منفی نمادهای معاملاتی فارس، رمپنا، وساپا، شبريز، پارسان، تاپيكو و خساپا قرار گرفت. همچنین در بازار فرابورس شاهد رشد اندک 0.80 واحدی شاخص و رسیدن به رقم 1020 واحد بودیم.
کد خبر: ۷۵۲۳۸۵
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۹ 04 December 2017
مثبت و منفی ایران خودرو و سایپا در بورس تهران/ شاخص ۱۵ واحد دیگر افت کردشاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز دوشنبه 13 آذرماه 96 با کاهش 15 واحدی معادل 0.02 درصد به رقم 90 هزار و 936 واحد رسید. 
 
به گزارش تابناک اقتصادی، امروز تالار شیشه ای در سومین روز کاری هفته همانند روز گذشته، شاهد روند نزولی اکثر شاخص های منتخب بود. بر این اساس، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) با کاهش 4 واحدی به رقم 29 هزار و 146 واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن با افت 21 واحدی، عدد 17 هزار و 625 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش 16 واحدی به رقم 13 هزار و 291 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور بر خلاف روز یکشنبه با رشد 0.08 درصد همراه شد و 80 واحد افزایش را رقم زد به سطح 98 هزار و 487 واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول نیز با 29 واحد افزایش به رقم 64 هزار و 645 واحد رسید و شاخص بازار دوم بر خلاف دو روز قبل، با 246 واحد کاهش معادل 0.13 درصد همراه بود و عدد 193 هزار و 381 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص کل بورس بیشترین پیشروی را در ساعت 10:40 داشت و در سطح 91 هزار و 55 واحد قرار گرفت.
 
عقب‌گرد ۱۵ واحدی شاخص کل بورس
 
در معاملات امروز بازار سرمایه دو نماد خودرویی متعلق به ایران خودرو و سایپا با افزایش و کاهش همراه شدند. بر این اساس در پایان فعالیت بازار، نماد فارس (صنايع پتروشيمي خليج فارس) و نماد رمپنا (گروه مپنا (سهامي عام)) با 27 واحد، نماد وساپا (سرمايه‌گذاري‌ سايپا) با 22 واحد، نماد شبریز (پالايش نفت تبريز) با 16 واحد، نماد پارسان (گسترش نفت و گاز پارسيان) با 13 واحد، نماد تاپیکو (س. نفت و گاز و پتروشيمي تأمين) با 12 واحد، نماد مبین (پتروشيمي مبين) با 10 واحد و نماد خساپا (سايپا) با 9 واحد کاهش بیشترین نقش را در قرمز پوشی شاخص کل بورس برای دومین روز پیاپی در بازار سرمایه داشتند.
 
در مقابل، نماد فملی (ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران‌) با 69 واحد، نماد ومعادن (توسعه‌معادن‌وفلزات‌) با 21 واحد، نماد فولاد (فولاد مباركه اصفهان) و نماد دعبید (لابراتوارداروسازي‌ دكترعبيدي‌) با 16 واحد، نماد همراه (شركت ارتباطات سيار ايران) با 15 واحد، نماد خودرو (ايران‌ خودرو) با 11 واحد، نماد فایرا (آلومينيوم‌ايران‌) با 10 واحد، نماد بترانس (ايران‌ ترانسفو) و همچنین نماد شپنا (پالايش نفت اصفهان) با 7 واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را در جلوگیری از افت بیشتر نماگر بورس داشتند.
 
معامله‌گران بورس امروز، با کاهش حجم معاملات نسبت به روز یکشنبه، 799 میلیون و 836 هزار برگه بهادار و سهام را در قالب 56 هزار و 663 نوبت معامله و به ارزش 189 میلیارد و 926 میلیون تومان داد و ستد کردند.
 
در معاملات امروز بازار سهام، شرکت هایی که نماد آن ها از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی شدند، عبارتند از: کی‌بی‌سی، سرمایه‌گذاری سایپا و واحدهای سرمایه‌گذاری گنجینه آینده روشن و همچنین شرکت هایی که از سوی ناظر بازار سهام متوقف شدند، شامل: سرمایه‌گذاری صنعت بیمه، اوراق اجاره واسطه مالی اردیبهشت دوم در نماد صایتل، اوراق مشارکت طرح قطار شهری شهرداری تبریز، توسعه حمل و نقل ریلی پارسیان بودند.
 
بر اساس گزارش بازار سرمایه (سنا)، صدرنشینی بازار امروز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای آلومینیوم ایران، سرمایه گذاری صنعت بیمه، ذغال سنگ نگین طبس، داروسازی دکتر عبیدی، سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران، کمباین سازی ایران و فرآورده های نسوز ایران بود.

در مقابل نمادهای سرمایه گذاری سایپا، سیما شاهرود، فنرسازی زر، ایران ارقام، کنترل خوردگی تکین کو، سالمین و کارتن ایران با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.

سرمایه گذاران بورسی امروز برای خرید اوراق صکوک سایپا، اوراق مشارکت شهرداری تهران، اوراق مشارکت شهرداری مشهد، سهام آلومینیوم ایران و اوراق مشارکت رایان سایپا بیشترین تقاضا و طولانی ترین صف های خرید را ثبت کردند.

در مقابل سهام ایران ارقام، سیمان اصفهان، اوراق مشارکت سایپا، اوراق مشارکت شهرداری تهران، اوراق مشارکت شهرداری مشهد و سهام پارس دارو از سوی گروهی از سرمایه گذاران با عرضه های سنگین و صف های فروش طولانی مواجه شدند.

در پایان معاملات امروز آلومینیوم ایران با معامله 46 میلیون سهم بیشترین حجم معاملات و فولاد کاوه جنوب کیش با معامله بلوکی 159 میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار