بازدید 13366

زورگیری مسلحانه در پوشش فروش خودرو

کد خبر: ۷۵۲۲۸۴
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۶ 04 December 2017

دو زورگیر که به بهانه فروش خودرو طعمه‌های خود را به دام می‌انداختند، بعد از چند فقره سرقت مسلحانه دستگیر شدند.


به گزارش شرق، فردی روز اول آذر با مراجعه به کلانتری کیانشهر به مأموران اعلام کرد توسط سرنشینان یک دستگاه خودرو پراید سفیدرنگ و با تهدید اسلحه کمری، مورد زورگیری و سرقت كارت عابربانک قرار گرفته و سارقان بلافاصله پس از سرقت کارت عابربانک اقدام به برداشت مبلغ شش میلیون تومان وجه نقد از حساب وی کردند.


مال‌باخته پس از حضور در اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «چندی‌پیش در اتوبان بعثت، یک پراید را مشاهده کردم که پشت شیشه عقب آن آگهی فروش خودرو درج شده بود. با شماره‌تلفن داخل آگهی تماس گرفتم و با صاحب پراید برای بازدید خودرو در شهرک شهید بروجردی – روبه‌روی مجتمع زیتون قرار ملاقات گذاشتم. دو نفر به‌عنوان فروشنده در محل قرار حاضر شدند و پس از صحبت‌های اولیه درخصوص قیمت خودرو و توافق بر سر قیمت نهایی، فروشنده از من درخواست کرد یک موجودی از حساب بانکی خود به او نشان دهم تا مطمئن شود واقعا خریدار هستم تا به گفته خودش ماشین را برای فروش به شخص دیگری نشان ندهد. از آنجا که واقعا قصد خرید خودرو را داشتم، به همراه این دو نفر به مقابل عابربانک رفتیم که به‌محض گرفتن موجودی حساب و اطمینان از وجود پول در داخل حساب، ناگهان این افراد با نشان‌دادن اسلحه کمری به سمت من حمله‌ور شدند و ضمن ضرب‌وشتم شدید اقدام به سرقت كارت عابربانک کردند. آنها به‌سرعت از محل متواری شدند و در کوتاه‌ترین زمان اقدام به برداشت مبلغ شش میلیون تومان پول داخل حساب کردند».


کارآگاهان با توجه به شیوه و شگرد سرقت با انجام اقدامات پلیسی، موفق به شناسایی یکی از مجرمان سابقه‌دار به‌نام «اکبر. ک» (٥٢ساله) شدند. سوابق «اکبر» حکایت از آن داشت که وی از مجرمان سابقه‌دار در زمینه ارتکاب جرائم مختلف سرقت، مواد مخدر، نزاع و درگیری است که در یک فقره از دستگیری‌ها، به اتهام مشارکت در جنایت روز اول اردیبهشت سال ٨٦ که در آن مردی ٥٠ساله با دست‌وپای بسته در منطقه خاوران به قتل رسیده بود، دستگیر شده و پس از دستگیری متهم اصلی پرونده و اعتراف صریح به جنایت، پس از سیر مراحل قانونی و به دستور مقام قضائی از زندان آزاد شده بود.


با شناسایی دقیق تصویر «اکبر» از سوی مال‌باخته، کارآگاهان به مخفیگاه وی در شهرستان اسلامشهر، شهرک واوان مراجعه و او را دستگیر کردند. «اکبر» در همان مراحل اولیه تحقیقات به سرقت از مال‌باخته با همدستی یکی از دوستانش به نام «نقی. ق» (٥٣ساله) اعتراف و عنوان کرد خودرو پراید نیز متعلق به همدستش است. بلافاصله «نقی» نیز دستگیر و به همراه «اکبر» به اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.


سرهنگ کارآگاه حمید مکرم، معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با تأیید این خبر گفت: «متهمان پس از انتقال به اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ، در همان مراحل اولیه تحقیقات صراحتا به زورگیری از مال‌باخته و انجام سرقت‌های مشابه در پوشش فروش خودرو اعتراف کردند که در ادامه تحقیقات، محل ارتکاب تعدادی از سرقت‌ها در شهرهای حاشیه تهران شناسایی شد و تحقیقات برای شناسایی سایر شکات در دستور کار اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است. از مال‌باختگانی که با این شیوه و شگرد و توسط افرادی در پوشش فروش خودرو به‌ویژه فروش یک دستگاه خودرو پراید مورد سرقت و زورگیری قرار گرفته‌اند، دعوت می‌شود برای شناسایی تصویر متهمان و پیگیری شکایات خود به اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند».

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل