بازدید 4770

تکذیب شایعه درمورد کمک بلاعوض و دریافت کانکس

رییس سازمان مدیریت بحران کشور از ایجاد 3000 سکوی نصب کانکس برای زلزله زدگان کرمانشاه خبر داد و توضیحاتی را درباره شایعات مطرح شده پیرامون اعطای کمک‌های بلاعوض به زلزله‌زدگان این استان مطرح کرد.
کد خبر: ۷۵۲۲۰۷
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۰۱:۴۴ 04 December 2017

رییس سازمان مدیریت بحران کشور از ایجاد 3000 سکوی نصب کانکس برای زلزله زدگان کرمانشاه خبر داد و توضیحاتی را درباره شایعات مطرح شده پیرامون اعطای کمک‌های بلاعوض به زلزله‌زدگان این استان مطرح کرد.

اسماعیل نجار در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت مناطق زلزله زده کرمانشاه خاطرنشان کرد: وضعیت در مناطق زلزله‌زدگان به وضعیت اسکان موقت رسیده و اقدامات برای بازسازی و احیای این مناطق در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه مدیریت بحران و دستگاه‌های زیرمجموعه آن همچنان در مناطق زلزله زده در آماده باش هستند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر 3000 سکو برای نصب کانکس در مناطق زلزله زده تهیه شده که به زودی بر روی تمامی این سکوها کانکس نصب خواهد شد. ضمن اینکه اکثر کانکس‌ها در این مناطق نصب شده است.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه با معرفی سازمان مدیریت بحران کشور کمک‌های بلاعوض و تسهیلات کم بهره در اختیار زلزله‌زدگان کرمانشاه قرار خواهد گرفت، گفت: برای ساکنان مناطق روستایی 5 میلیون و برای ساکنان مناطق شهری که واحدهای مسکونی‌شان دچار آسیب دیدگی شده وام بلاعوض داده خواهد شد علاوه بر آن 30 میلیون تومان وام کم بهره برای مناطق روستایی و 40 میلیون تومان وام کم بهره به ساکنان مناطق شهری اهدا خواهد شد.

نجار همچنین از اعطای دو میلیون تومان کمک هزینه معیشتی به زلزله زدگان کرمان خبر داد و گفت: بنیاد مستضعفان تا سقف 8 تن سیمان مورد نظر برای ساخت منازل زلزله‌زدگان به شکل رایگان تأمین خواهد کرد.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور درباره شایعات مطرح شده درخصوص اینکه اگر زلزله زدگان کانکس دریافت کنند وام بلاعوض دریافت نخواهند کرد، به ایسنا گفت: این موضوع به هیچ وجه صحت ندارد. وام بلاعوض 5 و 6 میلیون تومانی برای ساکنان روستایی و شهری و وام کم بهره 30 و 40 میلیون تومانی با ساکنان شهری که واحدهای مسکونی‌شان دچار آسیب‌دیدگی شده تعلق خواهد شد.

نجار افزود: اما علاوه بر این مبالغ به خانواده‌های زلزله زدگان ساکن مناطق روستایی 3 میلیون و خانواده‌های زلزله زده شهری نیز 5 میلیون تومان برای اسکان موقت و تهیه محلی برای زندگی داده می‌شود. در این شرایط طبیعی است که آن دسته از افرادی که در کانکس ساکن شده‌اند دیگر نیازی به دریافت پول برای اسکان موقت ندارند و از این رو این مبلغ به آنان داده نخواهند اما کمک هزینه‌های بلاعوض و وام کم بهره همچنان سر جای خود است.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به سرمای هوا در مناطق زلزله زده کرمانشاه تصریح کرد: تمام تلاش و تاکید ما بر این است که در اسرع وقت نسبت به بازسازی مناطق زلزله زده اقدام شود اما تاکید دیگر ما نیز ایمن‌سازی و مقاوم‌سازی این واحدهاست چراکه ساخت و ساز مقاوم تاثیر زیادی در کاهش خسارات ناشی از زلزله به ویژه خسارات ناشی از آن دارد. همانطور که در زلزله اخیر کرمان نیز عاملی که سبب نبود تلفات انسانی در حادثه شد، مقاوم‌سازی واحدها پس از زلزله‌ای بود که چند سال قبل در کشور رخ داد.

وی درباره آخرین وضعیت مناطق زلزله زده کرمان نیز اظهار کرد: در حال حاضر امدادرسانی در این مناطق ادامه دارد و از زمان وقوع زلزله تا کنون غریب به 320 پس لرزه این منطقه را تحت تاثیر خود قرار داده است که بزرگترین پس لرزه 5.5 ریشتر قدرت داشته است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور تعداد واحدهای مسکونی آسیب دیده در زمین لرزه کرمان را 1500 واحد اعلام کرد و گفت: از این تعداد 600 واحد شهری و 900 واحد روستایی هستند.

وی درباره اینکه آیا نیازی به کانکس برای اسکان زلزله زدگان کرمانی وجود دارد یا خیر؟ گفت:‌ در این استان نیازی به کانکس برای اسکان زلزله زدگان وجود ندارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر