بازدید 7385
۱

دستیابی ایران به تکنولوژی باتری هسته‌ای

کد خبر: ۷۵۲۰۷۹
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۲ 03 December 2017

دستیار ویژه سازمان انرژی اتمی ایران در دیدار با استاندار قزوین اعلام کرد: دانشمندان نخبه کشور به تکنولوژی تولید باتری هسته‌ای دست یافتند که با این کار در ردیف پنج کشور دارنده این فن‌آوری قرار گرفتیم.

به گزارش ایسنا، علی‌اصغر زارعان در دیدار با استاندار قزوین و پس از توافق برای دریافت زمین برای ایجاد مرکز تحقیقات هسته‌ای در این استان در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: با کمک اندیشمندان و نخبگان علمی کشور به خودباوری و اعتماد به‌ نفسی رسیده‌ایم که قادریم قله‌های علم و فن‌آوری را طی کرده و در اوج فعالیت‌های علمی قرار گیریم.

وی افزود: بعد از برجام گشایش‌هایی در کشور در حوزه علمی ایجاد شده و توانسته‌ایم با برخی کشورها همکاری‌های علمی را گسترش دهیم.

زارعان مطرح کرد: ایران اسلامی سرزمین دانش و آگاهی است و به همین دلیل توانسته‌ایم در حوزه دانش هسته‌ای صلح‌آمیز حرف زیادی برای گفتن داشته باشیم و هر روز با حرکت در توسعه علمی آن به دستاوردهای جدیدی می‌رسیم.

معاون سازمان انرژی اتمی ایران تصریح کرد: در حوزه باتری هسته‌ای در حال حاضر چند کشور آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه به این فن‌آوری رسیده‌اند که خوشبختانه پس از ۴ سال تلاش شبانه‌روزی امروز ایران هم در ردیف این کشورها قرار گرفته و به این تکنولوژی دست‌ یافته است.

زارعان اظهار کرد: با تولید باتری هسته‌ای دیگر عمر باتری موبایل، باتری قلب و باتری تأسیسات و تجهیزات پزشکی، صنعت نفت و حفاری که همواره به شارژ نیاز داشت با عمر بیش از ۵ تا ۵۰ سال بدون شارژ می‌تواند در خدمت سلامت و بهداشت مردم قرار گیرد و تحولی بزرگ در این عرصه ایجاد کند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در انتقال ماهواره‌های فضایی که به انرژی ثابت نیاز دارد با این باتری هسته‌ای گام بزرگی برداشته‌ شده و این نیاز هم تأمین خواهد شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۱
خب خودرو ها را الکترونیکی کنید
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر