بازدید 5980

راه اندازی مخازن نفتی بهره برداری نشده‌ی آمریکا پس از قرارداد کاهش تولید اوپک

به گفته ی بری ورتینگتون، مدیر عامل اتحادیه ی انرژی آمریکا، به احتمال زیاد آمریکا تولید نفت و صادرات این کالا را پس از تصمیم ۲۴ کشور حاضر در نشست اوپک مبنی بر تمدید قرارداد کاهش تولید نفت افزایش خواهد داد.
کد خبر: ۷۵۱۸۶۹
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۰ 02 December 2017

به گفته ی بری ورتینگتون، مدیر عامل اتحادیه ی انرژی آمریکا، به احتمال زیاد آمریکا تولید نفت و صادرات این کالا را پس از تصمیم ۲۴ کشور حاضر در نشست اوپک مبنی بر تمدید قرارداد کاهش تولید نفت افزایش خواهد داد.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از اسپوتنیک، سران اوپک روز پنجشنبه در وین اتریش با همراهی ۱۱ کشوری که عضو این نهاد نیستند به اتفاق آرا تصمیم گرفتند که تا پایان سال ۲۰۱۸ قرارداد کاهش تولید نفت را تمدید کنند.

راه اندازی مخازن نفتی بهره برداری نشده‌ی آمریکا پس از قرارداد کاهش تولید اوپک 

باید خاطر نشان سازیم که سازمان کشور های صادر کننده نفت و ۱۱ کشور دیگر از جمله روسیه در اواخر سال گذشته توافق کردند تا برای ایجاد تعادل میان عرضه و تقاضا و در پی آن افزایش قیمت نفت، تولید خود را از اول سال ۲۰۱۷ در مجموع روزانه ۱.۸ میلیون بشکه کاهش دهند. در تاریخ ۲۵ می، تولید کنندگان تصمیم گرفتند که قرارداد کاهش تولید نفت را که در ابتدا ۶ ماهه بود، برای ۹ ماه دیگر تمدید کنند، و تا ماه مارس ۲۰۱۸ به کاهش تولید ادامه دهند. تصمیم این کشورها موجب شده که قیمت نفت برنت از بشکه ای ۲۷ دلار در ماه ژانویه ی سال ۲۰۱۶ به بالای ۶۰ دلار در هر بشکه برسد. این نکته قابل ذکر است که تنها از ماه ژوئن سال جاری قیمت نفت به میزان حدود ۴۰ درصد افزایش داشته است. در حال حاضر پس از تصمیم اوپک مبنی بر تمدید قرارداد کاهش تولید، روسیه و آذربایجان تصمیم گرفته اند که مشترکا ۵۵۸،۰۰۰ بشکه در روز تولید نفت خود را کاهش دهند.

در این رابطه، به گفته ی ورتینگتون مدیر عامل اتحادیه ی انرژی آمریکا، '' تولید کنندگان نفت آمریکا آنچنان هم نگران نیستند''. وی افزوده است '' تولید نفت در آمریکا و صادرات (این کالا به خارج) افزایش خواهد یافت''. به گفته ی وی، دولت آمریکا این اجازه را ندارد که تولید نفت را در آمریکا کاهش دهد بلکه این بازار است که تعیین می کند ''کی، کجا و با چه قیمت هایی'' تولید کنندگان نفت این کالا را تولید می کنند. در این خصوص، برخی شرکت های تولید کننده ی نفت آمریکا اذعان کرده اند که هنوز هزاران چاه نفتی بهره برداری نشده در آمریکا وجود دارد که راه اندازی آنان منجر به این خواهد شد که رشد قیمتی ای که در نتیجه ی قرارداد اوپک ممکن است ایجاد شود کاهش یابد. از دیدگاه آنان، آمریکا می تواند با بهره برداری از این چاه ها گوی سبقت را در تعیین قیمت نفت از رقبای خود برباید.

همچنین، ورتینگتون ابراز امیدواری کرده که علیرغم غیر قابل پیش بینی بودن واکنش بازار نفت به رخداد های ژئوپلیتیک، تمدید قرارداد کاهش تولید نفت اوپک به ایجاد تعادل در بازارهای جهانی نفت منجر شود.

لازم به ذکر است که در سال ۲۰۱۷، فعالیت استخراج نفت در آمریکا به میزان ۷۰ درصد به نسبت سال گذشته که اعضای اوپک برای نخستین بار در خصوص کاهش تولید نفت به توافق رسیده بودند افزایش داشته است. به گفته ی شرکت نفت ابرهارت آمریکا، '' این روند در نتیجه ی آگاهی بازار نسبت به این موضوع ایجاد شده که تولیدکنندگان نفت شل آمریکا... در موقعیتی هستند که به نوسانات بازار به سرعت پاسخ می دهند''. افزون بر این، به گفته ی اداره اطلاعات انرژی آمریکا، تعداد مخازن نفت بهره برداری نشده در آمریکا در ماه نوامبر به ۷۳۴۲ عدد رسیده است.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل