بازدید 1871

آنکارا: اجازه وقوع تحولاتی علیه‌ خود در عفرین سوریه را نمی‌دهیم

سخنگوی دولت ترکیه تاکید کرد که کشورش به تمامی طرف‌های مربوطه از جمله روسیه، ایران و آمریکا اعلام کرده که هرگز اجازه وقوع تحولاتی علیه خود در منطقه عفرین سوریه را نخواهد داد.
کد خبر: ۷۵۱۵۶۲
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۸ 01 December 2017

سخنگوی دولت ترکیه تاکید کرد که کشورش به تمامی طرف‌های مربوطه از جمله روسیه، ایران و آمریکا اعلام کرده که هرگز اجازه وقوع تحولاتی علیه خود در منطقه عفرین سوریه را نخواهد داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت النشرة، بکر بوزداغ، سخنگوی دولت ترکیه با اشاره به اینکه کشورش مرزهایی به طول ۹۱۰ کیلومتر با سوریه دارد و در حال حاضر نیز میزبان حدود سه میلیون و ۲۰۰ هزار پناهجوی سوری در خاک خود است، گفت: آنکارا به تمامی طرف‌های مربوطه از جمله روسیه، ایران و آمریکا اعلام کرده که هرگز اجازه بروز تحولاتی علیه خود در منطقه عفرین سوریه را نخواهد داد.

بوزداغ اظهار داشت: ترکیه در حال حاضر عملیات‌های فعالی را در منطقه با هدف دفع خطرات، تحقق صلح داخلی و اجرای راه‌حل سیاسی در سوریه و نیز برقراری امنیت در مرزها، جلوگیری از تشکیل هرگونه منطقه تروریستی و عبور تروریست‌ها از مرزها و ورود به خاک این کشور برای اقدامات خرابکارانه اجرا می‌کند.

سخنگوی دولت ترکیه با تاکید بر اینکه آنکارا در مرحله آتی نیز به این عملیات‌ها ادامه خواهد داد، گفت: برخی طرف‌ها از این عملیات‌ها ناخرسند هستند، اما باید بگویم تمامی آنچه در شمال سوریه و کل این کشور در جریان است، ارتباط مستقیمی با امنیت آنکارا داشته و ما این تحولات را از خود دور نمی‌بینیم، بنابراین آنکارا در این چارچوب سیاستی درست را در پیش گرفته است.

وی افزود: ترکیه از نزدیک تمامی تحولات منطقه به ویژه تحولات عفرین را دنبال می‌کند و در حال حاضر نیز مذاکراتی با همه طرف‌ها از جمله روسیه، ایران و آمریکا دارد.

بوزداغ ادامه داد: در حال حاضر صحبت از ماهیت گام‌هایی که طی روزهای آتی برداشته خواهند شد، درست نیست و اقدامات لازم در زمان مناسب اتخاذ خواهند شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها