بازدید 15666
رسانه های آمریکایی گزارش دادند:

اخبار ضد و نقیض از انتصاب دو ضد ایرانی در راس سازمان سیا و وزارت خارجه آمریکا

نیویورک‌تایمز گزارش داده است که دونالد ترامپ در نظر دارد رکس تیلرسون را از وزارت‌خارجه کنار بگذارد و مایک پمپئو، رئیس کنونی سی‌آی‌ای (سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا) را جای او وزیرخارجه کند. هم‌چنین گفته شده که رئیس‌جمهوری آمریکا برای رئیس سیا، سناتور تام کاتن را در نظر گرفته است؛ کسی که سابقه سیاسی‌اش ۴سال حضور در کنگره آمریکاست: ۲سال در مجلس نمایندگان و ۲سال اخیر در مجلس سنا.
کد خبر: ۷۵۱۴۲۷
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۴ 30 November 2017

نیویورک‌تایمز گزارش داده است که دونالد ترامپ در نظر دارد رکس تیلرسون را از وزارت‌خارجه کنار بگذارد و مایک پمپئو، رئیس کنونی سی‌آی‌ای (سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا) را جای او وزیرخارجه کند.

به گزارش تابناک، ‌در بین مقام‌های دولت ترامپ، تا کنون مایک پمپئو بیش از همه علیه توافق هسته‌ای حرف زده و در ماه‌های اخیر هم تلاش کرد با انتشار اسناد و مدارکی از سال‌های گذشته، زمینه بیشتری برای افزایش فشارها بر ایران فراهم کند.

با این حال کاخ سفید در واکنش به خبر احتمال برکناری تیلرسون اعلام کرد: در این برهه اعلامیه‌ای در مورد جابجایی نفرات نداریم و وزیر تیلرسون به رهبری وزارت خارجه ادامه می‌دهد.

پیش از این نشریه پولیتیکو به نقل از منابع آگاه گزارش داده بود «مایک پومپئو» به تازگی در صدر فهرست گزینه‌های ترامپ برای جایگزینی تیلرسون قرار گرفته است.

هم‌چنین گفته شده که رئیس‌جمهوری آمریکا برای رئیس سیا، سناتور تام کاتن را در نظر گرفته است؛ کسی که سابقه سیاسی‌اش ۴سال حضور در کنگره آمریکاست: ۲سال در مجلس نمایندگان و ۲سال اخیر در مجلس سنا.

«تام کاتن» و «مایک پمپئو»؛ دو ضد ایرانی تمام عیار در راس سازمان سیا و وزارت خارجه آمریکا!

آسوشیتدپرس نیز به نقل از مقامات آمریکایی برکناری تیلرسون توسط مقامات کاخ سفید را تایید کرد.

پولیتیکو نیز گزارش داد که تیلرسون پس ازشنیدن خبر برکناری اش از طریق رسانه ها، راهی کاخ سفید شد.

فارین پالسی نیز انتخاب پمپئو به عنوان وزیر خارجه آمریکا را مورد نقد قرار داد و عملکرد وی را به ویژه در زمینه افزایش تعداد سفیدپوستان، مردان و مسیحیان در سیا را زیر سوال برد.

لازم به ذکر است تام کاتن نظامی سابق آمریکایی است که در عراق و افغانستان جنگیده و همیشه موضع تندی علیه جمهوری اسلامی داشته و گفته راه‌حل اصلی درقبال ایران، تغییر حکومت است.

او طراح نامه سناتورهای جمهوری‌خواه به رهبر جمهوری اسلامی بود که سه سال پیش و در آستانه به‌نتیجه‌رسیدن مذاکرات هسته‌ای، به او هشداردادند که رئیس‌جمهور بعد اوباما می‌تواند با چرخش قلمی، برجام را هوا کند.

مایک پمپئو نیز توجه ویژه‌ای به اخبار ایران دارد و منتقد سرسخت توافق هسته‌ای ایران و قدرت‌های جهانی بوده‌است. پامپیو بارها ضمن مخالفت شدید با برجام، طرحهای مختلفی در ضدیت با ایران به کنگره ارائه داده‌است که یکی از این طرح‌ها، ممنوعیت خرید اورانیوم از ایران بوده‌است.

در فوریه ۲۰۱۶ مایک پامپیو به همراه دو نماینده جمهوری‌خواه دیگر از طریق دفتر حفاظت منافع ایران در آمریکا برای بازدید از ایران درخواست روادید کردند.

به این ترتیب گمانه‌زنی‌ها حاکی است که دو چهره تند علیه ایران برای نشستن روی کرسی وزیر خارجه آمریکا و رئیس سیا در نظر گرفته شده‌اند. شاید بتوان گفت دو نفر از تندترین چهره‌ها علیه ایران در میان چهره‌های سیاسی آمریکا.

به نظر می رسد به برکناری تیلرسون و جایگزین شدن رئیس سازمان سیا به جای وی و همچنین انتصاب تام کتن به سمت سازمان سیا رویکرد دولت ترامپ در قبال مسائل جهانی و به ویژه ایران امنیتی تر خواهد شد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲۹
این یارو تام کاتن طبق شواهد، این موجود، از ترکیب عرب وهابی و صهیونیست به وجود آمده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۹
!!اونوقت از قیافه ما هوش و ای کیو تراوش میکنه؟؟
خیلی خوشمون بود خوشترمون میشه !!!!!!!!!
اگر سال 2016 به اونا ویزا میدادن و ایران را از نزدیک میدیدند بهتر نبود؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۹
چرا فکر میکنید رفتار آمریکا ناشی از "ندانستن" هست؟
ناشناس
| China |
۰۷:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۰
یعنی خودمون رو تحقیر کنیم؟
مگه قبل اینا قربون صدقه ما میرفتن که اینا ضدمون هستند
روزهاى پرخطرى براى ايران عزيز درراه است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۰
متحد باشیم
این گزارش هم مثل اخراج دختر و داماد ترامپ از کاخ سفید است؟
همه اینها سر و ته یک کرباسند. دشمن دشمن است چه فرق می کند تیلرسون باشد یا ترامپ.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۷:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۰
اشتیاه ما هیمن سیاه و سفید دیدنه.... نه دوست عزیز دشمن دانا به از دوست نادان هست ...چه برسه به دشمن نادان..... دموکرات ها لااقل اهل گفتگو و یکمی تفکر بودند...ترامپ و دوروبریاش عقل تو کلشون نیست...می زنند کل منطقه رو به آتیش می کشن اونوقت شما می گی چه فرقی می کنه.
بعضیا کلا آدمو یاد اون کاراکتر کارتون لی لی پوت و گالیور میندازه که همش می گفت:
"من میدونم که ما موفق نمیشیم"
"من میدونم که ما بدبخت میشیم"
"من میدونستم که اینطور میشه"
آخه کی گفته با عوض شدن یه دو آدم روزهای آینده پرخطرتر میشه؟! مگه بددهن تر از ترامپ هم بود. اومد و دیدیمش. اینا هم میان می بینیمشون.
وضع جالب نیست
قطعات پازل داره جمع میشه
ا
امریکا یک زمانی امریکا بود !!
اینقدر افول کردن که به رهبر کره شمالی فحاشی میکنه!!
IRAN bayad ghavi bashd az inha gardan koloftar ham adadi nistand
چرا اینطور فکر می کنید که انگار آمریکا همه فکر و ذهنش ایران است نخیر.. تو کره زمین 200تا کشور دیگر هم هست بی جهت اذهان مردم را با این تحلیل های. آبکی مشغول نکنید
مرگ بر آمریکای جنایتکار
چه بهتر بزار ببینیم اینها چیکار میکنن
مراقب باشيد. ولي نترسيد. سياست و قدرت. اين دو را لازم داريد
از اختلاس ها و فساد اقتصادي بايد ترس داشت چون خطر آنها از تهاجم نظامي دشمن حتي آمريكا بيشتر است.
مردم را با فساد اقتصادي ناراضي نكنيد چون تكيه گاه دولت همين مردم هستند
با کی تعارف دارین ؟ ضد ایران ؟
این نظر ،به ترسید از فسادهای اقتصادی ،واختلاسها ،که مردم را از دولت دور میکند ،به واقعیت ،نزدیکتر است ،امریکاها که از مغولان وحشی تر نیستند ،آنها بعد از دونسل ،فرهنگ ایرانی را سر لوحهٔ کار خود قرار دادند حال اینکه نظام کنونی جهان هم صدها بار فرق دارد نسبت به آن زمان ،در صورتیکه در زمان مغولان حاکم گریخت ،و مردم عادی مقاومت میکردند ؟
جناب تیلر سون رامدتی طولانی است که برای کنار گذاشتنش خط ونشان میکشندبا توجه به سفره ایکه نخست وزیر هند .ناندرامودی برای ایوانکا ترامپ انداخت ممکن است نیکی هیلی که مدتی صحبت او بود وعنوان کرد که قبول نکرده ام بشود.
مثل سیا در زمان مصدق
حالا کی ضد ایرانی نبوده که اینا باشن یا نباشن ؟!! حالا میشه گفت انتصاب دو ضد همه ایرانی ها!! الخصوص ضد اونایی که میگن با مذاکره همه چیز حل میشه ...
اون هایی که می گن همشون سر و ته یکین....اشتیاه ما هیمن سیاه و سفید دیدنه.... نه دوست عزیز دشمن دانا به از دوست نادان هست ...چه برسه به دشمن نادان..... دموکرات ها لااقل اهل گفتگو و یکمی تفکر بودند...ترامپ و دوروبریاش عقل تو کلشون نیست...می زنند کل منطقه رو به آتیش می کشن ...این وسط کلی آدم بی گناه کشته می شه...اونوقت شما چطوری می گین چه فرقی می کنه همش سر و ته یکین؟ کجای اوباما و ترامپ یکیه؟ کجای کری و این دو تا نخاله جدید یکیه؟ یعنی هیییییییچ فرقی (اندازه سر سوزن) شما نمی بینید؟
پمپ آب. زمينهاي امريكايي يا زمينهاي ما. لعنت بر شاه تو اصلاحات ارضي چه ظلم هايي كه نكرد. خدا كند اين ظلمها ادامه پيدا نكند اه من خانه مان بر انداز است. هر گاوميش يا گاو مساوي چند الاغ و چند من زمين است؟
امریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند..
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها