بازدید 12894

تا سه ماه دیگر دیدارهایی با سایر محصورین هم انجام می شود/ رسانه ها با مهم جلوه دادن احمدی نژاد، او را راضی می کنند

نخستین اقدام در مورد مهدی کروبی بود و دیدارهایی تدارک دیده شد و آقای دوستی به عنوان اولین نفر با وی دیدار کرد. پس از آن نیز حجت السلام ذوالنور و محمد رضا عباسی هم با وی دیدارهایی داشته اند. البته اگر قرار بود جزئیات این دیدارها گفته شود، از طرف رئیس مجلس یا سخنگوی کمیته اعلام می شد، ولی در کل من نمی توانم جزئیات آن را بیان کنم.
کد خبر: ۷۵۱۳۵۸
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۲ 30 November 2017

تا سه ماه دیگر دیدارهایی با سایر محصورین هم انجام می شود/ رسانه ها با بولد کردن احمدی نژاد، او را راضی می کنندروز گذشته، سید عزت الله ضرغامی بار دیگر گفت: در شورای عالی امنیت ملی اخیر، که به ریاست روحانی برگزار شده، برداشتن حصر به تصویب نرسید، چون این حصر برای حفظ امنیت کشور تصویب شده است.

به گزارش «تابناک»؛ اما همزمان با این موضوع، حسین کروبی، فرزند یکی از محصورین، از دیدار سوم با پدرش خبر داد و با اشاره به دیدار ظهر روز گذشته حجت‌الاسلام محمدرضا عباسی‌فرد، عضو سابق شورای نگهبان و مجلس خبرگان رهبری با پدرش گفت: شب گذشته در دیدار با پدر، متوجه شدیم که ظهر دیروز آقای عباسی‌فرد با پدر دیدار داشتند.

وی تصریح کرد: تقریبا بیست دقیقه قبل از دیدار آقای عباسی‌فرد با پدر، با آقای کروبی تماس گرفته و در این رابطه هماهنگی‌های لازم با ایشان انجام شد. فرزند کروبی تأکید کرد، در دیدار حجت‌الاسلام عباسی‌فرد با پدرش، صحبت‌های عادی درباره مسائل روز مطرح شده است.

سومین دیدار کروبی با عباسی‌فرد در حالی انجام شد که پیش از این اسماعیل دوستی، عضو حزب اعتماد ملی و مجتبی ذوالنوری، نماینده قم در مجلس با حجت‌الاسلام مهدی کروبی دیدار کرده بودند.

در همین زمینه، تابناک گفت و گویی با طیبه سیاوشی، عضو فراکسیون امید مجلس ترتیب داد. این نماینده مجلس در خصوص این موضوع و فعالیت کمیته رفع حصر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: فراکسیون امید، فراکسیونی تشکیل داده که به عنوان کمیته رفع حصر در حال فعالیت است و وظیفه دارد در تعامل با مسئولان و افراد مختلفی که می توانند کمک کننده باشند، این مسأله را رفع کنند.

وی در ادامه یادآور شد: نخستین اقدام در مورد مهدی کروبی بود و دیدارهایی تدارک دیده شد و آقای دوستی به عنوان اولین نفر با وی دیدار کرد. پس از آن نیز حجت السلام ذوالنور و محمد رضا عباسی هم با وی دیدارهایی داشته اند. البته اگر قرار بود جزئیات این دیدارها گفته شود، یا از طرف رئیس مجلس و یا سخنگوی کمیته اعلام می شد، ولی در کل من نمی توانم جزئیات آن را بیان کنم؛ اما می توانم این را بگویم که تلاش زیادی در این راه می شود و این را هم باید بگویم که این اهتمام همه جناح های سیاسی است تا بتوانند کشور را از این بن بست سیاسی بیرون آورند.

این نماینده مجلس در پاسخ به اینکه آیا تلاش ها در مورد سایر محصورین هم صورت گرفته است یا نه گفت: موسوی و خانم رهنورد هم جز کسانی هستند که دیدارها در مورد آنها نیز تکرار خواهد شد، ولی اینکه من الان بگویم در چه تاریخی و با چه کسانی این دیدارها صورت خواهد گرفت، دقیقا مشخص نیست. البته دیدارها احتمالا با کروبی ادامه خواهد داشت و به احتمال زیاد در آینده دیدارهایی همزمان با موسوی و رهنورد هم انجام خواهد گرفت. البته این موضوع مطرح نیست که ابتدا مسأله کروبی حل و پس از آن به موضوع دو نفر دیگر پرداخته شود؛ این اصلا مطرح نشده است.

وی ادامه داد: صحبت هایی شده و قرار است با دو محصور دیگر هم دیدارهایی انجام بگیرد؛ البته بحث های مفصلی در این باره وجود دارد، ولی این دیدارها نیز صورت خواهد گرفت.

وی گفت: اما موضوع این است که گفته شده، موضوع این دو هم در برنامه رفع حصر وجود دارد و قرار است در آینده دیدارهایی با این افراد صورت گیرد؛ البته دقیقا معلوم نیست زمان این دیدارها کی است؛ اما به احتمال زیاد، در دو یا سه ماه آینده اولین دیدار انجام شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در خصوص رفتارهای اخیر احمدی نژاد هم گفت: احمدی نژاد یک تفکر و یک عملکرد منحصر به فرد دارد که همیشه نیز بر این اساس عمل می کند، ولی هنگامی که با اصولگرایان در این باره صحبت می شود، اغلب ادعا دارند، در دوره اول ریاست جمهوری عملکرد خوبی داشته و از دور بعد این نوع رفتارها شروع شده است.

وی همچنین اظهار داشت: به نظر من این طور نیست و احمدی نژاد از اول هر چه بوده، همان است، حتی در زمان شهرداری هم رفتارهای انچنینی اما خفیف را از وی دیده ایم. احمدی نژاد از زمانی که بیشتر در صحنه سیاست کلان کشور دیده شد، این تفکر را از خود نشان داده است.

سیاوشی گفت: به نظر من، بخشی از این رفتارها در تفکرات اصولگرایی ریشه داشت و به همین دلیل، طرفدارانی در میان اصولگراها داشت؛ اما زمانی که تخریب ها علیه نظام شروع شد، انتقاد از وی هم از سوی اصولگریان آغاز شد. در واقع زمانی که اصلاح طلب ها از وی انتقاد می کردند، برخورد جناحی با این موضوع می شد و اصولگرایان اعتقاد داشتند که اصلاح طلب ها در حال تخریب احمدی نژاد هستند.
اما بعد از اینکه ریاست جمهوری احمدی نژاد به پایان رسید و به ویژه بعد از بست نشینی وی ـ که همزمان با حادثه زلزه رخ داد ـ واقعا حیرت آور بود و سؤال در ذهن همه ایجاد شده بود که وی می خواهد چه کسی را به چالش بکشد؟

وی خاطرنشان کرد: احمدی نژاد دوست دارد، در کشور چالش ایجاد کند. او می خواهد بگوید، من درست عمل کرده ام و بحث هایی هم که در مورد برخی خاندان ها مطرح می کند و ادعا دارد که در باره همه هم پرونده دارد، نشان می دهد که می خواهد دیده شود؛ بنابراین، این روش کار جدیدی نیست و همیشه به همین شیوه عمل می کرده است؛ بنابراین، نباید کارهای او بولد شود و در این باره به رسانه های دیگر هم گفتم که بزرگ کردن وی و در صفحه اول گذاشتنش، احمدی نژاد را راضی می کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر