بازدید 7395
۲

یک ایرانی بر اثر شلیک پلیس آمریکا جان باخت

کد خبر: ۷۵۱۳۴۳
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸ 30 November 2017

یک ایرانی ٢٥ساله بر اثر شلیک سه گلوله به سر، ازسوی پلیس آمریکا، پس از ١٠ روز جان خود را از دست داد.

به گزارش شرق از «ان‌بی‌سی‌نیوز»، پلیس می‌گوید که این اتفاق در ١٧ نوامبر (٢٦ آبان) در ویرجینیای شمالی و در «جورج‌واشنگتن پارک‌وی»، هنگامی روی داده است که بیژن پس از تصادف از صحنه گریخته و به فرمان ایست توجهی نکرده است. بیژن قیصر فارغ‌التحصیل دانشگاه بوده و در شرکت پدرش به‌عنوان حسابدار فعالیت داشته است.

خانواده او گفته‌اند او در آن زمان هیچ اسلحه‌ای به‌همراه نداشته و علت قتل او هنوز مشخص نیست، بااین‌حال هیچ استدلالی نمی‌تواند اقدامات یکی از افسران پلیس را که در این عمل غیرقابل‌تصور دخیل است، توجیه کند. آنها می‌گویند او ایرانی متولد آمریکاست و به‌شدت ضدخشونت بوده است. اف‌بی‌آی روز سه‌شنبه مرگ این جوان را تأیید کرده اما به‌دلیل جریان‌داشتن تحقیقات، اطلاعات بیشتری ارائه نداده است. درهمین‌حال ستاد حقوق بشر قوه‌قضائیه به ماجرای قتل جوان ایرانی به‌دست پلیس آمریکا واکنش نشان داد و خواستار پاسخ‌گویی دولت آمریکا درباره قتل بیژن قیصر، جوان ایرانی شد.


به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ستاد حقوق بشر، ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران با دریافت خبر جان‌باختن بیژن قیصر، در دوشنبه‌شب، ۲۷ نوامبر، در بیمارستان ویرجینیا بر اثر اصابت سه‌گلوله پلیس آمریکا به ناحیه سر او، این اقدام پلیس آمریکا را که کارنامه سیاهی از شلیک‌های مکرر به‌سوی افراد غیرمسلح دارد، محکوم و اعلام کرد: دولت آمریکا باید پاسخگوی این قتل باشد و دراین‌باره به افکار عمومی جهان توضیح دهد. البته این ستاد در نامه‌ای رسمی از دبیرکل سازمان ملل متحد و کمیسرعالی حقوق بشر خواهد خواست تا این اقدام ناقض آشکار حقوق بشر را پیگیری کرده و گزارش لازم را ارائه دهند زیرا طبق اصول حقوق بین‌الملل و اسناد بین‌المللی، به‌ویژه بند یک ماده شش میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی که مقرر می‌دارد: «حق زندگی از حقوق ذاتی شخص انسان است، این حق باید به موجب قانون حمایت بشود. هیچ فردی را نمی‌توان خودسرانه (بدون مجوز) از زندگی محروم کرد». باید حق زندگی مورد حمایت باشد.


ستاد حقوق بشر همچنین از سفارت سوئیس در تهران خواهد خواست تا نگرانی و اعتراض ما به موضوع مهم قتل فجیع جوان ایرانی، بیژن قیصر، به‌دست پلیس آمریکا را به دولت آمریکا منعکس کرده و نتیجه لازم را اخذ و به این ستاد ارائه کند.


حسب اطلاع این جوان ایرانی فارغ‌التحصیل دانشگاه ویرجینیا بوده و به‌عنوان حسابدار در شرکت پدرش کار می‌کرده است و در زمان وقوع قتل به‌دست پلیس (از طریق شلیک گلوله) در هنگام رانندگی، مسلح نبوده است. در پایان، انتظار می‌رود هویت پلیس شلیک‌کننده معلوم شود و مورد محاکمه و مجازات قرار گیرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
روزانه دهها نفر توسط خودمون كشته ميشن و سرشون كلا گذاشته ميشه و .... .. زياد نگران آمريكا نباشيد
پلس امریکا برای مهاجرین و ساهپوستان براحتی دست به سلاح میبرد و شلیک میکند کاری که در جنگل هم درست نیست و محیطبانان جنگل هم چنین کاری نمی کنند معنی شعار مرگ بر امریکا اینجا معنی پیدا میکند یعنی مرگ بر چنین ظلم و ستمی از سوی هیت حاکمه امریکا نه ملت امریکا
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار