بازدید 27850
حاشیه‌سازی مرتضوی در دنیای مجازی با اتهام زدن به قاضی پرونده‌اش؛

دادستان سابق همه چیز را از یاد برده، حتی بدیهیات امر قضا را!

اظهاراتی عجیب که بر پایه آنها، مرتضوی نتیجه گرفته قاضی پرونده اش که زیر برگ محکومیتش به دو سال حبس را امضا کرده، متهم به معاونت در قتل عمدی هفده کودک و نوجوان منطقه پاکدشت ورامین است؛ اتهامی که فارغ از واکنش قاضی پرونده و مسئولان دستگاه قضا به آن، برای مردم معانی دیگری دارد.
کد خبر: ۷۵۱۰۰۵
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱ 28 November 2017
موافق گرفتن عوارض از خودروهاي شخصي در بزرگراه هاي تهران هستم/ بايد مطلوبيت سفر با خودروهاي شخصي را كاهش دهيمفردی که پیشتر دادستان تهران بوده و موارد و مستندات قانونی را به بسیاری دیکته کرده، حالا که در آستانه رفتن به زندان برای گذراندن دو سال از عمر خود پشت میله های زندان قرار گرفته، همه چیز را از یاد برده است؛ حتی قوانین ابتدایی امر قضا را!
 

به گزارش «تابناک»؛ به فاصله کوتاهی از انتشار خبر قطعیت یافتن محکومیت دو ساله سعید مرتضوی، دادستان معزول تهران بابت برخی اتهاماتش در پرونده جنایت کهریزک، نامه‌ای به نقل از وی در شبکه های اجتماعی و برخی رسانه های آنلاین منتشر شده که حاوی نکات عجیب و اتهامات شگفت آوری است.

نامه ای که در آن، مرتضوی مدعی شده همه اقداماتش در آن پرونده قانونی و عامل مرگ چند تن از بازداشت شدگان بازداشتگاه غیرقانونی کهریزک، ضرب و شتم ایشان پیش و پس از دستگیری بوده، محکومیت های صادر شده برای وی ناعادلانه و برخلاف قانون بوده و موارد فراوان دیگر که البته اغلبشان پیشتر نیز بیان و از سوی شاکیان و وکلای ایشان رد شده است؛ ادعاهایی که البته رأی دادگاه نیز نشان می‌دهد صحت نداشته‌ و ندارند.

مواردی که ظاهرا قاضی و دادستان معزول به خوبی از بی پشتوانه و بی اثر بودنشان آگاه است و از این روی، کوشیده محکومیت خود را به داستانی دیگر گره بزند؛ داستانی از جنس اتهام به یکی از قضات پرونده که رأی به محکومیت وی به مدت دو سال داده است.

مرتضوی در بخشی از نامه اش نوشته: «رئیس جدید دادگاه آقای احمد شیری خان که عدم نظارت فرضی بر بازداشتگاه کهریزک و مأمورین آن را از مصادیق معاونت و تسهیل در ارتکاب جرم آنهم معاونت در قتل تلقی نموده‌اند، خودشان در سال ۱۳۸۳ بازپرس پرونده جنایتکار تاریخی منطقه پاکدشت ورامین به نام (بیجه) بوده‌اند که با آزاد کردن مکرر این جنایتکار پس از هر بار دستگیری او توسط نیروی انتظامی، منتهی به قتل و تجاوز و آتش زدن ۱۷ کودک و نوجوان این منطقه شد.»

جملاتی که در ادامه آن، از کوتاهی و قصور این قاضی و عزل وی سخن به میان آمده و محول کردن پرونده بیجه به دادستانی تهران و پیگیری مرتضوی در خصوص صدور حکم اعدام آن مجرم و اجرای این حکم، عامل دشمنی شیری خان با مرتضوی معرفی شده است؛ دشمنی که دادستان معزول مدعی است به شکایت کیفری و پیگیری از طریق دادسرای انتظامی قضات هم منجر شده است.

اظهاراتی عجیب که بر پایه آنها، مرتضوی نتیجه گرفته قاضی پرونده اش ـ که زیر برگ محکومیتش به دو سال حبس را امضا کرده ـ متهم به معاونت در قتل عمدی ۱۷ کودک و نوجوان منطقه پاکدشت ورامین است؛ اتهامی که فارغ از واکنش قاضی پرونده و مسئولان دستگاه قضا به آن، برای مردم معانی دیگری دارد.

فرافکنی که با تلاش مرتضوی برای متهم کردن قاضی پرونده به جای پاسخگویی به افکار عمومی در خصوص اتهامات خود، آشکار شده و برای پی بردن به آن، طرح یک پرسش کافی به نظر می‌رسد؛ اینکه آیا قاضی پرونده با صدور حکم محکومیت مستحق این اتهامات شده یا در صورت صدور حکم برائت هم چنین داستان ها و اتهاماتی در خصوص وی در قالب یک نامه منتشر می‌شد؟!

نامه‌ای که نویسنده آن نه یک فرد عادی، که کسی است که سالها در کسوت قضاوت و در جایگاه دادستان تهران به کار مشغول بوده و هم با قوانین و مقررات آشناست، هم شیوه اعتراض به اشکالات احتمالی را می‌شناسد و بیش از هرکسی معنای انتشار این دست نامه ها و وارد کردن اتهاماتی از این دست به همکاران سابق خود را می‌داند.

قاضی معزولی که تبرئه خود در برخی اتهامات را نشانه مبرا بودنش از آن اتهامات می‌خواند؛ اما محکوم شدن در اتهامی دیگر را به گونه ای تفسیر می‌کند که گویی به ظلمی آشکار مبتلا شده است؛ ظلمی که حتی از مجاری قانونی پیگیری نشده تا ثابت شود قاضی معزول، یا قوانین و چارچوب های قضایی را نمی‌شناسد یا اینکه از اجرای عدالت در دستگاه قضایی که سالها به یکی از کرسی های مهم آن تکیه زده بود، نومید است.

ابهامات فراوانی که در نتیجه نامه نگاری دادستان معزول به افکار عمومی تزریق می‌شود. فردی که روزگاری دادستان بوده و حالا ابایی از رعایت نکردن شأن دادگاه و قاضی ندارد و می‌کوشد، همان گونه که پیشتر گفته، دادگاه افکار عمومی را بِبَرد، غافل از آنکه دست کم در شبکه های اجتماعی، مهم ترین نکته خبر محکومیت دو ساله مرتضوی، ابراز این آرزوست که کاش قضات پرونده ندامت وی را نمی‌پذیرفتند و محکومیت پنج ساله را در حکم قطعی به وی ابلاغ می‌کردند، نه اعمال تخفیف در حکم و کاهش محکومیت وی به دو سال!

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۴
در انتظار بررسی: ۲۱
انتشار یافته: ۵۷
بحث حکم و تبانی و... و همچنین ادعای مسخره تابناک مبنی بر این که مردم آرزوی عدم پذیرش ندامت را داشتند یک طرف، همین تحلیل تابناک برای کوبیدن سر به دیوار یک طرف...
رفتارش دقيقاً مثل يار شفيقش احمدي نژاده
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۸
مردم کجای نظر شما هستند که ناظر این گرو کشی های بین این ها هستند
سینا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۸
اما این نقدش به قاضی درسته منطقا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۸
باز به فرارو و جهان
تابی جون کامنتا رو بد فیلتر میکنی
خصوصا اگه بوی حمایت از محمود بده
یادش بخیر آقای مرتضوی با یک اشاره 15 روزنامه رابستی حالا تاریخ مصرفت تمام شده است این سرنوشت همه مزدوران است
پذیرفتن عذرخواهی مرتضوی خیانت اشکار به ملت عزیز ایران است
پاسخ ها
ابوذر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۸
.این چه ندامتی است که به جای تشکر از قاضی در تخفیف محکومیت از 5 به 3 سال به قاضی تهمت می زند ؟ ،
یه نفر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۸
قانون مثل تار عنکبوت میمونه
فقط میتونه مگس های کوچیک رو شکار کنه
ادولف هیتلر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۸
اشک تمساحه
شکر خدا مسولین کشور، در کنار خدمت به مردم و انجام وظایف، به امر خطیر متهم کردن یکدیگر با جدیت ادامه میدهند
اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید.واقعا مرتضوی گناهکار است؟کسی از اقدام او مطلع نبود؟با براندازان نظام چه برخوردی باید کرد؟اگر حادثه مشابهی اتفاق بیافتد چه می کنند؟وزیر راه در حوادث جاده ای معاونت در قتل دارد؟مدیران نالایقی که به مردم استرس وارد می کنند و باعث مرگ بعضی می شونو معاونت در قتل دارند؟و..............
اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید.با شرف باشید.حداقل بشر باشید.
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۸
اگر گناهکار نبود چرا برای گناهش عذر خواهی می کند!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟
حکم ایشان را به نظر سنجی مردم بگذارید تا ببینید مردم چه حکمی می خواهند؟
ابوذر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۸
من نمی دانم اگر فردی از خانواده شما هم در کهریزک بود و بدون محاکمه جسدش را تحویلتان می دادند باز هم اسم دین و آزادگی را بر زبان می آوردید و از این آدم دفاع می کردید ؟
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۸
ای کاش خودت هم دچار این روانی میشدی و بهت تجاوز میشد ببینم بازم اینطوری دفاع میکردی؟
یه نفر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۸
الان شما فازت چیه؟ مخالفی ؟ موافقی؟ عادت کردینه به دو پهلو حرف زدن
اگر میگی بیگناهه که داری سیسنم قضایی را زیر سوال میبری
اگر میگی گناهکار پس این سوالات چیه.
ضمنا این که دین ندارید آزاده باشید اصلا به اینجا هیچ ربطی نداره و یجای دیگه مصرف داره
ناشناس
| Armenia |
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۸
دوست عزیز توی اینجور مواقع یکی را پیدا میکنند و کاسه کوزه ها را سر او میشکنند.حسن نبود حسین برای التیامبخشی به وضعیت سیاسی.انتقام سیاسی.
خیر با جنایت ایشون و عواملشون در کهریزک مردم خواستار اعدام ایشون هستند نه 5سال حبس. میگی نه؟انتشار بده تا ثابت بشه
از کی تا حالا معاونت در قتل حکمش شده 2 سال؟ جریان همون 200 هزارتومنه؟چرا نفر اصلی معرفی و محکوم نشده؟ چرا رای مرتضوی که با توجه به پیشینه اش حداقل باید وازده سال باشه شده دو سال؟ آیا اگه مردم عادی هم مرتکب قتل بشن بعد توبه کنن فقط دو سال بهشون حبس میدن؟
این خیاط هم در کوزه افتاد
خوب شروع شد هم دیگرو لو میدن :) بگم بگم بعدی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۸
کدوم لو دادن همه فقط برای باج گرفتن از یکدیگر تهدید به افشاگری میکنند.و ما ملت را هم سر کار گذاشتهاند.
قاتل کهریزک چه کسی بوده که مرتضوی معاون اوست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۸
تاریخ نامش را افشا خواهد کرد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۸
اینو خوب اومدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۸
قرار نبود خط قرمزی سوال کنی !!!
باید به این نویسنده محترم گفت ساعت خواب. یعنی مرتضوی فقط الان از قوانین بی خبره؟
کمال همنشین درش اثر کرده
امان از بی کفایتی برخی
این یه جنک زرگریه . مرتضوی باید به اتهام قتل حداقل به حبس ابد محکوم میشد. به اضافه اینکه باید با متهمین حبس ابد و بد سابقه مدتی هم سلولی بود تا عدالت درحق وی رعایت میشد.
مگر اینطوری دست همه جانیان رو بشه.
ایشون اصلا بلد بودن که حالا از یاد بردن
شما چون سیاسی کاری می کنید اشاره ای ندارید که گفته مرتضوی از نظر حقوقی کاملا درست است اگر عدم نظارت بر بازداشتگاهی که در آن قتل انجام گرفته موجب معاونت در قتل می شود باید هر کوتاهی قضات در پیگیری اتهام متهمین نیز مستوجب معاونت در فعل مباشر جرم باشد این کاملا روشن است یعنی اگر قصور دادستان در نظارت به بازداشتگاه اثبات می کند که وی در همه اتفاقات رخ داده در آن بازداشتگاه معاونت جرم را داشته پس قاضی پرونده بیجه که بارها او را آزاد کرده و دقیق رسیدگی نکرده است نیز در تمامی جرائمی که پس از بازداشت اولیه مرتکب شده معاونت داشته است این منطق حقوقی است اما به دلیل سیاه کاری که رسانه ها دنبال آن هستند و اراده ایشان نه حقیقت بلکه تشفی تمایلات سیاسی باندی خودشان می باشد سعی در تحریف و اغفال افکار دارند
کسیکه باعث شد ایشان بدون داشتن شرایط و سوابق لازم به پستهای مهمی مانند دادستانی و رییس تامین اجتماعی و ...برسد؟ایشان در بهترین شرایط باید یک کارمند معمولی می شد اما به لطف دوستانشان به کجاها نرسید و چقدر ظلم کرد
ای مردم توجه کردید برخی مسئولان....یه بده بستانی دارن و داشتن خخخخ هرچه بگندد نمکش میزنند وای به روزی که بگندد نمک این همون روزه
این مرتضوی خونهائی به دل مردم کرده که باید تقاصش را پس بدهد. جوانانی را بیکار و دلهای زیادی را شکسته
خانمی ( فکر کنم فامبلیش کاظمی بود ) در اتاق بازجوئی ایشان سرش ضربه خورد و مرد.
کهریزک فاجعه دیگر اوست.
پزشک کهریزک یادتان هست؟
و ......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۸
من اسمش رو نوشتم تابناک سانسور کرد !
مجازات معاونت در قتل عمدی

در ماده 207 قانون مجازات اسلامی برای معاون در قتل‏ به موجب ماده 135 قانون مجازات اسلامی، 3 تا 15 سال حبس پیش‏بینی شده است و در تبصره‏های مواد 208 این قانون و 612 قانون مجازات اسلامی 1375 نیز برای معاونت در قتل عمدی، در صورت نبود شاکی یا گذشت او یا اجرا نشدن قصاص یا ایجاد اخلال در نظم و صیانت جامعه...و یا بیم تجری مرتکب یا دیگران،مجازات حبس از 1 سال تا 5 سال مقرر شده است.
اینکه ایشان در مورد قاضی پرونده اظهار می نمایند آیا در سوابق قاضی ثبت نگردیده ، در صورت صحیح بودن نباید پیگیری شود؟و همین حکم در مورد ایشان نیز اعمال گردد؟
اگه ایشان معاون درقتل بوده ،پس قاتل چه کسی بوده ؟چرا اعلان نمیکنند
آفتابه دزد هم دوسال زندان قاتل هم؟ عجب عدالتی
سلام برهمه
اینجور که پیش می روندهرآنچه که هست گیرند.
اللهم اشغل الظالمین بالظالمین
همدیگرو خوب میشناسن بابا.
قابل توجه اگر يك فرد عادي با همين شرايط بود اينچنين رفتار ميشد ودرثاني بايد در حكم اينگونه افراد با حساسيت بيشتر وحكم محكم تر رفتار ميشد تا عبرت ديگران باشد نه مشوق خلاف ديگران چون صاحب منصب بودند يا اينگونه رفتار ها سخت مختص افراد عادي هست
حکم مرتضوی فقط مسخره کردن عدالت است!
اگر واقعا قاضی پرونده ایشان این شخص بوده، صلاحیت قضاوت نداشته، چطور آقای شیری خان را قاضی پرونده ایشان کردند؟
اگر قانون زیرپا گذاشته شود به نفع هیچ کس نیست
به فرض تناسب جرم با محكوميت آقاي دادستان سابق سوال اول اينه كه خود قاتل كيه كه ايشون به معاونت در قتل محكوم شده ؟ سوال دوم چرا بعد از گذشت نزديك به هفت سال محاكمه عامل اصلي اين قتلها شروع نميشه ؟
فقط از اینکه چنین کسانی در این مملکت قاضی بودند باید احساس شرم کرد.

یکی از یکی بدتر هستند متاسفانه
با اين حكم دقيقا" وي را بخشيده اند.
بهرام که گور می گرفتی همه عمر دیدیدی که گور بهرام گرفت
تو فقط باید در دادگاه عدل الهی مجازات بشی
تابناک از زرنگیت خوشم اومد. خوب تونستی تو متن به جرم های دیگه ای هم که شده اشاره کنی .
از بسیاری از کارشناسان حقوق پرسیده ام اکثرا جرم وی را کمتر از معاونت در قتل میدانند و جرم انتسابی را مطابق قانون نمیدانند
شک نکنید که او، محیط قبلی کار خود را خوب می شناسد، ولی باز به مردم و افکار عمومی بیشتر اعتماد دارد، که شاید تیری در تاریکی رها کرده و مردم پشتش را بگیرند و به حکم و احکام نادرست اعتراض کنند. زهی خیال باطل!
اخی مرتضوی مظلوم
این حکم ناعادلانه به هیچ وجه تناسبی با جرائم و افساد فی الارض قاضی معزول ندارد انشاالله با تشکیل دادگاه غیر فرمایشی مرتضوی و مفسدین فی الارض همگی به سزای اعمال ننگینشان برسند
اون یک درجه تخفیف رو الان باید ازش بگیرن
نشون داده هنوز آدم نشده
البته اگر وجدان و آدمیتی درون ایشون باشه
من هم جزو کسانی بودم که در سال 88 به جرم حمل کیف در خیابان دستگیر شدم و یک هفته تحت شکنجه عوامل ایشان در زندان های مختلف بودم. این حکم برای ایشان و عوامل آیشان بسیار کم است
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار