بازدید 5210

گره پیچیده در پرونده قتل ٩٦میلیون‌تومانی

کد خبر: ۷۵۰۸۶۴
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۱ 28 November 2017

عاملان قتل مرد ثروتمندی که او را کشته و جسدش را مثله کرده‌اند، وقتی پای میز محاکمه رفتند، همدیگر را متهم اصلی معرفی کردند و هیچ‌کدام مسئولیت این جنایت را برعهده نگرفتند.


به گزارش شرق، چند سال قبل مأموران پلیس در شهر قدس جسد مرد میان‌سالی را پیدا کردند که سر از تنش جدا و ضربات متعددی نیز بر بدنش وارد شده‌ بود؛ زمانی که مأموران تحقیقات خود را دراین‌باره آغاز کردند و هویت جسد مشخص شد، بررسی‌ها درباره اختلافاتی که ممکن بود این مرد با دیگران داشته‌ باشد آغاز شد و پلیس فهمید مقتول به نام فریدون چندی‌قبل با شریک کاری‌اش کیومرث درگیری‌ها و اختلافاتی داشته‌ و آخرین نفری که با فریدون تماس گرفته، کیومرث بوده ‌است.

به‌این‌ترتیب مأموران کیومرث را شناسایی و بازداشت کردند. مرد میان‌سال اتهام قتل را قبول نکرد و گفت خبری از سرنوشت دوستش ندارد. اما مدتی بعد وقتی نتوانست به سؤالات مأموران پاسخ دهد و دچار تناقض‌گویی شد، اتهام قتل را قبول کرد و گفت: من و فریدون مدتی بود که با هم سر مبلغی پول درگیری داشتیم و قرار بود با همدستی کارگرم به نام رشید و دوستش فرهاد، فریدون را گوشمالی دهیم و پول را بگیریم اما بعد متوجه شدم آنها فریدون را به قتل رسانده‌اند. کیومرث در حالی انگشت اتهام را به سمت رشید و فرهاد گرفت و ادعا می‌کرد آنها مرتکب قتل شده‌اند که دو متهم دیگر فراری بودند. کیومرث در ادامه اعترافاتش گفت: من از آنها خواستم فریدون را گوشمالی دهند و وادارش کنند پول را بدهد اما آنها فریدون را به قتل رسانده و جسدش را مثله کرده ‌بودند.


پلیس در ادامه تحقیقات خود متوجه شد درگیری فریدون و کیومرث سر مبلغی حدودا ٩٦میلیون‌توماني بود و بر اساس ادعای کیومرث مقتول زمین و آپارتمان از او خریداری کرده اما همه پول را نپرداخته بود.


دو سال بعد از اعترفات کیومرث کارآگاهان مخفیگاه دو متهم دیگر را شناسایی و آنها را بازداشت کردند. رشید در اعترافاتش به پلیس گفت: من نمی‌دانستم درگیری به‌خاطر پول است و کیومرث که صاحبکارم بود، به من گفته‌ بود درگیری ناموسی است و از من خواست فریدون را گوشمالی دهیم و من هم قبول کردم. قرار شد مبلغی پول به من و دوستم فرهاد بدهد و ما دو نفر با او همکاری کنیم.

کیومرث، فریدون را به آشپزخانه صنعتی که داشت کشید و در آنجا من به سرش کوبیدم و بعد کیومرث و فرهاد با طناب او را خفه و سر از تنش جدا کردند؛ بعد هم جسدش را بیرون از آشپزخانه بردند و در آنجا رهایش کردند. البته تا جایی که من اطلاع دارم اسنادی هم که همراه فریدون بود، برداشتند و کیومرث اثر انگشت فریدون را هم روی آنها گذاشت تا اسناد را به نام خودش کند. فرهاد نیز اعترافات مشابهی را مطرح کرد و گفت: من هم فکر می‌کردم مسئله ناموسی است و به‌همین‌دلیل کمک کردم اما زمانی که من سر از تن مقتول جدا کردم، او جان داده‌ بود.


با تکمیل تحقیقات و صدور کیفرخواست برای هر سه متهم به اتهام مشارکت در قتل، این ‌بار پرونده به شعبه دو دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. روز یکشنبه متهمان پای میز محاکمه رفتند. بعد از اینکه کیفرخواست علیه متهمان خوانده شد و اولیای ‌دم درخواست قصاص خود را مطرح کردند، کیومرث پای میز محاکمه رفت.

او گفت: من اتهام قتل را قبول ندارم چون ضارب کس دیگری بود؛ ضمن اینکه من و فریدون سال‌ها بود که با هم دوست بودیم و من هرگز نمی‌خواستم او اذیت شود؛ به‌همین‌دلیل هم حرفی درباره کشتن او نزدم؛ فقط گفتم او را کتک بزنند که پول را بگیرند. فریدون آدم خوبی بود و من با او اختلاف مالی داشتم اما به‌طورکلی آدم خوبی بود. گفته‌های این مرد از سوی دو متهم دیگر تأیید نشد؛

رشید گفت: من ١٧ میلیون تومان از کیومرث طلب داشتم. او به من گفته‌ بود در صورتی این پول را می‌دهد که برای کشتن فریدون با او همکاری کنم من هم قبول کردم و با کمک رشید، فریدون را به قتل رساندیم. هر سه نفرمان در کتک‌زدن او شریک بودیم. من قبول دارم به سر مقتول ضربه زدم اما آن زمان زنده بود. ضمن اینکه کیومرث به ما گفته بود مسئله ناموسی است. سپس فرهاد در جایگاه حاضر شد؛ او هم اتهام قتل را رد کرد و گفت: من این اتهام را قبول ندارم چون زمانی که طناب را دور گردن مقتول انداختم، او جان داده بود؛ ضمن اينكه وقتی خواستم سرش را از تنش جدا کنم، چاقو کند شد و کیومرث بود که چاقو را تیز کرد و بعد به من داد.


متهم گفت: به من هم گفته شده‌بود مسئله ناموسی است و حالا کیومرث در دادگاه می‌گوید مسئله مالی بوده‌ است و او نگفته که ما مقتول را بکشیم. درحالی‌که خودش در قتل با ما همدست بود و کمک کرد. او دروغ می‌گوید. با پایان گفته‌های متهمان و وکلای آنها هیئت قضات برای صدور رأی دادگاه وارد شور شدند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان