بازدید 3919

مشاور تیلرسون وزارت خارجه آمریکا را ترک کرد

کد خبر: ۷۵۰۷۸۵
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۰۶:۱۴ 28 November 2017

یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا که مسئول اصلاح ساختار این وزارتخانه بود، تنها سه ماه پس از تصدی سمتش استعفا داد.

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای بلومبرگ، یک مقام آمریکایی که نخواست نامش فاش شود، اظهار داشت که «مالیز بیمز» اواسط ماه اوت به عنوان مشاور وزارت خارجه آمریکا منصوب شد. اما او اینک تصمیم گرفته که به محل سابق زندگی اش در بوستون بازگردد.

«کریستین سیکان» معاون ستاد کارکنان رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا جانشین بیمز می شود.

استعفای بیمز ضربه ای به تلاش های تیلرسون برای اصلاح ساختار وزارت خارجه خواهد بود. هدف تیلرسون از اصلاح ساختار وزارت خارجه، از بین بردن کاستی ها و تداخل مسئولیت در این وزارتخانه است.

مخالفت هایی با تصمیم تیلرسون در داخل وزارت خارجه و کنگره وجود دارد. مخالفان می گویند که تلاش های وی باعث خالی ماندن پست هی کلیدی و تضعیف روحیه کارکنان شده است.

در حالی که شمار زیادی از مقام های ارشد وزارت خارجه آمریکا را ترک کرده اند، بیمز یکی از انتصاب های مهم تیلرسون بود.

به گزارش ایرنا، تیلرسون برای اصلاح کادر وزارت خارجه، برخی دیپلمات ها را اخراج و برخی دیگر را به استعفا وادار کرده است و از برخی دیگر هم سلب مسئولیت شده و دیگر وظیفه ای برعهده آن ها نیست.

تیلرسون ماه سپتامبر در سخنرانی برای کارکنان سفارت آمریکا در لندن درباره اصلاح ساختار وزارت خارجه مدعی شد: اگر این کار انجام شود، برای همیشه به قوت خود باقی می ماند و وزارت خارجه آینده ایجاد می شود.

وی همچنین ماه اکتبر در مصاحبه ای گزارش ها در مورد تضعیف روحیه کارکنان وزارت خارجه را رد کرد.

به گزارش ایرنا، تغییرات در وزارت خارجه آمریکا در حالی است که دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در ماه های گذشته با موج گسترده ای از استعفاها و اخراج ها روبرو بوده است.

مایکل فلین مشاور امنیت ملی ترامپ، درک هاروی مشاور ارشد امور خاورمیانه در شورای امنیت ملی آمریکا، کتی والش معاون ستاد کارکنان کاخ سفید، استیو بنن مشاور استراتژیک کاخ سفید، جیمز کومی رئیس پلیس فدرال آمریکا، رینس پریبوس رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید، آنتونی اسکاراموچی مدیر ارتباطات کاخ سفید، شان اسپایسر سخنگوی کاخ سفید، ازرا کوهن واتنیک مدیر ارشد اطلاعات شورای امنیت ملی و ریچ هیگینز رییس دفتر برنامه ‌ریزی استراتژیک کاخ سفید از جمله کسانی هستند که دیگر در دولت ترامپ حضور ندارند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار