بازدید 2366

«بریکس» نظام پرداخت با طلا ایجاد می‌ کنند

معاون اول رئیس کل بانک مرکزی روسیه گفت: کشورهای عضو بریکس با هدف کنار گذاشتن دلار از مبادلات جهانی، در حال مذاکره برای ایجاد یک نظام پرداخت بر مبنای طلا هستند.
کد خبر: ۷۵۰۴۱۳
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۲ 26 November 2017

معاون اول رئیس کل بانک مرکزی روسیه گفت: کشورهای عضو بریکس با هدف کنار گذاشتن دلار از مبادلات جهانی، در حال مذاکره برای ایجاد یک نظام پرداخت بر مبنای طلا هستند.

به گزارش فارس به نقل از راشاتودی، سرگی شوتسف معاون اول رئیس کل بانک مرکزی روسیه اعلام کرد: ۵ کشور برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی، اعضای بریکس در حال مذاکره برای امکان‌سنجی ایجاد یک نظام پرداخت مبتنی بر طلا هستند.

وی تأکید کرد: هم‌اکنون نظام‌های پرداخت کنونی که در لندن و سوئیس واقع هستند در حال از دست دادن وجهه خود در بازارهای نوظهور نظیر هند، چین و آفریقای جنوبی است.

وی ادامه داد: ما در حال مذاکره برای امکان‌سنجی ایجاد یک نظام پرداخت واحد به دلار هم در بین اعضای بریکس و هم در مبادلات دو جانبه خود هستیم. کشورهای عضو بریکس شامل اقتصادهای بزرگ جهان هستند و این کشورها دارای منابع بالای طلا و همچنین تولید و مصرف زیاد این فلز گرانبها هستند.

بنا به گفته شوتسف این احتمال وجود دارد که بر مبنای این نظام پرداخت بازارها و نظام‌های پرداخت جدیدی شکل بگیرند.

در حال حاضر بانک مرکزی روسیه و بانک مرکزی چین توافق‌نامه ایجاد مبادلات دو جانبه طلا بین دو کشور را امضاء کرده‌اند. قرار است این بانک یک نظام پرداخت مستقل را با چین در سال ۲۰۱۸ ایجاد کند.

این اقدام با هدف فاصله گرفتن دو کشور از دلار به عنوان ارز مبنای مبادلات تجاری انجام می‌شود و دو کشور در تلاش هستند تا با استفاده از طلا و ارزهای ملی خود در مبادلات دو جانبه و حتی مبادله با دیگر کشورها وابستگی خود به دلار را هرچه بیشتر کاهش دهند.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر