بازدید 5441
گزارش تابناک

کفاشیان؛ مرد محوری جنگ فوتبالی ایران و عربستان

کد خبر: ۷۵۰۳۹۴
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۰ 26 November 2017

رای کنفدراسیون فوتبال آسیا مبنی بر برگزاری بازی نمایندگان ایران و عربستان در کشوری بی‌طرف در آستانه شکسته شدن قرار گرفته و نظر کمیته مسابقات به هیات اجرایی فرستاده شده است و ایران هم یک عضوتاثیرگذار در این هیات دارد .

به گزارش تابناک ورزشی، همیشه گفته می شد که نداشتن کرسی بین المللی ایرانی در ای اف سی باعث تضییع حقوق فوتبال ایران در آسیا شده است اما حالا که مهمترین پرونده بین المللی کشورمان طی سه دهه اخیر در فوتبال به نقطه حساس رسیده است، وقت آن است تا از برگه پیروز خود استفاده کنیم. اما نماینده ایران که باید مجری این کار باشد کیست؟ شخصی خندان و معروف در حضور مردم ایران؛ علی کفاشیان! 

کفاشیان؛ مرد محوری جنگ فوتبالی ایران و عربستان

مصوبات کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا باید به تصویب هیات رئیسه یا همان هیات اجرایی این کنفدراسیون برسد تا قابلیت اجرایی داشته باشد. معمولا به این صورت است که چنین اتفاقی رخ می‌دهد و اعضای بلندپایه AFC نظر کارشناسی کمیته ها را مصوب می کنند ولی در این مورد خاص که ماجرا به اختلاف سیاسی دو کشور بزرگ غرب آسیا بر می گردد، ماجرا فرق دارد و مقامات ای اف سی تحت تاثیر سیاست و لابی های کثیف برخی کشورهای عربی از جمله سعودی ها رای خود را عوض می کنند تا به منابع مالع و قدرت دست یابند. در چنین زمانی نقش مهم و تعیین کننده کفاشیان باید به کار ما بیاید و با دفاع مستند و قوی از حق ایران، پاسخ عرب ها را بدهد. گفته می شود نه تنها عربستان به این حق ایران تن نمی دهد بلکه امارات همه اکنون مدعی شده است در حالی که کشور ایران هیچ مشکل جدی و واضحی با این کشور کوچک حاشیه جنوبی خلیج همیشه فارس ندارد. حجم لابی و فشار چنان زیاد شده که فدراسیون ایران هم تهدید به کناره گیری از لیگ قهرمانان قاره کرده است. امارات چندی پیش به همراه عربستان اعلام کرد که حاضر نیست به ایران بیاید و حال که کمیته مسابقات AFC رای به عدم برگزاری بازی در کشور ثالث داده این دو کشور تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا مانع تصویب این رای در هیئت رئیسه کنفدراسیون فوتبال آسیا شوند.

کفاشیان رئیس پیشین فدراسیون و نایب رئیس اول فعلی فدراسیون فوتبال که یکی از نواب رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا هم هست در جلسه سرنوشت ساز حضور خواهد داشت ولی موضوع این است که آیا او حاضر است منافع فردی خود یعنی ابقا در پست فعلی و جلب نظر صاحبان قدرت را کنار بگذارد و با استفاده از همه توان و امکانات ارتباطی و لابی موثر با کشورها، رای را به سود ایران نهایی کند یا اینکه صندلی اش را ترجیح می دهد و مثل یکی دوبار قبلی پای خود را محترمانه و دلایلی کنار می کشد و انتقاداتی را به جان می خرد؟! کفاشیان که به گفته خودش ارتباط بسیار نزدیکی با رییس کنفدراسیون فوتبال آسیا دارد و مورد وثوق او نیز هست اکنون بر سر یک دوراهی بزرگ است. شیخ سلمان رئیس کنفدراسیون بحرینی است و به شدت تحت فشار رفقای سعودی خودش قرار دارد و کفاشیان هم در ماجرای ریاست وی بر ای اف سی یکی از چهره های فعال برای جمع آوری آرا بود.

مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال نیز روز گذشته اعلام کرده بود: «ما در اجلاس هیات‌رئیسه که‌ به‌زودی در بانکوک برگزار می‌شود، آقای کفاشیان را داریم و مطمئن هستم ایشان به‌خوبی از دستاورد اخیر دفاع می‌کنند.»با این شرایط حالا گره این بازی سیاسی بین ایران و عربستان دست علی کفاشیان است و اوست که باید از نفوذش استفاده کند. باید دید در مرحله نهایی که همان جلسه هیات رئیسه کنفدراسیون فوتبال است چه اتفاقی رخ می‌دهد. 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی