بازدید 2994

بیانیه‌نشست‌سوچی‌سند‌رسمی‌شورای‌امنیت‌می‌شود

رئیس دوره‌ای شورای امنیت امروز (شنبه) اعلام کرد، بیانیه مشترک سران ایران، روسیه و ترکیه درباره حل بحران سوریه به عنوان سند رسمی این شورا منتشر می‌شود.
کد خبر: ۷۵۰۱۵۶
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۴ 25 November 2017

 

رئیس دوره‌ای شورای امنیت امروز (شنبه) اعلام کرد، بیانیه مشترک سران ایران، روسیه و ترکیه درباره حل بحران سوریه به عنوان سند رسمی این شورا منتشر می‌شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از النشره، سباستینو کاردی، رئیس دوره‌ای شورای امنیت اعلام کرد، بیانیه مشترک صادره از سوی سران سه کشور روسیه، ترکیه و ایران در نشست سوچی برای آگاهی اعضای این شورا و به درخواست نمایندگان سه کشور مذکور در سازمان ملل بین اعضای شورا در قالب سند رسمی توزیع خواهد شد.

روسیه، ایران و ترکیه با ارسال نامه مشترکی به دبیرکل سازمان ملل متحد و رئیس شورای امنیت و ارسال متن بیانیه مشترک روسای جمهور سه کشور در مورد سوریه که روز پنجشنبه در سوچی به تصویب رسید، از وی درخواست کردند که این متن به عنوان سند شورای امنیت منتشر شود.

بیانیه سوچی ۲۲ نوامبر در روسیه و در جریان دیدار سه جانبه روسای جمهور سه کشور مذکور به تصویب رسید، در این بیانیه روسای جمهور این سه کشور از دولت و مخالفان سوریه خواستند در کنفرانس گفت‌وگوی ملی سوریه شرکت کنند.

روسای جمهور سه کشور در این دیدار توافق کردند، در بازگرداندن اتحاد کشور، تحقق حل و فصل سیاسی بحران از طریق روند جامع و عادلانه‌ای که خود مردم سوریه آن را رهبری و اجرا می‌کنند، به سوریه کمک کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار