بازدید 13640
آخرین تحولات خاورمیانه؛

حضور 2000 نظامی آمریکا در سوریه/گفت وگوی مهم تلفنی ترامپ و اردوغان درباره تحولات اخیر سوریه/ ولیعهد سعودی: علیه ایران ائتلاف تشکیل می‌دهیم/ حمله بمب افکن های روسیه به داعش در سوریه

کاخ سفید مدعی بهره برداری ایران از بحران انسانی در یمن، گفت وگوی تلفنی ترامپ و اردوغان درباره تحولات اخیر سوریه، حمله بمب افکن های روسیه به داعش در سوریه و تلاش ولیعهد عربستان برای ایجاد ائتلاف جهانی علیه ایران، از جمله مهم ترین تحولات و رویدادهای خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بود. در این میان، باید به حضور 2000 نظامی آمریکا در سوریه نیز اشاره کرد.
کد خبر: ۷۴۹۹۸۸
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰ 25 November 2017
کاخ سفید مدعی بهره برداری ایران از بحران انسانی در یمن، گفت وگوی تلفنی ترامپ و اردوغان درباره تحولات اخیر سوریه، حمله بمب افکن های روسیه به داعش در سوریه و تلاش ولیعهد عربستان برای ایجاد ائتلاف جهانی علیه ایران، از جمله مهم ترین تحولات و رویدادهای خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بود. در این میان، باید به حضور 2000 نظامی آمریکا در سوریه نیز اشاره کرد.
 
 به گزارش «تابناک»، منابع خبری بامداد شنبه گزارش دادند، وزارت دفاع آمریکا به زودی شمار نظامیان آمریکایی حاضر در سوریه را حدود ۲۰۰۰ تن اعلام خواهد کرد.

یک رسانه انگلیسی گزارش داده، وزارت دفاع آمریکا در روزهای آینده، شمار نظامیان این کشور در سوریه را ۲۰۰۰ تن اعلام خواهد کرد.
 
حضور 2000 نظامی آمریکا در سوریه/گفتگوی مهم تلفنی ترامپ و اردوغان درباره تحولات اخیر سوریه/ ولیعهد سعودی: علیه ایران ائتلاف تشکیل می‌دهیم/ حمله بمب افکن های روسیه به داعش در سوریه

خبرگزاری رویترز نوشته، این رقم بالاتر از آن چیزی است که آمریکا قبلاً به آن اذعان کرده است. مقام‌های آمریکایی به این رسانه گفته‌اند، شمار واقعی نیروهای آمریکایی حاضر در  سوریه، پایین‌تر از حد واقعی محاسبه شده است.
 
کاخ سفید مدعی بهره برداری ایران از بحران انسانی در یمن
 
کاخ سفید ضمن اعلام حمایت از مواضع عربستان در قبال یمن، مدعی بهره گیری تهران از «بحران فاجعه بار انسانی» در یمن برای «پیشبرد بلندپروازی‌های منطقه‌ای» شد!

به گزارش واشنگتن اگزمینر، کاخ سفید روز جمعه با تمجید از اقدام عربستان سعودی برای اجازه دادن به ورود محموله های کمک بشردوستانه به پایتخت یمن مدعی شد، ایران از «بحران فاجعه بار انسانی» در یمن برای «پیشبرد بلندپروازی های منطقه ای خود» بهره برداری می کند.

دولت آمریکا در این بیانیه به رغم  انتشار تصاویری تکان دهنده از کودکان قحطی زده، انگشت اتهام را برای این قحطی گسترده در یمن به سمت مقامات واشنگتن یا متحدان آن نشانه نرفت. این در حالی است که عربستان سعودی با حمایت آمریکا و متحدان عرب خود، بیش از دو سال بخش های وسیعی از یمن را با هدف بازگرداندن «منصور هادی» رئیس جمهور مخلوع یمن به عرصه قدرت تحت محاصره خود درآورده است.

کاخ سفید در این بیانیه اعلام کرد: «آمریکا از بازگشایی بندر حدیده و فرودگاه بین المللی صنعا توسط عربستان سعودی و ائتلاف تحت رهبری ریاض که امکان دسترسی فوری به کمک های بشردوستانه را برای ملت یمن فراهم می سازد، استقبال می کند».

در ادامه این بیانیه آمده است: «اجرای کامل و فوری تدابیر اعلانی نخستین گام برای تضمین دسترسی مردم یمن به غذا، دارو و سوخت و قادر ساختن سازمانهای امدادرسانی به انجام وظایف حیاتی خود است!»

کاخ سفید بار دیگر تأکید کرد، در بحران یمن، از مواضع عربستان سعودی حمایت می کند.
 
گفت وگوی تلفنی ترامپ و اردوغان درباره تحولات اخیر سوریه
 
خبرگزاری رویترز گزارش داد: ریاست جمهوری ترکیه روز جمعه در بیانیه ای اعلام کرد، رؤسای جمهور ترکیه و آمریکا در گفت وگوی تلفنی توافق کردند، در کنار هم با همه "سازمان های تروریستی" شامل داعش، پ ک ک و شبکه فتح الله گولن مبارزه کنند.
 
 این بیانیه افزود: دونالد ترامپ و رجب طیب اردوغان در این گفت وگوی تلفنی همچنین درباره تحولات اخیر در سوریه، روابط دوجانبه و نشست سران در شهر سوچی روسیه صحبت کردند.
 
حضور 2000 نظامی آمریکا در سوریه/گفتگوی مهم تلفنی ترامپ و اردوغان درباره تحولات اخیر سوریه/ ولیعهد سعودی: علیه ایران ائتلاف تشکیل می‌دهیم/ حمله بمب افکن های روسیه به داعش در سوریه
کاخ سفید هم اعلام کرد، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و رجب طیب اردوغان همتای ترکیه ای وی در گفت وگوی تلفنی درباره مبارزه با تروریسم در همه اشکال آن و تقویت ثبات منطقه ای صحبت کردند. کاخ سفید همچنین اعلام کرد، دو طرف درباره خرید تجهیزات نظامی از آمریکا صحبت کردند.

رئیس جمهور آمریکا و رئیس جمهور ترکیه درباره تنظیمات پیش بینی شده در حمایت نظامی به شرکای دو کشور در سوریه صحبت کردند.

متن منتشره کاخ سفید از تماس تلفنی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و رجب طیب اردوغان همتای ترکیه ای وی، صراحتا از قول ترامپ نمی گوید آمریکا به گروه موسوم به یگان های مدافع خلق اسلحه نخواهد داد.
 
حمله بمب افکن های روسیه به داعش در سوریه

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، شش بمب‌افکن دورپرواز روس، بقایای تروریست‌های داعش در شرق رودخانه فرات در سوریه را بمباران کردند.

بر اساس اعلام وزارت دفاع روسیه، بمب افکن هایTu-22M3 این عملیات را انجام داده اند.

ولیعهد سعودی: علیه ایران ائتلاف تشکیل می‌دهیم
 
ولیعهد عربستان سعودی در مصاحبه ای با نیویورک تایمز گفته است: «درسی که از اروپا آموختیم این است که مماشات با ایران نتیجه نمی‌دهد.»

محمد بن سلمان که در عین حال مسئولیت وزارت دفاع پادشاهی عربستان را نیز به عهده دارد، گفت، باید با ایران که رو به گسترش مرزهایش آورده، مقابله کرد.

ولیعهد ۳۲ ساله عربستان، محمد بن سلمان، امروزه عملاً صحنه‌گردان سیاست داخلی و خارجی این کشور به‌ شمار می‌آید.

بن سلمان در مورد یمن نیز به نیویورک‌تایمز گفته، نبرد در این کشور به نفع ریاض و متحدانش پیش می‌رود و آنها بیش از ۸۵ درصد این سرزمین را در اختیار دارند.
 
حضور 2000 نظامی آمریکا در سوریه/گفتگوی مهم تلفنی ترامپ و اردوغان درباره تحولات اخیر سوریه/ ولیعهد سعودی: علیه ایران ائتلاف تشکیل می‌دهیم/ حمله بمب افکن های روسیه به داعش در سوریه 
ولیعهد عربستان به گزارش‌ها درباره اینکه طرح فسادستیزی او گامی برای قبضه قدرت و آماده کردن مقدمات برای رسیدن به تاج و تخت پادشاهی است را «مضحک» خواند و گفت، بسیاری از بازداشت‌شدگان در هتل مجلل «ریتز کارلتون»، از قبل وفاداری خود را به او و برنامه‌هایش برای اصلاحات اعلام کرده بودند.

بن سلمان در بخش دیگری از این مصاحبه تأکید کرد، فساد فراگیر در عربستان سعودی «سالانه تقریباً ده درصد از کل مخارج دولتی را می‌بلعد.»

وی در بحث درباره سیاست خارجی از گفت‌وگو درباره مسائل پیرامون استعفای «سعد الحریری»، نخست‌وزیر لبنان خودداری کرد اما گفت، اصل ماجرا این است که حریری نمی‌خواهد برای دولت لبنان که تحت کنترل حزب‌الله است، پوشش سیاسی فراهم کند.

بن سلمان رئیس‌جمهور آمریکا را «فردی مناسب در زمانی مناسب» خوانده و گفته که ریاض به حمایت‌های او در حال تشکیل ائتلاف علیه ایران است.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۲۳
اینهاهنوز ایران مهد شیران رانشناخته اند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۴
دوران شیر و پهلوانی تموم شده برادر. الان عصر تکنولوژی و فضا و اتم هستش. باید صنعت رو پیش ببریم و صنایع نظامی برتر داشته باشیم
یک نادان به تمام معنا !! این جوجه سعودی از اونائی که حتما باید سرش را به سنگ زد تا درست بشه و سر جای خودش بنشیند !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۴
من بهت سنگ میدم برو بزن.
زرشک ولیعهد کوچولو.
خودشان هر غلطی در دنیا میکنن و بعدش ایران را محکوم میکنن؟!!!

از روسای جدید عربستان بی وجدان تر خودشان هستند.
عربستان نه کارگر ارزان دارد نه منابع طبیعی زیر زمینی مهم نه فرهنک پیشرفته کار .اگر همین ده درصد بودجه عمرانی نباشد که شرکتها بدزدند دلیلی برای سرپا ماندن انها نمی ماند بن سلمان هم تف سربالا می پراند .چون عملا فرقی بین انها با همسایگان فقیرش ندارد
راه بی بازگشت عربستان تا کنون مسیر زیادی را طی کرده لیکن تنها هدف آمریکا و اروپا چپاول منابع کشورهای متطه است و ایران بهترین گزینه برای مستندسازی خطر احتمالی متوجه به آنها
این شاهزاده سعودی را که می بینم یاد شمر و یزید می افتم اما کمی احمق تر! این زنگی سوسمار خور مست را باید مهار کرد وگرنه صدام دومی بزودی ظهور می کند.
چراهیچ اشاره ای به گستاخی او نسبت به مقامات کشورنکردید؟
شاید ما هم ایرادهایی داریم ..سعودی هیچ وقت انسان نبوده فقط موجودی به نام آدم بوده
لعنت خدا بر هر دوشان
برای شما بسیار متاسفم که به عنوان یک سایت خبری اصل خبر را سانسور کرده ا ی
شما که پیام دادید جشن گرفتید که داعش تمام شد پس این بمب افکنهای روس از سوریه چه می خواهند.حتما سلاحهای جدیدشان را ازمایش میکنند
بروجوجه سعودي دهنت بوي شيرميده .غلطكردي بابابزرگت تشكيل ائتلاف دادي .
واقعا این اگر میتونست با شیرمردان ودلاوران ایرانی مبارزه کنه تو سوریه وعراق این کارو میکرد البته خیلی تلاش کرد ولی شکست خورد حالا یاوه گویی هاش من نمیدونم برای چیه تو که عددی نیست بزرگ ترازخودت همون آمریکات که درست میده هیچ غلطی نتونسته بکنه شترچران
تنها سمتی که ترکیه امکان نفوذ بیشتر دارد جنوب این کشور است و آمریکا نیز نگران افزایش نفوذ ترکیه است.
مطلبت خیلی کوتاه بود تابناک.
2 نکته از چند نکته:
هنوز ترکیه مظنون اصلی برای نفوذ در مقاومت و ایجاد ناهماهنگی میان روسیه و ایران است!
ولایت عهدی به اصطلاح ولیعهد عربستان این نوچه حکومت وهابیون حتی از نظر رسوم و قواعد عقب مانده من در آورده قبایلی- انگلیسی خودشان تخلف است . زیرا با وجود برادران سلمان بین عبدالعزیز این جوان ناپخته نباید به عنوان ولیعهد در رأس حاکمیت طواغیت حجاز قرار می گرفت و دقیقاً به علت کم ظرفیتی وی و ضعیف النفس و مریض بودن پدرش، ماجراجویی ها و هوس بازی های سیاسی و جاه طلبانه خود را علیه مستعضفان منطقه اعمال می کند
همانگونه که در جریان دفاع مقدس، شناسایی و تنبیه صدام به عنوان متجاوز مورد تأکید جمهوری اسلامی ایران بود؛ اینک رژیم دست نشانده حاکم بر حجاز به علت ارتکاب جنایات علیه بشریت و ملت های عراق، سوریه، یمن، بحرین، افغانستان و پاکستان و ایران و .... باید مجازات شود. هر چند حداقل این مجازات، سرنگونی وهابیون و محاکمه و اعدام طواغیت حجاز است
شیطان بزرگ این اهریمن بی شرم و گستاخ که علیه بشریت شمشیر را از رو بسته و به قدری سرمست از خوی استکباری است که برای زورگویی آشکار خود دوراندیشی و تدبیر را دور انداخته و خیال می کند مردم جهان ادعاهای وی را باور می کنند. این اهریمن بی وجدان رژیم قانونی بشار اسد را قبول ندارد به ایجاد و تجهیز داعش اعتراف کرده است از تجزیه طلبان کرد حمایت های علنی تسلیحاتی می کند و اینک که با جانفشانی مردم و نیروهای مسلح عراق و سوریه و ایران و داوطلبان عراقی و افغانی و پاکستانی، داعش به درک واصل شده؛ مضحکانه ادعا می کند برای مبارزه با داعش در سوریه می ماند. حضوری تجاوزکارانه و جنایت کارانه! نه از سازمان ملل مجوز گرفته و نه از سوی دولت قانونی دمشق دعوت شده است. اگر روسها انفعالی برخورد نکنند از لحاظ زمانی و مکانی افغانستان و سوریه و عراق و یمن مناسب ترین نقاطی هستند که فوراً با قوای قهریه نظامی و مشت آهنین همه قوای این متجاوزان شیطان صفت را نابود کنند و برای همیشه منطقه را از شر این اهریمنان رهایی بخشند.
حمله بمب افکن های روسیه به داعش در سوریه (مگه داعش رو اینا نمیگند از بیبن برده اند ؟! حداقل برای خودتون هم شده این خبرها رو نزنین ضایع است. )
باعث تعجب است که اینها به آمریکا اعتماد می کنند. زمانی خواهد رسیدکه اینها خودشان قربانی امریکا خواهند بود. پرونده سازی برای عربستان از انفجار یازدهم سپتامبر شروع شده وبعدا فجایع انسانی یمن و.. هم به آن اضافه خواهد شد.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل