بازدید 3714

افت ارزش دلار بار دیگر قیمت جهانی طلا را افزایش داد

قیمت طلا در آغاز مبادلات روز جمعه بار دیگر تحت تاثیر افت ارزش دلار قرار گرفت و با افزایش نسبی روبرو شد.
کد خبر: ۷۴۹۹۸۰
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۹ 25 November 2017
قیمت طلا در آغاز مبادلات روز جمعه بار دیگر تحت تاثیر افت ارزش دلار قرار گرفت و با افزایش نسبی روبرو شد.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی رویترز، پس از انتشار متن مذاکرات فدرال رزرو آمریکا و ابراز نگرانی برخی سیاستگذاران پولی درباره پایین بودن نرخ تورم، ارزش دلار در برابر ارزهای معتبر بین المللی با کاهش روبرو شده و این مساله در نهایت موجب افزایش نسبی قیمت طلا شده است.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا در بازارهای بین المللی با 0.1 درصد افزایش به بیش از 1292 دلار رسیده است. قیمت طلا در هفته جاری تاکنون با افت 0.2 درصدی ر وبرو شده است.

شاخص ارزش دلار آمریکا با کاهش 0.1 درصدی در برابر ارزهای معتبر بین المللی همراه شده است.

ادامه جنجال های سیاسی در آمریکا درباره دخالت احتمالی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 میلادی و تحقیقات قضایی وزارت دادگستری آمریکا از مشاوران و نزدیکان ترامپ می تواند تاثیر زیادی بر نوسانات بازارهای مالی داشته باشد.

متن مذاکرات نشست بانک مرکزی اروپا نیز که روز پنجشنبه منتشر شده نشان می دهد که سیاستگذاران پولی با ادامه اجرای برنامه خرید اوراق قرضه طی ماه های آینده موافقت کرده اند ولی به نظر می رسد ادامه اجرای این برنامه در سال 2018 میلادی با چالش های جدی روبرو خواهد شد.

ادامه نگرانی ها نسبت به تشکیل دولت جدید ائتلافی آلمان نیز موجب شده است تا بازارهای مالی اروپا تحت تاثیر جدی قرار گیرد.

تازه ترین آمارهای رسمی نشان می  دهد که رشد صادرات و سرمایه گذاری بخش تجاری مهمترین عوامل موثر بر افزایش رشد اقتصادی آلمان در سه ماه سوم امسال بوده است.

شاخص سهام در بازارهای آسیایی نیز امروز جمعه با کاهش نسبی روبرو شده ولی همچنان نزدیک به بالاترین سطح در 10 سال اخیر تثبیت شده است.

به نظر می رسد قیمت طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو قرار خواهد داشت. وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه نیز تاثیر زیادی بر قیمت جهانی طلا خواهد داشت.

از سوی دیگر تنش های سیاسی در عرصه بین المللی به خصوص اوضاع شبه جزیره کره می تواند تاثیر مهمی بر نوسانات نرخ ارز و قیمت طلا داشته باشد. دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به تازگی کره شمالی را به فهرست کشورهای حامی تروریسم بازگردانده است و این مساله احتمال تشدید تنش در روابط دو کشور را افزایش داده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان