بازدید 2933
اقتصاد در گذر زمان

از زادروز بنیانگذار مرسدس بنز تا ابلاغ متن قانون اعطای امتیاز نفت شمال به دولت قوام السلطنه برای اجرا

موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی چهارمین روز آذر ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.
کد خبر: ۷۴۹۹۷۸
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰ 25 November 2017
به گزارش تابناک اقتصادی، تاریخ اقتصاد ایران و جهان آینه ای است تمام نما از رویدادهای اقتصادی که در گذشته رخ داده است و بیانگر ریشه های تاریخی بسیاری از واقعیت های امروز ایران و جهان است. موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی چهارمین روز آذر ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.

4 آذر 1223، زادروز کارل بنز است؛ مردی که جزو بزرگ ‌ترین پیشگامان صنعت خودرو است. کارل در یکی از شهرهای آلمان به نام کارلسروهه و در خانواده‌ ای تهیدست به دنیا آمد. پس از پایان تحصیلاتش، اولین تجربه کاری ‌اش طراحی ساخت یک کارخانه در شهر مانهایم بود، ولی دیری نپایید که کارش را از دست داد و وارد شرکتی ساختمانی در وین شد. او سپس در سال ۱۸۷۱ با یک مکانیک به نام آگوست ریتر، اولین شرکت خود را در مانهایم آلمان تاسیس کرد، اما مدتی بعد دریافت که نمی‌ تواند به همکاری با شریکش ادامه دهد.

4 آذر 1286، مجلس شوراي ملي بودجه سالانه دربار را از 800 هزار تومان به 500 هزار تومان تقليل داد و حقوق مستمري شاهزادگان و زنان ناصرالدين شاه را قطع كرد.

4 آذر 1300، متن قانون اعطاي امتياز نفت شمال به كمپاني آمريكايي «استاندارداويل» كه روز 30 آبان در 5 ماده به تصويب مجلس شوراي ملي رسيد، جهت اجرا به دولت قوام السلطنه ابلاغ شد. سفارت انگليس در نامه‌اي به وزارت امور خارجه، به این تصمیم اعتراض كرد.


منابع: موسسه مطالعات و پژوهش های سیاسی و روزنامه دنیای اقتصاد

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار