بازدید 36149

تأثیر باورنکردنی زلزله بر برنامه «خندوانه»!

اگر می‌پرسید چه ارتباطی بین خندوانه و زلزله وجود دارد یا احساس می‌کنید در انتخاب تیتر این مطلب شیطنتی صورت گرفته، کمی صبر کنید. ظاهرا در کشور ما هر اتفاقی ممکن است، حتی ارتباط یک برنامه تلویزیونی به منظور «خنداندن» با زلزله یا هر بلای بزرگ و مخرب دیگری!
کد خبر: ۷۴۹۹۶۳
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۷ 24 November 2017
موافق گرفتن عوارض از خودروهاي شخصي در بزرگراه هاي تهران هستم/ بايد مطلوبيت سفر با خودروهاي شخصي را كاهش دهيم
اگر می‌پرسید چه ارتباطی بین خندوانه و زلزله وجود دارد یا احساس می‌کنید در انتخاب تیتر این مطلب شیطنتی صورت گرفته، کمی صبر کنید. ظاهرا در کشور ما هر اتفاقی ممکن است، حتی ارتباط یک برنامه تلویزیونی به منظور «خنداندن» با زلزله یا هر بلای بزرگ و مخرب دیگری!

به گزارش «تابناک»؛ به فاصله ده روز از وقوع زلزله مخرب غرب کشورمان که خسارات جانی و مالی فراوان و جبران ناپذیری به جای گذاشت، سازه‌ای که در اختیار گروه برنامه سازی خندوانه و شبکه نسیم قرار گرفته بود، از ایشان پس گرفته شد؛ سوله‌ای متعلق به سازمان مدیریت بحران که مدت طولانی بود به استودیوی ضبط خندوانه تبدیل شده بود.

اتفاقی که البته پیشتر نیز برخی در مخالفت با آن سخن گفته و انتقاداتی متوجه برنامه سازان خندوانه، مسئولان رسانه ملی و از همه مهم تر، شهرداری تهران -که این واگذاری با مجوز ایشان رقم خورده بود- کرده بودند، ولی جدی گرفته نشده بود؛ انتقاداتی که اگر کسی گوشش بدهکار آنها بود، خیلی پیشتر تصمیم روزهای اخیر مسئولان شهرداری اتخاذ شده بود.

 
تاثیر باورنکردنی زلزله بر برنامه «خندوانه»! 

ماجرا زمانی جالب تر می‌شود که بدانیم به رغم تغییر ترکیب شورای شهر تهران و چرخش بزرگ سیاسی در این شورا و پیرو آن، انتخاب شهرداری از طیف دیگر سیاسی هم کسی متعرض واگذاری یکی از سوله های مدیریت بحران به خندوانه نشد تا اینکه زلزله غرب کشور رخ داد و معادلات تغییر کرد.

زلزله‌ای که گویی توانست چرت برخی مدیران شهری در پایتخت را پاره کند که اگر این گونه نبود، شاهد پس گرفتن سوله تدارک دیده شده برای مواقع بحران از رسانه ملی نبودیم. سوله‌ای که قرار است اگر روزی خدای ناکرده اتفاقی تلخ در تهران رخ داد، پایگاه اقدامات کلیدی و حیاتی در جهت ساماندهی اوضاع شود اما از آنجایی که مدیران تهران گمان می‌کردند زلزله نه به دار است و نه به بار، آن را برای ضبط برنامه ای مفرح تجهیز کرده بودند!

زلزله‌ای که هرچند زمان وقوع آن قابل پیش بینی نیست به دور از منطق و تعقل است که تصور کنیم رخ نخواهد داد و ساده لوحانه است اگر فکر کنیم با وقوعش، تخلیه سوله از تجهیزات فیلمبرداری و برنامه سازی تلویزیونی و بازگشت شرایطش به کارکرد اصلی، ساده و آسان است؛ موضوعی که هرچند دیر مسئولان شهری تهران به آن رسیده‌اند، رسیدن آن جای تقدیر دارد.

اتفاقی که می‌توان آن را تأثیر زلزله غرب کشور بر برنامه خندوانه خواند و یک بار دیگر از مرتبط بودن این دو موضوعِ به ظاهر بی ربط به هم، متعجب شد. تعجبی که اگر به تامل منجر شده و کمی دوراندیشی را نیز شامل شود، آن زمان می‌توان امید داشت یک گام در مدیریت بحران زلزله به پیش رفته و به گونه ای عمل کنیم که در سرپل ذهاب، ورزقان، بم و... نیاز بوده و عمل نکردیم!



تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳۹
اصلا مشغول کردن مردم با این برنامه های لوس بی خاصیت موجب غفلت از یاد خدااست ..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۴
شما برو تو عارخلوت کن تا از یاد خدا غافل نشی
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۴
مگه تلویزیون برای شما حرام نیست؟؟؟ اصلا فضای مجازیم برات مکروهه
رهگذر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۴
بنده خدا ؛ شما و امثال شما با همین استدلالها و نظرات بی حساب بزرگترین ضربه و آسیب رو به اسلام و ائمه معصومین زدین.این افکار رو باید از ذهنتون پاک کنید . کدوم ائمه مخالف شادی و نشاط ملت بودند؟ چه حدیثی در این مورد عنوان شده؟ چرا در هر جا و هر مکان با دستاویز قرار دادن دین و خدا ، باعث بی حرمتی به نام آنها میشین؟ بابا دیگه بسه . خواهش میکنم مردم رو دین زده نکنید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۴
خیلی دوست دارم ببینم شما کجاها و چقدر به یاد خدا هستی و در مورد دین گریزی جامعه چه فکرهایی کردی که مردم رو با روشهای خوب به یاد خدا بندازی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۴
مسخره کرده دوستان قشنگ بود دوست عزیز متاسفانه این مسائل رو روزی در کشور داشتیم الان کم رنگ تر شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۴
برنامه لوس است اما ربطی به عبادت ندارد.
بطور کلی همه چیز در کشور ما یه ربطی به سیاست داره !
توقعی نیست.
پاسخ ها
علي
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۴
گزارشي يه طرفه و از نوع خبرسازي بدون در نظر گرفتن جنبه هاي كارشناسي موضوع نوشته مي شود و در معرض عموم قرار مي گيرد و اين مي شود پايه و اساس ايراد گرفت از همديگر و يا ايراد گرفتن از هرچيز ديگري كه شايد هم به موضوع ربطي ندارد. از اين موارد متاسفانه بسيار و باز بسار زياد در شبكه هاي اجتماعي و رسانه اي ديده مي شود و اين باعث بدبين شدن هرچه بيشتر مردم به همديگر شده است. در اين خصوص كافيست اطلاعات و يا مطالعه اي درباره پدافند غيرعامل داشته باشيم شايد اين موضوع آنقدر باعث تنش نشود. در پدافند غيرعامل و مديريت بحران به لحاظ ويژه گيهاي آنها كه ممكن در طول ساليان طولاني ما دچار بحران نشويم و لذا اماكن و تجهيزات كه براي روزهاي سخت كه زمانش هم مشخص نيست اماده و پيش بيني شده است به دليل بهينه نمودن و كاهش هزينه هاي صرف شده در اين امور كه بعضا از جيب شهروندان هزينه مي شود مي بايست به صورت چند منظوره ساخته شوند به مانند كارخانه هايي كه خط توليد آن در زمان هاي عادي توليدات متنوع صنعتي توليد مي كنند و در زمان جنگ با تغييرات جزئي و كمترين هزينه، در به سرعت مي تواند در زمان جنگ به طور مثال گلوله توپ جنگي توليد نمايد به همين سادگي. من ايراد اصلي كار رو كه مردم به با بدبيني گفتگو مي كنند رو از مردم عام نمي بينم بلكه مشكل اصلي ما هميشه از خواص در هر رشته كاري و در اين موضوع از خبر سازان مي باشد كه نادانسته فقط به صرف توليد خبر يا همان خبرسازي باعث اين اوضاع و احوال ما در رسانه ها و فضاي مجازي مي شوند. البته از مجموعه مديريتي تابناك انتظار هست كه اين قبيل خبرها را كارشناسي تر پيگيري و جهت اطلاع عموم انتشار دهند. البته با نمايش اين نظر من به شخصه نسبت به مسير درست اطلاع رساني توسط تابناك اميدوار مي شوم.
فکر میکردیم که اسپانسر های خصوصی آن را داده اند،بعنوان یک شهروند خواهان استیفا از امکانات مردمی هستم و مسببان این واگذاری غیر قانونی باید مجازات شوند
خیلی وقت بود مردم اعتراض می کردن که سوله امداد نباید دست کس دیگه ای باشه ! حالا خندوانه یا کس دیگه فرقی نمی کنه...
بالاخره یکی به فکر استاندارد بودن افتاده ؛ خوبه !
الخیر فی ما وقع
خنده حاصل از طنز خنده تلخ است. نه خنده حاصل از خوشحالی - امیدوارم مطلب رو رسونده باشم.
ما حمایت میکنیم.
جلو ضررو هر وقت بگیری منفعته!
بهتر است برنامه را در کرمانشاه کلید بزنند
بهترین کمک است به ایشان.و...
متاسفم برای بعضی هاکه دوست فقط توی حس غم باشند.یعنی خدا گفته فقط غم پیشه کنید؟
بنده از برنامه خندوانه که مصنو عا وبه اجبار می خواهد مردم ایران راشاد جلوه بدهد واز ان مجری آن که فکر میکند هنوز یک نوجوان ۱۵ساله است متنفرم وادامه ان یعنی حیف و میل کردن بیت المال.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۴
شما نظر خودت رو بده کاری به مردم نداشته باش
رهگذر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۴
شما دوغتو بنوش...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۴
به نظر میرسه غم و اندوه در روان ملت ایران نهادینه شده در حدی که بنامه های شاد رو هم تخطئه می کنند.
حاجی
| United States of America |
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۴
منم باهات موافقم...
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۴
من و بسیاری دیگر با شما هم عقیده ایم . لودگی و خنده زورکی چندش آور است.
بهرام
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۴
خندوانه مردم را شاد جلوه نداده بلکه مردم را به شاد بودن تشویق میکرد و کاری که رامبد جوان میکرد در جایگاه و ایشان و برنامه خندوانه بسیار بجا بود شما که متنفر هستید برنامه مورد علاقه ی خودتونو ببینید
این برنامه هم علاقمندان خودشو داره
ضمنا شاد بودن مختص 15ساله ها نیست در 90 سالگی هم میتوان شاد بود بد نیست به روانپزشک مراجعه کنید
استفاده ازاین فضاها برای امور فرهنگی خوب است.به شرطی که امکان تخلیه ان در کوتاهترین زمان هم امکان پذیر باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۴
راست میگه مساله اینه که قطعا شهرداری از آن سوله اجاره دریافت می کرده و فکر بیزینس خودش بوده
این اجاره دادن درست مثل اینستکه خود رو های اتش نشانی را بخیال بیکار بودن مامور ابیاری فضای سبز کنیم !
از آنجا که ما ایرانی ها در پست های مدیریت به دنبال افزایش درآمد خود از هر راهی هستیم لذا شهرداری و مدیریت بحران طی قراردادی این سوله را به برنامه مزبور سپرده اند تا از درآمد آن برخوردار باشند. چرا که فکر کرده اند که چرا این سوله باید در کناری باشد و از درآمدش محروم.
آقای رامبد جوان روشنفکر ملی گرا شما چرا قبول کردی اونجا برنامه بسازی؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۴
به ایشون ربطی نداره دوست عزیز قطعا نفع برنامه خودش رو در نظر گرفته ولی عقل تو این قضیه مدیران بودند که نباید پیشنهاد اجاره رو میدادند
می توان در عین امادگی برای بحرانها بدون تغییر کاربری اساسی از این سوله ها بهره برداری جانبی و حتی درامد زا داشت منتهی نباید بگونه ای تغییر اساسی ایجاد شود که در زمان نیاز کلا بلا استفاده باشد.
مشکل جائی دیگر است آقایان تو کشور وقتی گرفتاری و مشکلی ایجاد میشه و تحت فشار قرار میگیرند یک جوی ایجاد میشه و بگیر و ببندی راه میندازند و وقتی هم آبها از آسیاب افتاد باز همون روال سابق را در پیش میگیرند ! مشکل اساسی ضعف شدید مدیریت در کنترل بحران است ! در کشوری که بحران خیز است نباید با شرایط بحران مانند آنچه اخیرا در کرمانشاه بوجود آمد دچار سر در گمی و ضعف در مدیریت و امداد رسانی داشته باشیم ! تا چند روز پس از زلزله ما امکانات اولیه مثل پتو و چادر را نتونستیم دست نیازمند واقعی برسانیم و حتی امکاناتی هم که در دسترس بود درست و عادلانه توزیع نمائیم با این همه امکاناتی که تو کشور داریم مجهز ترین و بروز ترین کارخانه تولید چادر را در کشور خو.د هلال احمر دارد آیا با توجه به شرایط کشور که همه ساله با بحرانهای طبیعی دست به گریبان است نباید مدیریت بحران کشور همیشه آمادگی مواجهه با بحرانهای کسترده مثل زلزله را داشته باشد ! خدای نکرده این زلزله اگه در مراکز پر جمعیت و با وسعت گسترده پیش میآمد با این وضع مدیریت چه مصیبتی ذاشتیم ! با دو تا مانور و نمایش چند تا ماشین و کارهای مضحک و تاسفآور که نمیشه حوادث دشوار را مدیریت کرد ! حالا آقایان تحت فشار از دیدن ضعفهای موجود دست به رفتارهای مقطعی و نمایشی میزنند که هیچ دردی را دوا نمیکند به نظر من باید تمام مدیران بحران کشور و راس آن که نشان دان کارائی لازم را ندارند در اولین اقدام بر کنار شوند و یک تیم کاری و بقول معروف جهادی و کارکشته بخصوص از کسانی که سابقه پشتیبانی برهه های سخت مثل 8 سال دفاع مقدس را داشتن به کار گرفته شوند و با بسیج امکانات کشور و ساماندهی امکانات استانها و منطقه بندی کشور و تعیین وظائف هر استان و همچنین ساماندهی کلیه سازمانها و نهادهای دولتی و تعیین آمار دقیق امکانات لجستیک و ماشین آلات و سایر امکانات بدرد بخور و رصد کامل این امکانات در طول سال هر لحظه و زمانی که اتفاقی در هر نقطه ای از کشور رخ داد در کمترین زمان ممکن به مدیریت امداد و نجات پرداخت .
خوب خدارو شکر.

دیگه تمام معضلات ایمنی تهران هم حل شد.

مسئولان محترم ؛ "برید فکر نان کنید که هندوانه آب است."
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۴
از شعار که بگذریم توقع دارید مسیولان با چه بودجه ای ملیونها خانه در تهران را ایمن سازی کنند؟ از ابتدا نباید اجازه داده شود خانه های غیر ایمن و در جای نامناسب ساخته شوند.از همین امروز باید قوانین بسیار سختگیرانه برای ساخت و ساز در تمام ایران وضع شود.
جناب خان کجایی
بهترین کار در زمان زلزله و در غیر اون برای ما مردم ، مردن و راحت شدنه.....
با توجه به زلزله خیز بودن ایران لازم است قوانین بسیار سختی برای ساخت و ساز در تمام ایران اعم از شهر ها و روستاها وضع شود. در مورد سیل هم وظیفه شهرداری هاست که مناطق سیلخیز را شناسایی و نسبت به رفع مشکلی که موجب خسارت سیل میشود اقدام کنند.
این برنامه خاری هستش به چشم بعضی ها .امیدوارم ادامه داشته باشه.
بعضی ها بدشون میاد شب های سرد زمستان خانواد ها در کنار هم خوش باشند.
از این حیث که اندک تمهیدات حوادث و بحران های غیر مترقبه مشغول و غیر مهیا برای هدف تعیین شده آن میشود انتقاد بجا و قابل قبولی است و هیچ تفاوتی ندارد به چه کاری اختصاص داده بشه هرچند که تخلیه اون سوله در زمان بحران زمان قابل توجهی نیاز نداشته باشه
اما نیاز بسیار مهم و مبرم جامعه به شادی و نشاط در زمان آرامش که گاها عده ای با آن مخالفت میکنند و ان را جلف بازی می بینند مقوله ی دیگری است که نیاز به اصلاح افکار و درمان روان دارد
کاری کنیم که بماند ، نه اینکه کاری کنیم که بمانیم. علیرغم اینکه شورای شهر قبلی همه کار کرد تا بماند اما باز هم نماند . پس عبرت بگیریم.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل