بازدید 3737

حضور ۸۰ درصدی تک سرنشین ها و تشدید آلایندگی هوای پایتخت

عضو مجمع نمایندگان استان تهران با انتقاد از حضور ۸۰ درصدی تک سرنشین ها در پایتخت، گفت: وضعیت حمل ونقل عمومی تهران مناسب نیست و استفاده مردم از خودروهای شخصی افزایش یافته است.
کد خبر: ۷۴۹۸۹۹
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۶ 24 November 2017
قاسم میرزایی نیکو در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت ، در مورد اظهارات شهرداری تهران مبنی بر اینکه میزان استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی در شهر تهران حداکثر ۴۶ درصد است که ۲۵ درصد از آن با تاکسی و ماشین‌های سواری و ۲۱ درصد از آن با مترو و اتوبوس انجام می‌شود، گفت: متاسفانه وضعیت حمل ونقل عمومی تهران مطلوب نیست و با کمبود اتوبوس، تاکسی و واگن مترو مواجه هستیم بنابراین شهروندان به سمت استفاده از خودروهای شخصی روی می آورند.

نماینده مردم دماوند در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری اینکه امیدواریم وعده های شهردار تهران در مورد احیای پایتخت به زودی تحقق یابد، تصریح کرد: حمل و نقل عمومی و آلودگی هوا رابطه ای تنگاتنگ دارند و در اغلب کشورهای دنیا در نقاط مرکزی شهر اجازه ورود هیچ خودرویی به جز حمل و نقل عمومی داده نمی شود و حتی چیزی به عنوان طرح ترافیک هم ندارند اما متاسفانه استفاده بی رویه از خودروهای شخصی و کمبود حمل ونقل عمومی آلایندگی هوای پایتخت را به مرز انفجار رسانیده است.

وی ادامه داد: پول های زیادی در شهرداری سابق هزینه شد و هنوز هم چگونگی هزینه کرد آنها مشخص نشده است این در حالی است که اگر این منابع صرف حمل ونقل عمومی می شد در حال حاضر با معضل آلودگی هوا در پایتخت مواجه نبودیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با انتقاد از اینکه فاصله ایستگاه های متروی تهران بسیار زیاد است و باید کاهش یابد، تصریح کرد: فاصله زیادی میان ایستگاه های مترو وجود داشته و افراد مجبور هستند برای رسیدن به مقصد نهایی از خودروهای شخصی استفاده کنند از سویی برخی افراد نیز توان اقتصادی لازم را برای استفاده از تاکسی ندارند؛  انتظار می رود شهرداری به این موضوع توجه  و خلاء موجود را با افزایش حمل ونقل عمومی و کاهش فاصله ایستگاه ها رفع کند.

نماینده مردم دماوند در مجلس شورای اسلامی، راهکار حل معضل آلودگی هوای پایتخت را توسعه حمل و نقل عمومی دانست و گفت: متاسفانه اغلب اوقات 80 درصد خودروها در تهران تک سرنشین هستند و این موضوع نشانه کمبود شدید وسایل حمل ونقل عمومی است.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران با تاکید بر لزوم تامین بودجه مناسب برای افزایش تعداد حمل ونقل عمومی پایتخت، افزود: انتظار می رود از طریق مناقصه یا مسیرهای دیگر این موضوع تحقق یابد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل