بازدید 4789

بازار مسواک‌های قاچاق و تقلبی داغ می‌شود

کد خبر: ۷۴۹۸۳۷
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰ 24 November 2017
نایب رئیس اول انجمن واردکنندگان فرآورده های بهداشتی و آرایشی ایران، ممنوعیت واردات یا افزایش تعرفه کالاهایی همچون مسواک و خمیر دندان را به ضرر سلامت مردم و جامعه دانست.

به گزارش مهر، حمید مقیمی گفت: حدود دو هفته پیش در سامانه ثبت سفارشارت سازمان توسعه تجارت وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت، واردات مسواک و خمیر دندان، ممنوع و یا با افزایش تعرفه واردات مواجه شد.

وی با عنوان این مطلب که محصولات بهداشتی همچون مسواک و خمیردندان در سبد کالای مردم قرار دارد، افزود: با توجه به اینکه تولید این دو قلم محصول بهداشتی در کشور، بسیار کمتر از نیاز مصرفی است، باعث خواهد در صورت نبود کالای با کیفیت و مرغوب بهداشتی در بازار، مردم به سراغ کالاهای بی کیفیت بروند.

مقیمی ادامه داد: مسواک و خمیر دندان، دو کالای تاثیرگذار در سلامت دهان و دندان بوده و استفاده از کالاهای بی کیفیت باعث خواهد شد هزینه های سلامت افزایش یابد.

وی با عنوان این مطلب که تعرفه واردات مسواک ۲۶ و خمیر دندان ۲۰ درصد است، افزود: این در حالی است که تعرفه واردات سیگار ۵ درصد است.

نایب رئیس اول انجمن واردکنندگان فرآورده های بهداشتی و آرایشی ایران، با اشاره به بسته شدن سامانه ثبت سفارش و دپو شدن کالاهای وارداتی در گمرک، اظهارداشت: این وضعیت، هزینه تمام شده این کالاها را افزایش می دهد و باعث دلسردی و عدم اطمینان واردکنندگان رسمی خواهد شد.

مقیمی، یکی دیگر از تبعات این ممنوعیت را افزایش کالاهای قاچاق و تقلبی سلامت در کشور دانست و گفت: بهمن سال ۹۵ بود که معاون اول رئیس جمهوری در بخشنامه ای به دستگاه های دولتی، آنها را موظف کرد در تدوین قوانین و بخشنامه ها، نظرات تشکل ها و اصناف را لحاظ کنند. در حالی که هیچ صحبتی با ما در این ارتباط نشده و سازمان غذا و دارو نیز از این تصمیم بی خبر است.

وی تاکید کرد: ممنوعیت واردات رسمی مسواک و خمیر دندان که تولید آنها در کشور بسیار کمتر از نیاز داخلی است، چراغ سبز برای واردات قاچاق این کالاها خواهد بود.

به گفته مقیمی، سهم تولید داخل مسواک از بازار مورد نیاز کشور در حدود ۱۰ درصد است و آنچه به عنوان خمیر دندان تخصصی وارد می شود، مشابه داخلی ندارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار