بازدید 3978

طرح تحول سلامت انقلابی در حوزه درمان ایجاد کرد

کد خبر: ۷۴۹۷۷۱
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۰ 23 November 2017
یک عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح تحول سلامت مشکلاتی دارد که برخی از آنها فراتر از اختیار وزارت بهداشت است، گفت: برای حل مشکلات طرح تحول سلامت باید شخص رئیس جمهور ورود پیدا کند.

به گزارش ایسنا، ابوالفضل ابوترابی نماینده نجف آباد وزیربهداشت را یکی از موفق ترین وزرا در هیات وزیران دانست و گفت: وزیربهداشت روابط عمومی بالایی دارند و حضور عالمانه ای در سمت وزارت بهداشت و درمان دارند و تمام متخصصان برجسته کشور موقعیت علمی او را پذیرفته اند و به دلیل سطح بالای دانش و تخصص وزیر با او همراه شده اند.

وی با اشاره به برخورد فراجناحی وزیربهداشت گفت: خصوصیت فردی دکتر هاشمی چون پرکاری، برخورد عالمانه و فراجناحی وزیربهداشت موجب شده است تا ایشان در این زمینه سرآمد وزرا در هیات دولت باشند زیرا برای وزیربهداشت مهم نیست که افراد از چه جناحی به مردم خدمت می کنند تنها به بحث انسانی، اخلاق حرفه ای و توسعه کشور توجه دارند.

ابوترابی با بیان اینکه طرح تحول سلامت مشکلاتی دارد که برخی از آنها فراتر از اختیار وزارت بهداشت است، افزود: برای حل مشکلات طرح تحول سلامت باید شخص رئیس جمهور ورود پیدا کند، در جلسه غیرعلنی با وزیر رفاه نمایندگان بر روی این موضوع تاکید داشتند که باید در حوزه درمان صندوق های بیمه ای تجمیع شوند و یک سازمان بیمه واحد داشته باشیم.

وی اجرای پرونده الکترونیک سلامت، نظام ارجاع و سطح بندی خدمات را از مهمترین موضوعات در مسیر ادامه طرح تحول عنوان کرد و گفت: رئیس جمهور باید برای اجرای این موارد که فراتر از اختیارات وزارت بهداشت است پای کار بیاید همچنین مجلس نیز در این زمینه به وزارت بهداشت و درمان کمک کند تا بزرگترین طرح اجتماعی دولت ادامه و این موضوع که بیمار فقط باید دغدغه درمان داشته باشند در کشور تحقق پیدا کند.

نماینده مردم نجف آباد اقدامات اجرا شده حوزه سلامت در سال های پس از انقلاب را «انقلابی در درمان» عنوان کرد و افزود: خوشبختانه اتفاقات خوبی در هر حوزه انتخابیه اینجانب در حوزه درمان افتاده است البته مشکلاتی وجود دارد اما مهم این است که مشکلات کلان حل شود که خوشبختانه وزیربهداشت رویکردشان در این راستا است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان