بازدید 4424
۴

بنزین یورو 4 فرا گیر می‌شود

مدیرکل دفتر نظارت بر اجرای استاندارد مصرف انرژی و محیط زیست سازمان ملی استاندارد گفت: از ابتدای سال آینده 60 درصد و از اول فروردین 98 حدود 80 درصد جایگاهها مکلف به عرضه بنزین یورو 4 خواهند شد.
کد خبر: ۷۴۹۵۹۰
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۴ 22 November 2017
خبرگزاری صدا و سیما نوشت: مدیرکل دفتر نظارت بر اجرای استاندارد مصرف انرژی و محیط زیست سازمان ملی استاندارد گفت: از ابتدای سال آینده 60 درصد و از اول فروردین 98 حدود 80 درصد جایگاهها مکلف به عرضه بنزین یورو 4 خواهند شد.

پریچهر قزلباش که در سومین همایش و نمایشگاه ملی تجهیزات و مواد آزمایشگاهی صنعت نفت سخن می گفت ، افزود : در سال 1400 همه جایگاههای عرضه سوخت کشور فقط بنزین یورو 4 در اختیار خواهند داشت.

وی مهم ترین وظیفه سازمان استاندارد را تدوین استانداردهای ملی و مورد نیاز کشور دانست و گفت: تا 10 سال پیش 8 هزار استاندارد داشتیم اما در این مدت 30 هزار استاندارد مهم نوشتیم که یکی از آنها درباره کیفیت بنزین توزیعی بود.
وی در این حال تاکید کرد: برای گازوئیل استاندارد نوشته شده است اما چون هنوز امکان تولید این فرآورده با استانداردها وجود ندارد، اجرا نمی شود.
قزلباش با بیان اینکه سازمان ملی استاندارد از سال 1392 و بر اساس تکلیف قانونی، نظارت‌های مختلفی بر روی جایگاه‌های عرضه گاز طبیعی فشرده (CNG) داشته است، گفت: 30 شرکت از سوی سازمان ملی استاندارد، بر جایگاه‌های عرضه CNG و تجهیزات آنها نظارت دارند.

وی افزود: سازمان ملی استاندارد ایران با اجباری کردن استانداردهای ملی که درباره جایگاه‌های تک منظوره و چند منظوره سوخت‌گیری است ، به حوزه نظارت بر اجرای استانداردهای جایگاه‌های عرضه سوخت CNG وارد شده است.
قزلباش تصریح کرد: این سازمان تاکنون به موضوع استانداردسازی 2400 جایگاه عرضه CNG ورود کرده‌ که البته این جایگاه‌ها به دلیل آن‌ه زیر نظر شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی است، وضع مطلوبی دارد و 1600 جایگاه اقدامات اصلاحی را انجام داده است.

مدیرکل دفتر نظارت بر اجرای استاندارد مصرف انرژی و محیط زیست تاکید کرد : جایگاه‌های عرضه CNG از 12 برند مختلف از جمله کشورهای آلمان، ایتالیا، کره جنوبی و غیره تجهیز شده‌ که دارای استانداردهای معتبری است ، اما وظیفه سازمان، یکسان‌سازی جایگاه‌ها از نظر استاندارد ملی ایران است.
قزلباش به برخی حوادث تلخ در جایگاه‌های عرضه CNG اشاره کرد و افزود: برخی حوادث و اتفاق‌های اخیر در جایگاه‌های عرضه CNG مربوط به دست کاری مخازن است، البته بر اساس ضوابط قانونی و بین‌المللی در موقع سوخت‌گیری خودروهای CNG سرنشینی نباید داخل خودرو باشد تا از حوادث احتمالی پیشگیری شود، اما به هرحال استاندارد تجهیزات جایگاه‌ها از نظر ما وضع مطلوبی دارد.

مدیرکل دفتر نظارت بر اجرای استاندارد مصرف انرژی و محیط زیست سازمان ملی استاندارد همین طور الصاق برچسب مصرف سوخت خودروهای سبک بنزینی تولید داخل را یادآور شد و تاکید کرد : بیشترین فراوانی مصرف انرژی در خودروهای داخلی در رده G دیده می شود.
این مقام مسئول همین طور تاکید کرد: نظارت این سازمان بر خودروهای سبک بنزینی وارداتی نیز اعمال می شود که طبق بررسی ها بر روی 227 دستگاه خودروی وارداتی ؛ 7 درصد در رتبه

A هستند و 27 درصد آن در پایین رده G را به خود اختصاص داده اند که خودروهای رتبه پایین را بیشتر محصولات چینی تشکیل می دهد.
وی درباره استانداردسازی مصرف موتورسیکلت نیز گفت: هر دستگاه موتور سیکلت 7 برابر خودرو آلودگی دارد و ایران با 261 مدل تولیدی، بیشترین تنوع تولید موتورسیکلت جهان را دارد که بیشترین فراوانی مصرف انرژی آنها F و با 24 درصد موتورهای تولیدی است و 11 درصد محصولات هم در رتبه A تولید می شوند.

قزلباش همچنین درباره 20 میلیون دستگاه کپسول گاز خودروهای گازسوز گفتک از 13 سال قبل با اعمال استاندارد در فرآیند ساخت این کپسولهای 11 کیلوگرمی و شیرهای آن ، از حوادث مختلفی که پیشتر سراغ داشتیم دیگر خبری نیست.
این مسئول سازمان ملی استاندارد نظارت بر مصرف تجهیزات انرژی بر را در چارچوب وظایف سازمان ملی استاندارد اعلام کرد و گفت: بر همین اساس نیز برچسب مصرف انرژی این سازمان در چارچوب 50 استاندارد تهیه شده است که لوازم خانگی یکی از اینگونه وسایل محسوب می شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
خداییش تو این بنزینای معمولی آب و گازوییل قاطی نکنند یورو 4 نخواستیم
روزهای آلوده مشهد از تهذان هم بیشتر بوده است.
جایگاههاگاز طبیعی باندازه کافی نیست، بلکه برخی بسته شده اند.
به خاطر ارزانی بنزین و صف طولانی گاز در مشهد آلودگی هوا بیشتر شده است.
لطا خبر رسانی نمایید، شاید پیگیری شود
اخه درد اینه که یورو چهارتونم قلابیه..............بنزین ها بوی کثافت میده معلوم نیست چه کوفتی رو بجای بنزین غالب میکنین به مردم...............
مهم نیست که بنزینتون چه شماره ای داره ! مهم اینه که چند سال پیش و با تحریم واردات بنزین به ایران، مجبور شدیم از بنزین های بی کیفیت پالایشگاه های خودمون استفاده کنیم و این بنزین ها هم همون بلایی را دارن به سرمون میارن که چندین ساله شاهد اون هستیم !
مردم به انواع و اقسام بیماری های تنفسی و ریوی و عروقی دچار شدن و این سخنرانی های دروغین و تبلیغاتی و صد من یه غاز بدرد خودشون میخوره !
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار