بازدید 6256
۲

واکنش سوریه به نشست سوچی

وزارت خارجه سوریه از بیانیه پایانی نشست سران روسیه، ایران و ترکیه در سوچی استقبال کرد.
کد خبر: ۷۴۹۵۸۸
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۹ 22 November 2017
 وزارت خارجه سوریه از بیانیه پایانی نشست سران روسیه، ایران و ترکیه در سوچی استقبال کرد.
 
به گزارش تسنیم، یک منبع رسمی در وزارت خارجه سوریه گفت: از آنجا که جمهوری عربی سوریه از هرگونه روند سیاسی مبتنی بر احترام به حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی سوریه حمایت‌می‌کند، دولت سوریه از بیانیه نشست سه جانبه سران روسیه، ایران و ترکیه در سوچی استقبال می‌‌کند.

وی افزود: نشست سران روسیه، ایران و ترکیه در سوچی، در راستای کامل کردن نشست دو روز قبل سران روسیه و سوریه در سوچی و توافق آن‌ها بر سر ادامه مبارزه با تروریسم، اصول اساسی سازماندهی روند سیاسی حل بحران سوریه، برگزاری کنفرانس گفت‌وگوی ملی سوریه، تشکیل کمیته‌ای برای بررسی مفاد قانون اساسی فعلی و برگزاری انتخابات پارلمانی در آینده، برگزار شده است.

حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور فدراسیون روسیه و رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در یک نشست سه جانبه که امروز چهارشنبه در سوچی برگزارشد، بر عزم خود برای ادامه ی همکاری فعالانه بین سه کشور ایران، روسیه و ترکیه به منظور برقراری صلح و ثبات در سوریه، در نظر گرفته شده توسط قطعنامه 2254 شورای امنیت سازمان ملل متحد، تاکید نمودند.

روسای جمهور از سطح هماهنگی سه جانبه کنونی جهت حفظ و تقویت رژیم آتش بس در سوریه که کشورهای ایران، روسیه و ترکیه ضامن آن هستند ابراز رضایت کردند.

روسای جمهوری ابراز نمودند که متعاقب سالها تلاش بین المللی برای شکست گروه های تروریستی تعیین شده توسط شورای امنیت سازمان ملل در سوریه، موفقیت های حاصله طی یازده ماه پس از شکل گیری رژیم آتش بس در 29 دسامبر 2016 باعث کمک به نابودی داعش، جبهه النصره و سایر سازمان های تروریستی تعیین شده توسط شورای امنیت سازمان ملل شده است. ایشان همچنین توافق نموند ایران، روسیه و ترکیه تا شکست نهایی این گروه ها به همکاری با یکدیگر ادامه دهند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
تعبیر خوابشون خیره انشالله
فقط کافی است به جمله جمهوری عربی سوریه توجه کنید تا بدانید ایران در آینده سوریه جایی نخواهد داشت
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی