بازدید 12710

یک تمرین جالب برای جلوگیری از آلزایمر

دانشمندان مدعی هستند، دوره کوتاه تمرین سرعت پردازش (speed of processing) - که برای افزایش سرعت شرکت کنندگان در تشخیص اشیاء طراحی شده است - با مزایای شناختی متعددی در سالمندان همراه است.
کد خبر: ۷۴۹۵۵۷
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۵ 23 November 2017
دانشمندان مدعی هستند، دوره کوتاه تمرین سرعت پردازش (speed of processing) - که برای افزایش سرعت شرکت کنندگان در تشخیص اشیاء طراحی شده است - با مزایای شناختی متعددی در سالمندان همراه است.

به گزارش میزان، در گام نخست، محققان اقدام به تجزیه و تحلیل داده های مطالعه ACTIVE (تمرین شناختی پیشرفته در سالمندان سالم) کردند. در این مطالعه، 2802 سالمند سالم 74 تا 84 ساله برای یک دوره 10 ساله مورد بررسی قرار گرفتند.

 

به عنوان بخشی از مطالعه، شرکت کنندگان به صورت تصادفی به گروه هایی تقسیم شده و یکی از 3 نوع تمرین شناختی شامل: تمرکز بر تقویت حافظه، تمرین استدلال یا تمرین سرعت پردازش را انجام دادند. گروه چهارم (کنترل) در هیچکدام از تمرینات تقویت مغز شرکت نکردند.

 

شرکت کنندگان در 10 جلسه تمرینی به مدت 1 ساعت برای یک هفته شرکت کردند و گروه محدودی از افراد به مدت یک سال، این تمرین را ادامه دادند.

 

بدلیل مرگ و یا سایر عوامل، تنها 1220 نفر از 2802 شرکت کننده اولیه توانستند مطالعه 10 ساله را تکمیل کنند. توانایی شناختی شرکت کنندگان در بازه های زمانی پس از 6 هفته، 1، 2، 3، 5 و 10 سال بعد مورد ارزیابی قرار گرفت.

 یک تمرین جالب برای جلوگیری از آلزایمر

از 1220 شرکت کننده، 260 نفر به زوال عقل دچار شدند؛ اما محققان تأکید کردند که خطر ابتلا به زوال عقل در بین افرادی که تمرینات سرعت پردازش را انجام داده بودند، 29 درصد کمتر از گروه کنترل بود.

 

جری ادواردز (Jerri Edwards) روانپزشک دانشگاه فلوریدای جنوبی عنوان کرد: تمرین سرعت پردازش منجر به کاهش حدود 30 درصدی خطر توسعه زوال عقل در یک بازه زمانی 10 ساله گردید. نتایج بررسی ها نشان داد، هرچه افراد تمرین بیشتری داشته باشند، اثربخشی این روش بیشتر خواهد بود.

 

ادواردز تأکید کرد: برای اینکه مشخص کنیم چرا برخی تمرینات شناختی رایانه ای، در پیشگیری از زوال عقل موثر بوده و برخی دیگر کاملا بی اثر هستند، به تحقیقات بیشتری نیاز داریم.

 

برای نخستین بار است که عنوان می شود، تمرینات شناختی با کاهش خطر ابتلا به زوال عقل در ارتباط است. درصورت صحت این ادعا، این روش، نخستین مداخله شناخته شده برای کاهش خطر زوال عقل خواهد بود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی