بازدید 5202

حمایت گسترده ی شرکت های روسی از تمدید قرارداد کاهش تولید نفت اوپک

شرکت های روسی فعال ر حوزه ی انرژی از تمدید قرارداد کاهش تولید نفت بین دولت روسیه و اوپک حمایت کرده اند.
کد خبر: ۷۴۹۵۰۷
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۳ 22 November 2017
شرکت های روسی فعال ر حوزه ی انرژی از تمدید قرارداد کاهش تولید نفت بین دولت روسیه و اوپک حمایت کرده اند. 

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از Russia Today، الکساندر نوواک، وزیر انرژی روسیه، با شرکت های نفتی این کشور در خصوص تمدید ۶ ماهه ی قرارداد کاهش تولید نفت اوپک از ماه مارچ سال ۲۰۱۸ به بحث و تبادل نظر پرداخته است. در حالی که ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه نیز از این پیشنهاد حمایت می کند، اوپک بر این اعتقاد است که قرارداد کاهش تولید نفت باید به مدت ۹ ماه تمدید شود. همچنین، به گفته ی برخی منابع، روسیه و عربستان در خصوص تمدید این قرارداد به اجماع رسیده اند. 

حمایت گسترده ی شرکت های روسی از تمدید قرارداد کاهش تولید نفت اوپک

بنا بر گزارش یکی از خبرگزاری های روسیه، تمام شرکت های نفتی روسیه به غیر از سومین شرکت بزرگ نفتی این کشور، شرکت گازپروم نفت که از زیر مجموعه های شرکت مادر گازپروم است، از تمدید قرارداد کاهش تولید نفت اوپک حمایت کرده اند. به گفته ی این خبرگزاری، علیرغم مذاکراتی که با شرکت های روسی صورت گرفته، '' تصمیم نهایی توسط مقامات ارشد'' شرکت گاز پروم گرفته خواهد شد و ممکن است این تصمیم ''کاملا متفاوت'' باشد. به گفته ی منابع مطلع از موضوع، شرکت گاز پروم نفت قصد دارد که در سال آینده ی میلادی وارد چند پروژه ی جدید نفتی شود. این در حالی است که روابط عمومی این شرکت منکر عدم حمایت از تمدید قرار داد کاهش تولید اوپک شده است. 

در این خصوص، شرکت گازپروم نفت اعلام کرده است که '' وزارت انرژی روسیه و شرکت های نفتی این کشور، از جمله گازپروم نفت، به مذاکرات خود در مورد گزینه های (در دسترس) در خصوص تمدید قرار کاهش تولید نفت اوپک ادامه می دهند''.

لازم به ذکر است که سازمان کشور های صادر کننده نفت و ۱۱ کشور دیگر از جمله روسیه در اواخر سال گذشته توافق کردند تا برای ایجاد تعادل میان عرضه و تقاضا و در پی آن افزایش قیمت نفت تا سطح ۶۰ دلار در هر بشکه، تولید خود را از اول سال ۲۰۱۷ در مجموع روزانه ۱.۸ میلیون بشکه کاهش دهند. در تاریخ ۲۵ می، تولید کنندگان تصمیم گرفتند که قرارداد کاهش تولید نفت را که در ابتدا ۶ ماهه بود، برای ۹ ماه دیگر تمدید کنند، و تا ماه مارس ۲۰۱۸ به کاهش تولید ادامه دهند. تصمیم این کشورها موجب شده که قیمت نفت برنت از ماه ژوئن سال جاری به میزان ۴۰ درصد افزایش داشته باشد. قرار است که سران اوپک روز ۳۰ ام نوامبر در خصوص تمدید قرارداد کاهش تولید نفت تصمیم گیری کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس