بازدید 2980

رشد مسکن در ۲۰ ماه گذشته منفی بود

رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: در ۲۰ ماه متوالی رشد مسکن منفی بوده، ولی در ۶ ماهه اول امسال به نظر می‌آید رشد مسکن مثبت بوده و خرید و فروش در این مدت ۳۴ درصد افزایش و رشد قیمتی مسکن هم متناسب با تورم امسال بوده است.
کد خبر: ۷۴۹۰۷۵
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۷ 21 November 2017
رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: در ۲۰ ماه متوالی رشد مسکن منفی بوده، ولی در ۶ ماهه اول امسال به نظر می‌آید رشد مسکن مثبت بوده و خرید و فروش در این مدت ۳۴ درصد افزایش و رشد قیمتی مسکن هم متناسب با تورم امسال بوده است.

به گزارش فارس، مسعود خوانساری امروز در سی و دومین نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با اشاره به نوسان قیمت ارز گفت: همه ما شاهد هستیم که در یک و نیم ماه گذشته قیمت ارز افزایش یافته و این موضوع هم از سال گذشته قابل پیش بینی بود.

رییس اتاق بازرگانی تهران افزود: با توجه به تورم چند سال گذشته هنوز قیمت ارز واقعی نشده است و از دولت تقاضا داریم، برای کنترل نرخ ارز از برخوردهای غیر کارشناسی خودداری کنند.

وی با اشاره به اینکه قیمت لیر ترکیه در شروع کار اقای روحانی 2500 تومان بوده و هم اکنون به 1000 تومان کاهش یافته است، اظهار داشت: ارزانی لیر باعث شده ظرف 6 ماهه اول سال 400 هزار نفر به آنتالیا و شهرهای جنوبی ترکیه سفر کنند و واردات از این کشور به ایران زیاد شده است.

وی افزود: این در حالی است که از ابتدای کار دولت روحانی، قیمت ارز حدود 3600 تومان بوده و تا 2 ماه پیش هم هنوز همین قیمت بود.

خوانساری اظهار داشت: سوبسید ارزانی لیر ترکیه را ما می پردازیم و اصرار بیش از اندازه به اینکه قیمت ارز را ثابت نگه داریم، تولید را دچار مشکل می‌کند و باعث می شود که طلب پیمانکاران و شرکت هایی که در امر بهداشت فعالیت دارند، به مشکل می خورد و هر روز یکی بعد از دیگری از صحنه خارج می شوند و به نظر می رسد که باید برای نرخ ارز تصمیم جدی گرفت و اجازه دهیم ارز به عنوان یک کالا قیمت گذاری شود و دولت فقط آن را مدیریت کند.

خوانساری در ادامه به مسکن اشاره کرد و گفت: در 20 ماه متوالی رشد مسکن منفی بوده ولی در 6 ماهه اول امسال به نظر می‌آید رشد مسکن مثبت بوده و خرید و فروش در این مدت 34 درصد افزایش و رشد قیمتی مسکن هم متناسب با تورم امسال بوده است. 

رییس اتاق بازرگانی تهران با اشاره به اینکه کماکان بدهی پیمانکاران به قوت خود باقی است، اظهار داشت: شرکت هایی که در حوزه سلامت و بهداشت کار می‌کنند با معضل بزرگی کار می‌کنند و بودجه های دولت تکاپوی پرداخت اینها را نمی دهد که از دولت انتظار می‌رود بیش از این جفایی در حق پیمانکاران بخش خصوصی نشود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل