بازدید 14341
۱

3 تخلف موتورسيكلت‌هاي متخلف ثبت دوربين‌هاي شهر شد

کد خبر: ۷۴۹۰۱۶
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۱ 21 November 2017
دوربين‌هاي ثبت تخلف پايتخت از روز گذشته سه تخلف عبور از چراغ قرمز، سرعت غيرمجاز و عبور از خط اضطرار و خط ويژه را براي موتورسواران متخلف ثبت كرده است.

به گزارش جوان، سردار محمدرضا مهماندار، رئيس پليس راهور تهران بزرگ توضيح داد: تمامي دوربين‌هاي ثبت تخلف تهران تاكنون تخلفات خودروها را ثبت مي‌كردند ،اما درحال حاضر با ايجاد تغييراتي در سخت‌افزارها و نرم‌افزارهاي موجود، كار ثبت تخلفات موتورسيكلت‌ها هم از اين طريق انجام مي‌شود و از روز گذشته سه‌تخلف عبور از چراغ قرمز، سرعت غيرمجاز و عبور از خط اضطرار و خط ويژه ثبت شد و ساير تخلفات به‌صورت دستي ثبت مي‌شود. 

وي درباره ايجاد محدوديت براي تردد موتورسيكلت‌ها در محدوده طرح ترافيك هم گفت: تصميمي در اين رابطه گرفته نشده؛ چراكه اين موضوع نياز به مصوبه شوراي شهر و در اختيار داشتن ابزار كنترلي دارد. سردار مهماندار ادامه داد: بيش از ۳ميليون موتورسيكلت در تهران شماره‌گذاري شده است، علاوه بر آن موتورسيكلت‌هايي را كه از شهرستان‌هاي ديگر به تهران آورده شده را هم بايد به اين آمار اضافه كرد، به خاطر همين با بي‌انضباطي در بخش موتورسيكلت مواجهيم و نيروي انتظامي هم بر اين نگراني‌ها اشراف دارد.

 وي گفت: پليس بر اين امر واقف است كه برخي از راكبان موتورسيكلت با استفاده از اين وسيله نقليه امرار معاش مي‌كنند و ما نمي‌خواهيم با اعمال قانون باعث شويم كه به قشري آسيب وارد شود. 

مهماندار تأكيد كرد: اولويت ما كار فرهنگي و اطلاع‌رساني است و در طرح‌هاي اين چنيني گام به گام جلو مي‌آييم. 

رئيس پليس راهور تهران بزرگ اظهار كرد: با همكاري موتورسيكلت‌سواران و انجام آموزش‌هاي لازم مي‌توان شهري منضبط داشت. 
 
سردار مهماندار در خصوص ممنوعيت ورود موتورسيكلت‌سواران به تونل‌ها اظهار داشت: موتورسيكلت‌ها از خط اضطرار تونل‌ها استفاده كرده و كمتر دچار تصادف مي‌شوند، اما به دليل آلودگي هوا دچار سرگيجه شده و به زمين مي‌خورند؛ به همين دليل ورود آنها به تونل‌ها ممنوع اعلام شد.

 رئيس پليس راهور تهران بزرگ درباره مبلغ جريمه تخلف موتورسيكلت‌ها گفت: جريمه تخلف موتورسيكلت و خودرو يكي است؛ چراكه نوع تخلف و اتفاقي كه به دنبال آن به وقوع مي‌پيوندد، مثل هم است.

 وي در خصوص باقي‌ماندن موتورسيكلت‌ها در پاركينگ‌ها و عدم مراجعه مالكان آنها گفت: در حال حاضر 170- 160‌هزار موتور در پاركينگ باقي مانده‌اند كه بايد مراجع قضايي براي آن تعيين تكليف كنند؛ به دليل آنكه موتور قيمت پاييني داشته و در بسياري از موارد هزينه پاركينگ و جريمه بيشتر از آن است، مالكان در بيشتر موارد براي ترخيص آن مراجعه نمي‌كنند. 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ترافیک شهر را به گند کشیده اند. خودشان و موتورشان را باید با هم آتش زد.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی