بازدید 4052

روسیه یک شرکت چینی را به جمع بزرگترین معامله کنندگان بازار سوخت وارد می‌کند

روز دوشنبه بزرگترین شرکت نفت روسیه، رز نفت، قرار داد جدیدی در خصوص صادرات نفت خام با شرکت چینی نفت CEFC به امضا رساند.
کد خبر: ۷۴۸۹۴۹
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۴ 20 November 2017
روز دوشنبه بزرگترین شرکت نفت روسیه، رز نفت، قرار داد جدیدی در خصوص صادرات نفت خام با شرکت چینی نفت CEFC به امضا رساند. 

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از رویترز، دسترسی چین (که بزرگترین وارد کننده ی نفت خام در دنیا است) به نفت خام روسیه به این کشور برای دستیابی به هدف بلند پروازانه ی ایجاد یک شبکه توزیع نفت جهانی کمک می کند. 

روسیه یک شرکت چینی را به جمع بزرگترین معامله کنندگان بازار سوخت وارد می‌کند

انتظار می رود که این قرارداد شرکت CEFC  چین را، که تا کنون به عنوان معامله کننده در بازار سوخت شهرت زیادی نداشت، به جمع ۱۰ معامله کننده ی برتر بازار جهانی نفت وارد کند. همچنین، این قرارداد باعث پیشی گرفتن روسیه از عربستان سعودی به عنوان بزرگترین توزیع کننده ی نفت به چین خواهد شد.  

افزون بر این، این معامله شرکت CEFC را به بازیگری اصلی در بازار نفت خام اسپو تبدیل کرده و این امکان را به این شرکت می دهد که معامله گران غربی بازار نفت مانند ویتول و ترافیگورا را به چالش بکشد. 

باید خاطر نشان ساخت که شرکت CEFC در ماه سپتامبر به موجب قراردادی به ارزش بیش از ۹ میلیارد دلار ۱۴.۲ درصد از سهام شرکت رز نفت روسیه را خریداری کرد. شرکت رزنفت اعلام کرده است که از اول ژانویه ی سال آینده ی میلادی قصد دارد ۶۰.۸ میلیون تن بشکه نفت به شرکت CEFC توزیع کند. 

لازم به ذکر است که بر اساس این قرارداد، محاسبه ی قیمت توزیع نفت طبق فرمولی صورت میگیرد که به طور کامل به قیمت نفت در بازارهای جهانی بستگی دارد. 

همچنین، باید اشاره گردد که این شرکت چینی قرار است در سال آینده میلادی بین ۸ تا ۱۰ میلیون تن بشکه نفت از شرکت اسپو که در نواحی شرقی روسیه قرار دارد نفت خام تحویل بگیرد. این در حالی است که شرکت های اورال گرید و سکول نیز به این شرکت نفت توزیع خواهند کرد. 

به گفته ی منابع مطلع، قرار است که شرکت CEFC در سه ماه ی نخست سال آتی میلادی ماهیانه دو محموله ی نفت خام از روسیه دریافت کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی