بازدید 6347

انتقال خانواده داعشی‌های خارجی به بغداد

مقامات عراقی ۳۰۰ زن و کودک از خانواده‌های داعشی‌های خارجی که در موصل بودند از شمال عراق به بغداد منتقل کردند تا به کشورهایشان تحویل داده شوند.
کد خبر: ۷۴۸۹۲۸
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۰ 20 November 2017
مقامات عراقی ۳۰۰ زن و کودک از خانواده‌های داعشی‌های خارجی که در موصل بودند از شمال عراق به بغداد منتقل کردند تا به کشورهایشان تحویل داده شوند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانس پرس، نورالدین قبلان، معاون رئیس شورای استانداری نینوا گفت: این دومین مرحله از انتقال خانواده‌های داعشی‌های خارجی است و در دو یا سه مرحله دیگر نیز انتقال بیش از ۱۲۰۰ تن از خانواده‌های داعش که تابعیت خارجی دارند، صورت خواهد گرفت.

نیروهای عراقی دهم ژوئیه در سال ۲۰۱۴ پس از سه سال درگیری کنترل موصل را از گروه تروریستی داعش پس گرفتند.

قبلان گفت: داعشی‌های بازداشتی در شهرستان تلکیف در شمال موصل دستگیر شدند تا به کشورهای خود بازگردانده شوند.

یک منبع امنیتی تاکید کرد: اواسط سپتامبر این خانواده‌ها به شهرستان تلکیف منتقل شدند که ۵۰۹ تن از آنها زن و ۸۱۳ تن کودک هستند و ۱۳ ملیت از کشورهای اروپا، آسیا و آمریکا را دارند.

منبع دولتی عراق تصریح کرد: از میان زنان بازداشتی ۳۰۰ تن تابعیت ترکیه را دارند.

بنا به گفته شورای پناهندگان نروژ که خواهان ارائه کمک‌های انسانی به این کودکان و زنان است، بیشترین بازداشتی‌ها از کشورهای ترکیه، آذربایجان، روسیه و تاجیکستان هستند.

پیشتر ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه تاکید کرد: داعشی‌های فرانسوی زندانی در عراق در این کشور محاکمه خواهند شد و کودکان بازداشتی هم به صورت جداگانه مورد بررسی قرار می‌گیرند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر