بازدید 12948
۴
فرهاد تجری در گفت و گو با تابناک؛

سرپل ذهاب دیگر جایی برای زندگی ندارد/ مردم سرپل ذهاب باید به شهرهای مجاور بروند

در پی وقوع این زمین لرزه، بسیاری از ایرانی‌ها داوطلبانه دست یاری به سوی هموطنانشان دراز کردند. آنان با واریز وجوه نقد، اهدای اجناس ضروری، درمان رایگان بیماران، حضور در مناطق آسیب‌دیده و کمک رسانی در آواربرداری و نیز پخش نیازهای ضروری به کمک زلزله زدگان شتافتند.
کد خبر: ۷۴۸۹۲۳
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۰ 20 November 2017
سرپل ذهاب دیگر جایی برای زندگی ندارد/ مردم سرپل ذهاب باید به شهرهای مجاور بروند زلزله‌ای که یکشنبه شب، ۲۱ آبان ماه (۱۲ نوامبر) غرب ایران و شرق عراق را لرزاند، حدود ۵۰۰ کشته و بیش از ۷۰۰ مجروح بر جای گذاشته است. این زلزله که مرگبارترین زلزله سال جاری میلادی دنیا به شمار می‌رود، باعث تخریب شدید یا آسیب دیدگی خانه‌های مسکونی و همچنین ادارات و مراکز درمانی و آموزشی شد.

به گزارش «تابناک»؛ در پی وقوع این زمین لرزه، بسیاری از ایرانی‌ها داوطلبانه دست یاری به سوی هموطنانشان دراز کردند. آنان با واریز وجوه نقد، اهدای اجناس ضروری، درمان رایگان بیماران، حضور در مناطق آسیب‌دیده و کمک رسانی در آواربرداری و نیز پخش نیازهای ضروری به کمک زلزله زدگان شتافتند.

فرهاد تجری نماینده مردم سرپل ذهاب در گفت وگو با تابناک در خصوص آخرین وضعیت منطقه اظهار داشت: هم اکنون نظام مدیریت بحران، اختیارات قابل قبولی ندارد. از زمان وقوع حادثه سازمان های متولی و متصدی کار نظیر اورژانس کشور، هوانیروز، نیروهای ارتش، هلال احمر، استاندار و وزارت بهداشت با حضور در منطقه، اقدامات بسیاری برای ساماندهی مجروحان و جان باختگان انجام دادند.

این نماینده مجلس گفت: آخرین وضعیت در این منطقه به این شکل است که هم اکنون بحث چادر و اسکان اضطراری به پایان رسیده و باید به فکر اسکان موقت باشیم؛ البته در بخش روستایی، برخی اقتضائات وجود دارد و در بخش شهری هم برخی اقتضائات دیگر.

وی ادامه داد: شهر سرپل ذهاب به کلی ویران شده و ساختمان های باقی مانده نیز استحکام لازم را ندارند؛ بنابراین، از آنجا که جایی هم وجود ندارد تا این مردم بتوانند آن را اجاره کنند، باید یا به شهرهای مجاور بروند و یا به مرکز استان هجوم آورند؛ بنابراین، انتظار می رود که اسکان موقت به سرعت انجام شود تا این مردم بتوانند به سمت ساخت و ساز پیش بروند. البته این هم زمان زیادی می برد و باید تسهیلات ویژه ای در اختیار مردم این نقاط قرار داد تا بتوانند از این وضعیت خلاص شوند.

این نماینده درباره آمار کشته ها نیز گفت: آمار دقیقی در دست نیست، ولی شمار تلفات حدود 450 تن برآورد شده است. درباره مسکن مهر هم باید گفت، مسکن مهر حدود 650 واحد مسکونی در این منطقه داشت که بخش زیادی از آن تخریب شده، ولی از آمار دقیق کشته ها در این مسکن ها اطلاع چندانی در دست نیست.

این نماینده مجلس درباره شایعه کشته شدن اعضای خانواده خود نیز گفت: خبر دروغ بود، ولی متأسفانه از برخی بستگان و اقوام دور، چند نفری نتوانسته اند از حادثه جان سالم به در ببرند.

وی تصریح کرد: شاید انتظارات در ساماندهی در حوزه مجروحان و جان باختگان به خوبی برآورده نشد، ولی حضور رئیس جمهور و رئیس مجلس و تأکیداتشان و حضور رهبری در این استان و در مناطق زلزله زده، تأثیر بسیاری در کاهش دردهای مردم حادثه دیده داشت. از سوی دیگر، باید از زحمات صداو سیما در پوشش لحظه به لحظه این حادثه و مشکلات مردم تشکر کرد.

تجری با بیان اینکه حضور رهبری در مناطق زلزله زده در بازسازی اماکن تأثیر مثبتی دارد، گفت: با توجه به اینکه کرمانشاه یک بار در دوران جنگ، تمام زیرساخت های خود را از دست داده و مردم بازسازی را در دستور کار قرار دادند، حضور امروز ایشان در میان مردم سبب دلگرمی مردم و حمایت های وی از حادثه دیدگان و تذکر نسبت به خلأهای موجود در امدادرسانی ها می شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با اشاره به اینکه هم اکنون دستورهای لازم برای خروج اجساد احشام از زیر آوار گرفته شده است، افزود: هم اکنون هیچ مشکلی به جهت آلودگی و مشکلات بهداشتی ناشی از مرگ احشام وجود نداشته و اجساد در محلی دورتر از نقاط زندگی مردم منتقل شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۴
عجب نماینده دقیقی که راجع به همه چیز اطلاع دقیقی ندارد!!
اشتباه نکنید ما هرگز سرزمین مادریمان را ترک نمیکنیم، اینقدر ساده لوحانه پیشنهاد ندهید، بالاسر این همه بدبختی هنوز شما افکار شوم را به نسبت کوردها پیاده میکنید.
اسکان موقت زلزله زدگان بی مسکن غرب کشور یک راه حل ساده و بدون هرگونه بار مالی به دوش دولت و ملت اینست که همه ایشان را در ویلاهای خالی متعلق به وزارتخانه ها و نهادها و سازمانها و ارگانها در سواحل دریای مازندران و گیلان بطور موقت اسکان دهند تا خانه هایشان به طور اصولی ساخته شود ؛ نه بطور پراکنده وبدون معیارهای شهر سازی نوین . حالا که کل شهر خراب شده عاقلانه است که شهر جدید با رعایت تمامی اصول معماری نوین و شهرسازی کارامد بنا شود . ساخت مسکن های انفرادی دست مردم و به طور انفرادی که جز شلم شوربا نتیجه ای نمیدهد یعنی باز کردن بار این کار از سر دولت و اتلاف منابع ملی . این کار را باید وزارت مسکن و شهرسازی تحت نظارت شدید مجلس و نظام مهندسی و اداره استاندارد انجام دهد
اینکه باید خانواده ها برد در منازل مسکونی جای داد تا مسکن ا نها اماده شود سه میلیون مسکن خالی داریم
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی