بازدید 2878
گسترش روابط خارجی اقتصادی با همسایگان تحریم‌ها را بی‌اثر می‌کند

جلیلی:سفارتخانه‌ها‌برای‌محصولات‌ایران‌بازاریابی‌کنند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه گسترش روابط خارجی اقتصادی با همسایگان تحریم‌ها را بی‌اثر می‌کند،‌ گفت: برای بی‌اثر کردن تحریم‌ها لازم است امکانات و ظرفیت‌های عظیم صادراتی خود را به خوبی بشناسیم.
کد خبر: ۷۴۸۸۹۳
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۳ 20 November 2017
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه گسترش روابط خارجی اقتصادی با همسایگان تحریم‌ها را بی‌اثر می‌کند،‌ گفت: برای بی‌اثر کردن تحریم‌ها لازم است امکانات و ظرفیت‌های عظیم صادراتی خود را به خوبی بشناسیم.

به گزارش فارس، جمعی از فعالان اقتصادی و صادرکنندگان محصولات غیر نفتی با سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این دیدار که در دفتر جلیلی برگزار شد، برخی از سفرای سابق ایران در کشورهای مختلف از جمله روسیه، چین، برزیل و ونزوئلا نیز حضور داشتند.

در ابتدای این جلسه جلیلی گفت: سوال مهمی که امروز وجود دارد این است که در روابط خارجی اقتصادی در کدام نقطه ایستاده ایم و با وضع مطلوب چقدر فاصله داریم؟

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: حرکت به سمت مطلوب علاوه بر اراده دولت و مسئولان، حرکت و اراده مردم را نیز می طلبد و امیدوارم با استفاده از نظرات شما به عنوان کسانی که از نزدیک تجارب متعددی در حوزه صادرات کسب کرده اید، بتوان در پایان به راهکارهای عینی و مشخص رسید.

وی در بخش دیگری از سخنانش نیز گفت: با توجه به فشارها و تحریم های جدید آمریکا باید تلاش کنیم تا در عمل اثر تحریم‌ها از بین ببریم و برای این کار لازم است تا امکانات و ظرفیت‌های عظیم صادراتی خود را به خوبی بشناسیم و از آنها برآورد دقیق داشته باشیم.

جلیلی در پایان تاکید کرد: بعد از برجام، تحریم ISA مجددا تمدید شد و به تازگی نیز تحریم جدید کاتسا علیه ایران اعمال شده است، در صورتی که با گسترش روابط خارجی اقتصادی بویژه با کشورهای همسایه می توانیم حجم قابل توجهی از تحریم ها را در عمل بی اثر کنیم لذا باید ضمن شناسایی موانع، برای گسترش روابط اقتصادی با همسایگان نهایت تلاش خود را انجام دهیم.

همچنین در این جلسه فعالان اقتصادی و صادر کنندگان محصولات غیر نفتی نیز نکاتی را مطرح کردند که اهم آن به شرح ذیل است:

*روابط سیاسی ایران با بسیاری از کشورها از جمله عراق در شرایط خوبی است اما به علت کم کاری دستگاه ها، بازار عراق در دست برخی کشورهای دیگر است.

*وجود تعرفه برای واردات برخی کالاهای ایرانی و همزمان نبود تعرفه برای کالاهای مشابه توسط برخی کشورهای همسایه، عملا باعث از بین رفتن بازار صادرات برای ایران شده است.

*مشکل اصلی که باعث شده صادر کنندگان ایرانی از فعالان اقتصادی کشورهای همسایه عقب بمانند ارتباط نداشتن با کانال های اصلی در بازار های هدف است.

*هزینه‌های بانکی بانکهای ایرانی، مانع بزرگ صادر کنندگان است.

*اگر سفارتخانه های ایران در کشورهای مختلف فعال شوند، می‌توانند با بازاریابی برای صادرات محصولات ایرانی کمک کنند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان