بازدید 2710

عزت‌اللهی:دوست دارم درگروه فرانسه یا پرتغال باشیم

در جام جهانی گروه آسان وجود ندارد. نمی‌توانید تیمی را پیدا کنید که حریف آسانی باشد، شیلی، ایتالیا، هلنداصلاً به این مسابقات صعود نکردند.
کد خبر: ۷۴۸۸۲۱
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۶ 20 November 2017
 سعید عزت‌اللهی با وجود اینکه یک جلسه از همراهی تیم ملی محروم است و در اولین بازی جام جهانی حضور نخواهد داشت، اما کارلوس کی‌روش همچنان روی او حساب ویژه‌ای باز می‌کند. 

به گزارش تابناک ورزشی،هافبک دفاعی تیم ملی که در راه صعود به جام جهانی، بیشترین بازی‌ها را انجام داده است، در بازی‌های دوستانه نیز به‌عنوان بازیکن اصلی به میدان می‌رود تا تجربه‌اش بالاتر برود. خلاصه گفت‌وگوی تازه هافبک دفاعی فیکس تیم ملی درباره قرعه‌کشی جام جهانی را بخوانید.

در اردوی اخیر تیم ملی دو بازی دوستانه برگزار شد. این اردو و بازی‌ها رضایتبخش بود؟
اردوی خوبی داشتیم و دو بازی خوب با تیم‌هایی از آمریکای جنوبی برگزار کردیم. پاناما تیمی است که به جام جهانی صعود کرده و ونزوئلا هم از تیم‌های خوب آمریکای جنوبی است. به نظرم کادرفنی از این دو بازی به اهدافش رسید و برای خود ما هم مشخص شد که کار بسیار سختی پیش‌رو داریم. تا شروع جام جهانی باید تلاش‌مان را بیشتر کنیم تا نقطه ضعف‌هایی را که داریم، برطرف کنیم. انجام بازی‌های دوستانه با تیم‌های خوب دنیا در این مدت می‌تواند خیلی به تیم ملی کمک کند.
ما اکنون به جام جهانی رفته‌ایم و در این مسابقات بهترین تیم‌های دنیا حضور دارند که باید برای رویارویی با آنها حسابی برنامه‌ریزی کنیم و آماده باشیم. ما با روسیه دیدار دوستانه داشتیم و با دو تیم از آمریکای جنوبی هم بازی کردیم. برای آشنایی بیشتر با حریفان‌مان در جام جهانی، باید با تیم‌های خوب قاره‌های مختلف روبه‌رو شویم. هدف صعود از مرحله گروهی است. این بار از جام جهانی قبلی هم درس گرفته‌ایم و قطعاً تلاش خواهیم کرد که نقاط ضعف‌مان را پوشش بدهیم.

 قرعه‌کشی جام جهانی، جمعه هفته آینده (10 آذرماه) برگزار می‌شود. در این مراسم دوست داری تیم ایران در چه گروهی قرار بگیرد؟ گروه آسان‌تر را ترجیح می‌دهی یا حریفان سخت‌تر و بزرگ‌تر؟
این سؤال برای من خیلی جالب است، چون در جام جهانی گروه آسانی وجود ندارد. نمی‌توانید یک تیمی را پیدا کنید که حریف آسانی باشد، چون اگر تیم‌های حاضر در جام جهانی بد بودند، اصلاً به این مسابقات صعود نمی‌کردند. شما نگاه کنید که تیم‌هایی مثل شیلی، ایتالیا، هلند و خیلی تیم‌های قدرتمند دیگر به جام جهانی نیامدند و اگر بخواهیم بگوییم در جام جهانی تیم ضعیف داریم، پس این تیم‌ها که صعود نکردند، حتماً خیلی ضعیف هستند! اصلاً این‌طور نیست و نمی‌توان در جام جهانی گروه‌ها را به سخت و آسان تقسیم کرد، چون همیشه تیم‌هایی شگفتی‌ساز می‌شوند. در همین دوره قبلی کاستاریکا شگفتی‌ساز شد و دیدید که چگونه عمل کرد. با این حال دوست دارم در گروهی باشیم که راه‌مان هموارتر باشد.

 علاقه‌ات برای همگروهی با کدام تیم‌هاست؟
 به شخصه دوست دارم تیم‌های مطرح در گروه‌مان باشند، چون بازیکنان تیم ملی آن‌قدر توانایی و روح بزرگ پیدا کرده‌اند که می‌توانیم مقابل هر تیمی بجنگیم. در جام جهانی قبلی هم تیم ملی عملکرد خوبی داشت و به نظرم مقابل آرژانتین حتی موقعیت‌های خطرناک ما بیشتر بود، اما در دقیقه 90 روی اتفاق گل خوردیم و بازی را واگذار کردیم. عملکرد خوب تیم ملی، ارزش کار تیمی ما را نشان می‌دهد و برای رویارویی با هر تیمی هم آماده‌ایم، چون نباید خودمان را دست‌کم بگیریم. قرعه‌کشی هم آسان نیست و امیدوارم هر قرعه‌ای که به صلاح تیم ملی است، رقم بخورد. قرعه‌کشی مهم نیست، مهم عملکرد خودمان در جام جهانی است و به نظرم تیمی که هدفش را صعود قرار داده، باید خودش را برای رویارویی با هر تیمی آماده کند. دیر یا زود با حریفان قدرتمندی در جام جهانی روبه‌رو خواهیم شد و برای آمادگی بیشتر، امیدوارم اردوها و بازی‌های تدارکاتی خوبی را پشت سر بگذاریم.

در حالی که می‌گویی حریف آسان در جام جهانی حضور ندارد، اما هواداران خیلی از تیم‌هایی نظیر آلمان، فرانسه و اخیراً هم اسپانیا، در نظرسنجی‌ها اعلام کرده‌اند دوست دارند از سید سوم با ایران هم‌گروه شوند تا کارشان آسان‌تر باشد.
من امیدوارم این تیم‌هایی که فکر می‌کنند مقابل ایران کار آسانی دارند، با ما هم‌گروه شوند تا ببینند رویارویی با ایران آسان است یا نه. اگر صحبتی است، باید در زمین فوتبال به میان بیاید و این صحبت‌ها فایده‌ای ندارد. اگر هواداران این تیم‌ها چنین مباحثی را مطرح کرده‌اند، من امیدوارم که با همین تیم‌ها هم‌گروه شویم.

به هرحال رویارویی با تیم‌هایی مثل برزیل، آلمان، فرانسه و حتی بلژیک در سید یک، بسیار سخت است. ترجیحاً بهتر نیست با تیم‌هایی به غیر از اینها همگروه شویم؟
به شخصه دوست دارم تیم‌های بزرگ در گروه ما حضور داشته باشند. درست است، این تیم‌ها روی کاغذ سخت هستند. مثلاً اسپانیا، اما دیدید که همین تیم مقابل روسیه‌ای که مقابل ما مساوی کرد، متوقف شد و با اینکه سه گل به روسیه زد، اما سه گل هم خورد. پس ببینید که تیمی مثل روسیه هم قدرتمند است. کسی فکر می‌کرد نیجریه از سید چهار جام جهانی، چهار گل به آرژانتین بزند؟ ما چه بخواهیم یا نخواهیم، صددرصد با تیم‌های قدرتمند روبه‌رو می‌شویم و در همه سیدها از یک تا چهار، تیم‌های قدرتمند هستند و ما هم آماده رویارویی با همه آنها هستیم.

پس با این شرایط دوست داری مقابل بازیکن خاصی بازی کنی؟
خودم پل پوگبا را خیلی دوست دارم و رویارویی با رونالدو هم برایم جذاب است. هرچند از بین فرانسه یا پرتغال فقط با یک تیم می‌توانیم روبه‌رو شویم که هر دو را دوست دارم و شاید هم اصلاً این اتفاق رخ ندهد. باید این حال باید ببینیم شانس‌مان به چه شکل است و امیدوارم قرعه‌ای که برای ما بیرون می‌آید، به هموار شدن صعودمان از گروه کمک کند. همین که گروه مرگ نباشد و در گروهی متعادل قرار بگیریم، برای ما خوب است.

هر چند در هر گروهی هم که باشیم، تو در اولین بازی حضور نخواهی داشت. محرومیتی که باعث نشده کی‌روش اعتمادش از تو سلب شود و همچنان به عنوان هافبک دفاعی اصلی در بازی‌های تیم ملی حضور داری.
قطعاً همین‌طور است. آقای کی‌روش جدا از بحث فوتبالی که سعی کرده بازیکنان را به سطح بالا برساند، همیشه به بازیکنان جوان انگیزه داده است. او همواره در اردوها از بازیکنان جوان دعوت می‌کند و حتی اگر آنها خط بخورند، اما این باعث می‌شود که تلاش‌شان را برای دعوت دوباره، بیشتر کنند، چون این انگیزه را پیدا کرده‌اند که تلاش‌شان دیده می‌شود و همین انگیزه دادن سرمربی تیم ملی باعث می‌شود نیروی بازیکن جوانی مثل من، دو برابر شود. در خصوص محرومیتم هم متأسفم و این اتفاقی است که برای بازیکنانی بزرگ‌تر از من هم رخ داده است. مسی و رونالدو هم محروم شده‌اند و حتی بیشتر از من محرومیت پشت سر گذاشته‌اند. این اتفاق و محرومیت درس بزرگی برای من بود. با این حال جام جهانی هم به یک بازی ختم نمی‌شود و قطعاً مربی تیم ملی هم اهدافش را برای یک بازی نمی‌گذارد.

با این حال فکر می‌کنی اگر بازی اول را از دست بدهی، برای بازی در جام جهانی فرصت داشته باشی؟
مربی هر تیمی با نقطه نظرات خودش ترکیب می‌چیند و ما به‌عنوان بازیکن اگر در زمین باشیم، فقط باید تلاش کنیم. مطمئناً باید تلاش کنیم هر دستوری که داده می‌شود، به خوبی در زمین عملی کنیم و من هم هر زمانی کادرفنی تیم ملی صلاح بداند، بازی می‌کنم و اگر هم صلاح نباشد، تصمیمی است که باید اجرایی شود. این را می‌دانم که برای تیم ملی و هدفی که دنبال آن هستیم، یک بازی کافی نیست و در دوره‌های قبلی تیم‌های زیادی بوده‌اند که حتی در بازی اول برنده شده‌اند، اما صعود نکرده‌اند. ما به دنبال صعود هستیم و برای هر سه بازی برنامه خواهیم داشت.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار