بازدید 2402

زمان برای تشکیل دولت ائتلافی آلمان رو به پایان است

بلوک محافظه‌کار تحت رهبری مرکل، سبزها و اف‌دی‌پی دوستدار بازار تا عصر امروز یکشنبه فرصت دارند تا به توافقی برای تشکیل دولت ائتلافی دست پیدا کنند. مذاکرات تاکنون راه به جایی نبرده است چرا که احزاب بر سر مهاجرت و مسائل زیست محیطی اختلاف‌نظر دارند.
کد خبر: ۷۴۸۶۶۹
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۸ 19 November 2017

بلوک محافظه‌کار تحت رهبری مرکل، سبزها و اف‌دی‌پی دوستدار بازار تا عصر امروز یکشنبه فرصت دارند تا به توافقی برای تشکیل دولت ائتلافی دست پیدا کنند. مذاکرات تاکنون راه به جایی نبرده است چرا که احزاب بر سر مهاجرت و مسائل زیست محیطی اختلاف‌نظر دارند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری دویچه وله، مذاکرات ائتلافی برای تشکیل دولت در آلمان همچنان ادامه دارد و حزب اتحاد دموکراتیک مسیحی آلمان (CDU) متعلق به آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، حزب خواهر آن اتحاد سوسیال مسیحی در باواریا (CSU)، سبزها و حزب دوستدار بازار موسوم به حزب دموکراتیک آزاد (FDP) برای تشکیل دولتی در چارچوب موسوم به "دولت جامائیکا" تلاش می‌کنند.

به گفته آنها، این مذاکرات نهایتا تا عصر امروز یا با توافق یا بدون توافق به پایان می‌رسد. این احزاب پس از چهار هفته بحث و رایزنی همچنان در مسائل مهم از جمله تغییرات آب و هوایی، مهاجرت و تمرکز بر حذف ذغال سنگ اختلاف دارند.

وولفگانگ کوبیکی، معاون حزب دموکراتیک آزاد پس از آخرین دور از مذاکرات گفت: اگر تا ساعت شش عصر روز یکشنبه توافق به نتیجه نرسد،‌ کار تمام است.    

فشارها بر روی این چهار حزب برای رسیدن به توافق اولیه و باز کردن مذاکرات رسمی روی ائتلاف جامائیکا افزایش یافته است. این نام از رنگ‌های رسمی سبز و زرد و مشکی سه حزب محافظه‌کاران، سبزها و حزب دموکراتیک آزاد که همچنین نمادی از پرچم کشور جامائیکاست، گرفته شده است.

پیش از مذاکرات آنگلا مرکل از قانونگذاران خواست تا به تلاش‌هایشان ادامه دهند. او تاکید کرد: وظیفه تشکیل دولت در آلمان بسیار مهم است و ارزش این تلاش‌ها را دارد. یکی از مقام‌های ارشد حزب اتحاد سوسیال مسیحی که به عنوان وزیر حمل و نقل در کابینه کنونی فعالیت دارد، شرایط را "پیچیده و دشوار" توصیف کرد.

بیش از یکماه است که بلوک اس‌دی‌یو/سی‌اس‌یو محافظه‌کار و دو حزب دیگر شریک برای تصمیم‌گیری درباره اینکه آیا می‌شود یک دولتی ائتلافی بادوام تشکیل داد یا خیر رایزنی می‌کنند. ضرب‌الاجل آنها برای مذاکرات اولیه و آغاز مذاکرات رسمی تا صبح جمعه بود.

تشکیل ائتلاف موسوم به جامائیکا پیشتر در سطح ایالتی جواب داده بود اما هرگز در سطح فدرال آزمایش نشده است. گرچه حزب مرکل و اتحاد سوسیال مسیحی در باواریا در انتخابات پارلمانی ۲۴ سپتامبر توانستند اکثر آراء را به دست آوردند اما دستاور آنها با کسب ۳۲.۹ درصد از آراء به صورت کلی ضعیف بود و آنها مجبور شدند تا آرای حزب دموکراتیک آزاد (۱۰.۷ درصد) و حزب سبزها (۸.۹ درصد) را هم جلب کنند تا مجموعا بتوانند بیش از ۵۰ درصد آراء را جمع کنند.

چنانچه ائتلاف تایید شود، مذاکرات رسمی تشکیل ائتلاف آغاز می‌شود. این مذاکرات روی تقسیم پست‌های کابینه میان این دو حزب با سبزها و حزب دموکراتیک آزاد متمرکز می‌شود که به دنبال وزارتخانه‌های کلیدی هستند. رایزنی‌ها ممکن است برای چندین هفته دیگر هم ادامه پیدا کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان