بازدید 3560

آیت‌الله‌مکارم:‌فضای‌مجازی دام سیاسی غرب است

یکی از مراجع شیعه گفت: فضای مجازی تنها فساد و تزلزل ایجاد نمی‌کند بلکه در فروپاشی اصول اخلاقی نقش مهمی دارد و بسیاری از مسائل اخلاقی، دینی و اعتقادی را تهدید می کند.
کد خبر: ۷۴۸۶۵۸
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۴ 19 November 2017
 یکی از مراجع شیعه گفت: فضای مجازی تنها فساد و تزلزل ایجاد نمی‌کند بلکه در فروپاشی اصول اخلاقی نقش مهمی دارد و بسیاری از مسائل اخلاقی، دینی و اعتقادی را تهدید می کند.

به گزارش ایسنا، آیت الله ناصر مکارم شیرازی امروز در دیدار محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، با تاکید بر لزوم افزایش کمک ها به آسیب دیدگان زلزله اخیر، عنوان کرد: مشارکت و خدمت رسانی دولت و مردم در زلزله کرمانشاه قابل توجه و جامع تر از گذشته بود که این تلاش ها جای تشکر دارد.

این مرجع تقلید شیعه تصریح کرد: مشکلات زیادی در مناطق زلزله زده وجود دارد که باید به آن ها رسیدگی شود و خدمات و کمک ها تداوم داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه فصل سرما را در پیش داریم باید تلاش بیشتری صورت بگیرد تا مردم از بازسازی خانه ها و کمک رسانی های بیشتر، ناامید و مایوس نشوند.

آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر اهمیت مقاوم‌سازی خانه‎ها بیان کرد: فارغ از دعواها و بحث ها بسیاری از ساختمان های جدید هم فرسوده هستند و باید برای مقاوم سازی آنها فکری اساسی شود.

وی ادامه داد: بافت های فرسوده باید بازسازی، نوسازی و مقاوم سازی شود تا در زمان زلزله شاهد حوادث تلخ نباشیم.

وی اظهار داشت: برای مقاوم سازی خانه ها باید فعالیت های تشریفاتی نظام مهندسی نیز بازنگری شود و علت ریزش ساختمان های تازه تاسیس بررسی شود.

فضای مجازی در فروپاشی اصول اخلاقی نقش مهمی دارد

این مرجع تقلید در مورد فضای مجازی نیز عنوان کرد: فضای مجازی تنها فساد و تزلزل ایجاد نمی‌کند بلکه در فروپاشی اصول اخلاقی نقش مهمی دارد و بسیاری از مسائل اخلاقی، دینی و اعتقادی را تهدید می کند.

وی گفت: فضای مجازی دامی سیاسی از سوی غرب است متاسفانه غرب با سلطه فضای مجازی نیات شومی دارد و نمی توان نسبت به آن ها خوشبین بود.

آیت الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: برای جایگزینی فضای مجازی در جامعه با توجه به آسیب هایی که به دنبال دارد باید راهکاری اندیشید.

وی متذکر شد: می توان با کارهایی فضای مجازی را ساماندهی و مشکلات فعلی و تهدیدات آن را رفع کرد همان طور که بسیاری از کارهایی که در گذشته امکان پذیر نبود امروز انجام شدنی است.

مبارزه با فساد اقتصادی تصمیمات بنیادین مسئولان را می‌طلبد

آیت الله مکارم شیرازی در ادامه در مورد پرداخت مالیات نیز عنوان کرد: اخذ مالیات باید عادلانه باشد، دریافت مالیات از کسبه‌ها و فعالین کوچک و از یاد بردن دانه درشت ها و فرار آن ها از پرداخت مالیات صحیح نیست.

وی در پایان عنوان کرد: برای فسادهای اقتصادی نیز باید به دنبال راهکاری بود مقابله با فساد نیاز به تصمیمات اساسی و بنیادین توسط مسئولان دارد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر