بازدید 20307

آقازاده‌های تهیه کننده پشت چه فیلم‌هایی هستند؟

با نیم‌نگاهی به این حضور، می‌توان دریافت که آقازاده‌ها به همکاری با کارگردان‌های پرسابقه گرایش بیشتری دارند، تا با اطمینان بیشتر و خیال راحت‌تری در کنار این چهره‌ها، به کسب تجربه بپردازند؛ اما این همکاری لزوماً موفق نمی‌شود. سوای منشأ سرمایه گذاری‌ها، پرسش اساسی این است که آیا این روند حضور فرزندان مسئولان در سینما گسترش می‌یابد؟
کد خبر: ۷۴۸۶۴۳
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۷ 19 November 2017
آقازاده‌های تهیه کننده پشت چه فیلم‌هایی هستند؟
با مطرح شدن نام یک آقازاده دیگر به عنوان تهیه کننده سینما، به نظر می‌رسد، وسعت حضور فرزندان چهره‌های سیاسی در عرصه سینما مستمراً رو به فزونی گذاشته و این چهره‌ها نسل تازه فیلمسازان را تشکیل خواهند داد، ولی این آقازاده‌ها پشت چه فیلم‌هایی هستند؟
 
به گزارش «تابناک»؛ سرمایه گذاری و تهیه کنندگی سینما، حرفه‌ای تخصصی است و این تخصص از سوی تهیه کنندگان و مسئولان سازمان سینمایی آنقدر جدی گرفته می‌شود که به فیلمی با تهیه کنندگی پیمان معادی با سابقه بازیگری و کارگردانی، پروانه ساخت داده نمی‌شود و سعید روستایی، کارگردان سینما، مجبور می‌شود به سراغ شخص دیگری برای تهیه کنندگی دومین فیلم بلندش برود.
 
با این حال، اوضاع برای آقازاده‌ها تا حدودی متفاوت است و می‌توان شاهد حضور یک به یک فرزندان چهره‌های سیاسی در عرصه سینما باشیم. این حضور پیوسته با فراز و نشیب‌هایی رو به فزونی گذاشته و هرچند منجر به خلق آثاری شده، با توجه به اینکه این چهره‌ها مشاوران خوبی در حوزه سینما نداشته‌اند، نتیجه حاصله به جز در یک مورد رضایتبخش نبوده و نتوانسته در جذب مخاطب نیز موفق باشد.
 
نخست نام سیدمحمدهادی رضوی، داماد محمد شریعتمداری به این شکل مطرح شد. رضوی سرمایه گذار فصل اول سریال پرطرفدار «شهرزاد» بود و حضورش به عنوان سرمایه گذار با حواشی همراه شد. برخی موضع‌گیری‌های رضوی در جریان ساخت فصل اول «شهرزاد» ـ که واکنش حسن فتحی کارگردان این سریال را در پی داشت و سپس خبرهایی که درباره سرمایه او و تهیه کننده اصلی شهرزاد مطرح شد ـ به دامن زدن به حواشی کمک کرد.
 
حمیدرضا عارف، فرزند محمدرضا عارف نیز سرمایه گذاری و مجری طرح فیلم «فصل نرگس» به کارگردانی نگار آذربایجانی بود؛ فیلمی که بر خلاف «آینه‌های روبرو»، نخستین اثر آذربایجانی، نتوانست موفق چشمگیری در گیشه یا جشنواره‌ها داشته باشد؛ اما می‌تواند مقدمه خوبی برای تهیه کنندگی حمیدرضا عارف باشد. عارف همکاری با محسن چاوشی نیز داشته و برخی رسانه‌ها همکاری مجدد چاوشی با یک مجموعه تلویزیونی این خواننده ـ به رغم موضع تند اخیرش علیه تلویزیون ـ را متأثر از عارف تلقی کرده بودند.
 
علی حضرتی، فرزند الیاس حضرتی، چهره دیگری است که در چند سال اخیر وارد سینما شده و نتیجه اش همکاری با فرزاد موتمن برای ساخت فیلم «خداحافظی طولانی» و سرمایه گذاری و تهیه کنندگی «نیمرخ‌ها»، آخرین فیلم سینمایی مرحوم ایرج کریمی است. هر دو تجربه سینمایی حضرتی موفقیت مالی نداشته، ولی «خداحافظی طولانی» در جشنواره فیلم فجر مورد توجه قرار گرفت و در چندین بخش نامزد و برنده شد.
 
اکنون نیز نام عباس نادران فرزند الیاس مطرح شده است. نادران که سابقه تهیه مستندهای مذهبی را داشته، اکنون در مقام تهیه کننده فیلم «شاه کش» ظاهر شده است؛ دومین تجربه کارگردانی وحید امیرخانی پس از فیلم «در مدت معلوم»، فضایی متفاوت با فیلم اول امیرخانی دارد. مهناز افشار، هادی حجازی فر، فرید سجادی حسینی، مجید صالحی، علیرضا کمالی نژاد و مهدی کوشکی، ترکیب این فیلم را تشکیل می‌دهند که احتمالا قرار است در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر رونمایی شود.
 
با نیم‌نگاهی به این حضور می‌توان دریافت که آقازاده‌ها به همکاری با کارگردان‌های پرسابقه گرایش بیشتری دارند، تا با اطمینان بیشتر و خیال راحت‌تری در کنار این چهره‌ها، به کسب تجربه بپردازند؛ اما این همکاری لزوماً موفق نمی‌شود. سوای منشأ سرمایه گذاری‌ها، پرسش اساسی این است که آیا این روند حضور فرزندان مسئولان در سینما گسترش می‌یابد؟ چنین به نظر می‌رسد.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۷
انتشار یافته: ۱۳
نیست ژن اونها خوبه خدایی تو هر کاری یک ژن از تخصص همون کار رو دارن
چقدر اینها دانشمند و فعال هستند خدا !!!
ما اینجا تو استرالیا نخست وزیر آقای ترنبل رو توی اتوبوس دیدم راحت باهاش حرف زدم خیلی راحت
ازش سوال کردم گفتم چطوری رسیدی به این مقام واقعا ژنت خوب بود خندید گفت ژن چیه
فقط بخواه و تلاش کن
اقاها و اقا زاده ها فقط مونده بیان ریاست خونه مارو از دست پدرمونم دربیارن.
مملکت مملکت اقازاده ها وژنهای خوبه، ما مردمان عادی وژن معمولی باید بریم سرمون بذاریم زمین بمیریم
جالب اینجاست که آقایان معمولا شعار میدن که ما کارمندیم و ساده زیستیم و حقوقمونو فقط از یک جا میگیریم و هر از گاهی هم برای تنویر افکار عمومی ( بخوانید تحمیق افکار عمومی ) فیش حقوقی ۷۰۰ هزار تومنی !! نشون ملت میدن !!! اینا که پول ندارن و ساده زیستن، آقا زاده هاشون ار کجا پول میارن و رانت میارن که بشوند تهیه کننده سینما ؟!!
تابی ! این یکی واقعاً پشت پرده بود . آقازاده ها همه جا هستند . آقازاده اینجا آقازاده اونجا آقازاده همه جا !!!
یه خبر هم از آخرین وضعیت فرقه زنبیلیه بدید ببینیم آخرین وضعیتشان بعد از کتک کاری چگونه هست :)
اقا زاده ها پول این تهیه کنندگی رو از تلاش و کوشش خودشون در اوردن حتماااا
اینهایی که اسم افازادگی رو یدک میکشند میشه بگید این پولها رو از کجا اوردن یا میارن؟
بیچاره ها پول ندارن میرن دنبال فیلمسازی.
این پول میلیاردی ژنهای خوب از کجا اومده شما که درباره احمدی نژاد خوب مقاله مینویسید اگه جرات دارید درباره این آقازاده ها هم و منشا پولهاشون هم بنویسید البته اگر جرات دارید و بر نمی خوره بهشون
خوشحالم که آقازاده نیستم و از جنس مردم هستم.
از جنس مردمی که بهترین انسانهای جهان هستند.
ایرانی ام.
ماشاالله چشم نخورن همشون ژن خوب دارن سرمایه تهیه کنندگی رو هم یه وقت فکر نکنید از طریق باباشون و رانت بدست آوردن.چون ژنشون خوب بوده پولدار بدنیا اومدن
لابد پدرانشون تاجر و سرمایه دار بودند !!!!!!!!!!!
هرکی ندونه مردم میدونند که این ها از سفره انقلاب داره لفت و لیس میکنند
و گرنه با یک حقوق معمول دولتی چجوری میشه سرمایه گذاری و تهیه کنندگی کرد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان