بازدید 3926

۶ روز امدادرسانی از ارتفاع چند هزار پایی

کد خبر: ۷۴۸۶۲۸
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۱ 19 November 2017
مدیرعامل شرکت هلی‌کوپتری نوید هلال‌احمر به جزئیات امدادرسانی هوایی در طول ۶ روز پرداخت.

کاپیتان عبدالرضا بهرامی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، با اشاره به انجام 229 سورتی پرواز با 10 بالگرد هلال احمر از ابتدای وقوع زلزله تا کنون، اظهار داشت: امدادرسانی از طریق زمینی سخت و زمان‌بر است و کاری که بالگردهای هلال احمر در 35 دقیقه انجام می‌دهند از طریق زمینی بین 4 تا 5 ساعت زمان می‌برد.

مدیرعامل شرکت هلی‌کوپتری نوید هلال‌احمر با اشاره به پرواز بی‌وقفه بالگردهای هلال احمر برای امدادرسانی در روستاهای زلزله زده کرمانشاه، گفت: در 6 روز گذشته با 229 ساعت پرواز ، 195 مصدوم منتقل و 127 هزار و 500 کیلوگرم بار برای مناطق زلزله زده حمل شده است.

وی با اشاره به انتقال 540 نیروی امدادی با بالگردهای هلال احمر در 6 روز گذشته در کرمانشاه، افزود: تمام بالگردها از طلوع تا غروب پرواز دارند و هرکدام در روز بین 5 تا 7 سورتی پرواز می کنند و در این زمینه توقف بالگردها تنها برای سوخت‌گیری و کارهای ضروری است.

بهرامی با بیان اینکه بالگردها در مجموع روزانه بین 45 تا 65 سورتی پرواز دارند. اظهار کرد: در هر مرحله بین 35 تا 40 تخته چادر و به همین میزان پتو و سایر موارد ضروری منتقل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه زلزله زدگان در بیش از 97 درصد روستاها اقلام ضروری مانند چادر و پتو و ... دریافت کرده اند، گفت: در بقیه روستاها نیز به علت محدوده جغرافیایی امکان رساندن بار به صورت هوایی وجود نداشته و هلال‌احمر از طریق زمینی اقدام به توزیع اقلام امدادی کرده است، لذا ما به تمام روستاها و مناطق سر زده ایم و جایی نیست که نرفته باشیم.

به گفته بهرامی چند روستای محدود (3 روستا) وجود دارد که امکان باررسانی به آنها با بالگرد به علت واقع بودن آنها در میان کوه و تنگه و همچنین وجود درخت‌ها و دکل برق و سیم‌کشی وجود نداشته است و هلال احمر از طرق دیگری به آنها خدمت رسانی کرده است. پراکندگی روستاها زیاد است و ثلات باباجانی به تنهایی 160 مرکز روستایی دارد. روستاهایی که از 5-6 تا 150 - 200 خانوار جمعیت دارند.

وی با بیان اینکه روستاها توسط جی‌ان‌اس و مختصات ماهواره‌ای شناسایی می‌شوند، گفت: همچنین در هر بالگرد دو نفر به عنوان بلد راه که تمام روستاها را به نام می‌شناسند، هستند و از تعداد خانوارها خبر دارند و آنها به خلبان می‌گویند چه تعداد محموله برای هر روستا ارسال کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار