بازدید 3089

تهدید تشکیلات خودگردان فلسطین به قطع مذاکرات با آمریکا

تشکیلات خودگردان فلسطین تهدید کرد در صورت بسته شدن دفتر آنها در واشنگتن، مذاکرات با آمریکا را قطع می‌کند.
کد خبر: ۷۴۸۵۰۵
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۰۲:۳۸ 19 November 2017
تشکیلات خودگردان فلسطین تهدید کرد در صورت بسته شدن دفتر آنها در واشنگتن، مذاکرات با آمریکا را قطع می‌کند.

به گزارش تابناک، بعد از اینکه وزارت خارجه آمریکا از احتمال بسته شدن دفتر تشکیلات خودگردان فلسطین در واشنگتن خبر داد، مقامات فلسطینی نیز تهدید کردند در صورت انجام کار، مذاکرات سازش را متوقف خواهند کرد.

«صائب عریقات» عضو ارشد تشکیلات خودگردان و هیئت مذاکره‌کننده فلسطینی ساعات پایانی روز شنبه تهدید کرد اگر دولت آمریکا دفتر این سازمان را در واشنگتن تعطیل کند، آنها نیز تمام ارتباطات با ایالات متحده را قطع خواهند کرد.

به نوشته خبرگزاری «آسوشیتد پرس» عریقات با بیان اینکه تصمیم آمریکا «بسیار تاسف‌بار و غیرقابل قبول» است گفت در زمانی که ما تلاش می‌کنیم به توافق نهایی صلح برسیم، واشنگتن در برابر فشارهای اسرائیل و «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر آن، تسیلم شده است.

«حنان عشراوی» سخنگوی تشکیلات خودگردان نیز با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد: «آمریکا (با این کار) از خودش به عنوان یک میانجی برای حصول سازش در منطقه، رد صلاحیت کرد.»

پیشتر «ریاض المالکی» وزیر خارجه تشکیلات خودگردان ضمن تأیید اینکه آمریکا دنبال تعطیلی دفاتر تشکیلات خودگردان در واشنگتن است؛ تصریح کرد: فلسطین هیچ باج‌خواهی را در این زمینه نخواهد پذیرفت. (جزئیات بیشتر)

وزیر خارجه آمریکا در راستای اجرای مصوبه سال 2015 کنگره آمریکا مبنی بر اعمال مجازات علیه تشکیلات خودگردان فلسطین در صورت توسل آن به دیوان کیفری بین‌المللی (ICC) روز جمعه از تایید پایبندی تشکیلات به محتوای این مصوبه امتناع کرد؛ اقدامی که راه را برای مجازات تشکیلات خودگردان توسط آمریکا هموار می‌کند. (جزئیات بیشتر)
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر