بازدید 7344

وضعیت مهاجرت به بریتانیا پس از برگزیت

اطلاعات منتشر شده توسط دولت بریتانیا نشان می دهد که در حال حاضر اروپایی ها بیش از هر زمان دیگری در بریتانیا حضور داشته و شاغل اند. این در حالی است که دیدبان مهاجرت دانشگاه آکسفورد انگلستان اعلام کرده است تعداد افرادی که تبعه ی کشورها شرق اروپا هستند و در بریتانیا شاغل اند رو به کاهش است.
کد خبر: ۷۴۸۳۸۰
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۷ 18 November 2017
وضعیت مهاجرت به بریتانیا پس از برگزیتاطلاعات منتشر شده توسط دولت بریتانیا نشان می دهد که در حال حاضر اروپایی ها بیش از هر زمان دیگری در بریتانیا حضور داشته و شاغل اند. این در حالی است که دیدبان مهاجرت دانشگاه آکسفورد انگلستان اعلام کرده است تعداد افرادی که تبعه ی کشورها شرق اروپا هستند و در بریتانیا شاغل اند رو به کاهش است.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از Sputnik، علیرغم آمار منتشر شده از سوی مرکز ملی آمار بریتانیا در خصوص رسیدن تعداد افراد اروپایی شاغل در این پادشاهی متحده به بالاترین میزان خود، ممکن است بریتانیا در خصوص اتباع کشورهای اروپایی شرقی با رشد منفی مهاجرت مواجه شود. 

وضعیت مهاجرت به بریتانیا پس از برگزیت

به گفته ی رابرت مک نیل، یکی از مسوولان دیدبان مهاجرت دانشگاه آکسفورد، نگاهی دقیق تر به آمار و ارقام نشان می دهد که به دلیل برگزیت مهاجرت خالص از سوی کشورهای عضو E8 رو به کاهش است. E8 از کشورهای لهستان، لتونی، لیتوانی، جمهوری چک، مجارستان، استونی و اسلوونی تشکیل شده و سهمی چشمگیر در میزان مهاجرت اتباع کشورهای اروپایی به بریتانیا از بدو الحاق این پادشاهی متحده به اتحادیه اروپا دارد. 

همچنین، مک نیل اذعان کرده است که '' کاهشی بسیار چشمگیر در خصوص مهاجرت اتباع کشورهای E8 وجود دارد، میزان مهاجرت از سالی حدود ۴۰۰۰۰ نفر به تقریبا  نفر۷۰۰۰ در سال رسیده است.  حاشیه ی خطا در این خصوص حدود ۱۴۰۰۰ نفر است بنابراین شما شاهد رشد منفی مهاجرت هستید''. به گفته ی مک نیل، عوامل زیادی از جمله کاهش ارزش پوند و بلاتکلیفی موجود در خصوص وضعیت حقوقی مردم بعد از مارچ ۲۰۱۹ در این کاهش تاثیر گذار بوده است.

بر اساس آمارهای منتشره از مرکز ملی آمار بریتانیا، در سالیان گذشته تعداد افراد اروپایی شاغل در بریتانیا روندی افزایشی داشته و به میزان ۲.۳۸ میلیون نفر در سپتامبر ۲۰۱۷ رسیده است. این میزان نسبت به سال گذشته ۱۱۲،۰۰۰ نفر افزایش داشته و در عین حال بالاتربن سطح ثبت شده از ۲۰ سال پیش تا کنون است. 

افزون بر این، به گفته ی یکی از مسوولان مرکز آمار ملی بریتانیا '' تعداد افراد غیر اروپایی شاغل در بریتانیا، اگر چه با سرعتی کمتر، همچنان در حال افزایش است. به دلیل حضور افراد اروپایی شاغل در بریتانیا، تعداد افراد شاغل غیر اروپایی در سال گذشته کاهش یافته است''. 

باید خاطر نشان ساخت که این آمار و ارقام در حالی منتشر می شود  که وقوع برگزیت در سال ۲۰۱۶ نگرانی هایی را در خصوص مهاجرتی دسته جمعی به دلیل معلوم نبودن تکلیف مهاجران پس از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا به وجود آورده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل