بازدید 16595

معامله شاهزاده‌های بازداشتی سعودی با بن سلمان

کد خبر: ۷۴۸۲۸۵
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۸ 18 November 2017
مقامات سعودی پس از بلوکه کردن اموال و دارایی های شاهزاده های بازداشت شده این بار آنها را مجبور به پرداخت بخشی از دارایی های خود در قبال آزادی کرده اند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، منابع آگاه در عربستان اعلام کردند که مقامات سعودی با برخی از افراد باز داشت شده توافقاتی را امضاء کرده است تا بر این اساس بخشی از سرمایه ها و دارایی های خود را برای رسیدن به آزادی پرداخت کنند. مقامات سعودی در چارچوب آنچه که ریاض از آن به عنوان مبارزه با فساد نام برده، عده ای از شاهزاده های سعودی را بازداشت کرده است.
 
یک منبع سعودی در این باره گفت: یکی از سرمایه داران بازداشت شده سعودی دهها میلیون ریال سعودی را پس از امضای توافق از حساب خود خارج کرده و یکی از مقامات بلند پایه سابق سعودی نیز مالکیت سهام خود به ارزش چهار میلیارد ریال را به نظام سعودی واگذار کرده است.

منابع دیگر سعودی در این باره اعلام کرده اند که مقامات ریاض از مرحله بلوکه کردن حساب ها به مرحله مصادره دارایی ها وارد شده اند. این در حالی است که مقامات نظام سعودی دهها نفر از امیران و تجار و سرمایه داران سعودی از جمله چند تن از وزرا را به بهانه مبارزه با فساد بازداشت کرده اند و بسیاری از سیاستمداران معتقدند که این اقدام در راستای تحکیم و تقویت قدرت محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی صورت گرفته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل