بازدید 2234

مشاور وزیر خارجه آمریکا روسیه را تهدیدی جدی علیه اروپا دانست

یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا با اعلام اینکه نفوذ نظامی روسیه به عنوان تهدیدی "جدی"، اروپا را از "بالتیک تا دریای سیاه" تحت تاثیر قرار می‌دهد،‌ گفت: مانورهای نظامی گسترده روسیه در داخل مرزهایش سندی بر مقاصد شیطنت‌آمیز این کشور است.
کد خبر: ۷۴۸۱۷۱
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۱ 17 November 2017

یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا با اعلام اینکه نفوذ نظامی روسیه به عنوان تهدیدی "جدی"، اروپا را از "بالتیک تا دریای سیاه" تحت تاثیر قرار می‌دهد،‌ گفت: مانورهای نظامی گسترده روسیه در داخل مرزهایش سندی بر مقاصد شیطنت‌آمیز این کشور است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری راشاتودی، برایان هوک، مدیر برنامه‌ریزی‌های سیاسی و مشاور ارشد رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا در انجمن مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی ترنس‌آتلانتیک گفت: تهدید روسیه علیه امنیت غرب واضح است و ما در هر دو سوی اقیانوس اطلس نمی‌توانیم آن را نادیده بگیریم. 

وی تلاش کرد تا شدت تهدیدی که غرب از جانب "روسیه امروز" با آن مواجه است را به تهدید از جانب شوروی تشبیه کند.

به گفته هوک، "چینش نظامی نیروها در اروپا به نفع روسیه صورت می‌گیرد". او برای اثبات بیشتر "تجاوز نظامی" مسکو، نوسازی برنامه‌ریزی شده نیروهای مسلح روسیه و تمرین‌های نظامی متداول این کشور را یادآور شد که تنها در داخل مرزهایش و یا با متحدان روسیه آن‌ها را برگزار می‌کند.

وی به مانورهای "زاپاد2017" در ماه سپتامبر اشاره کرد که روسیه و بلاروس آن را مطابق با قوانین ناتو برگزار کردند تا ماهیت دفاعی این تمرین‌ها را به متحدان نشان دهند. مانورهای نظامی زاپاد نگرانی از "حمله" را در برخی کشورهای عضو ناتو و متحدان به وجود آورد.

با آغاز این تمرین‌ها، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو حتی ناچار به آرام کردن برخی از اعضا و نادیده گرفتن ادعاهایی از جانب ارتش اوکراین مبنی بر باقی ماندن تعدادی از سربازان روسیه در بلاروس، به دلیل عدم وجود مدرکی بر این ادعا شد.

در واکنش به مانورهای زاپاد که با 12 هزار و 700 سرباز، 70 فروند جنگنده، 10 ناو و 680 وسیله حمل و نقل زمینی صورت گرفت، لهستان "تمرین‌های ملی" را برگزار کرد و گروه‌هایی از آمریکا، انگلیس، آلمان، لیتوانی، لتونی، اسلواکی، ایتالیا ، رومانی، گرجستان و اوکراین نیز در آن حضور داشتند. شمار سربازان در مانورهای لهستان بسیار بیشتر از نیروهای زاپاد بود.

همزمان با این مانور، تمرین دیگری با 20 هزار نیرو در سوئد برگزار شد. در حالی که این مانورهای گسترده به عنوان تمرین‌هایی "ملی" معرفی می‌شد، اما سربازانی از چندین کشور عضو ناتو در آن‌ها حضور داشتند.

هوک با "مهاجم" دانستن روسیه، به مداخله این کشور در گرجستان طی جنگ پنج روزه سال 2008 اشاره کرد و گفت، با این که حمله به غیرنظامیان و حافظان صلح روس در اوستیای جنوبی از جانب سربازان گرجستانی صورت گرفت اما با حملات پیوسته راکت‌های روسیه همراه بود.

مشاور ارشد تیلرسون همچنین بر موضع دولت آمریکا درخصوص شبه جزیره کریمه تاکید کرد و الحاق مجدد آن به روسیه در ماه مارس 2014 به دنبال یک همه‌پرسی عمومی را "الحاقی غیرقانونی" دانست.

او با لحنی آرام‌تر گفت، علیرغم تمام اختلاف نظرها، فضایی برای همکاری میان واشنگتن و مسکو، به ویژه در خصوص درگیری‌های اوکراین، کره شمالی و سوریه وجود دارد.

هوک اظهار کرد: در سوریه، مناطق کاهش تنش، به موقع برقرار شدند و آن‌هایی که بر سر آن توافق داشتیم به خوبی به کار خود ادامه می‌دهند. آتش‌بس در جنوب غربی سوریه از ماه ژوئیه برقرار است و امیدواریم درخصوص آتش‌بس‌های دیگری همکاری داشته باشیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار