بازدید 2980

سامانه‌بارشی یکشنبه وارد مناطق زلزله‌زده‌می‌شود

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه سامانه بارشی جدیدی از روز یکشنبه وارد کشور می‌شود، گفت: این سامانه بارشی در روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه در نقاط غربی، مرکزی و مناطق زلزله زده فعال خواهد بود.
کد خبر: ۷۴۸۰۴۱
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۱ 16 November 2017
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه سامانه بارشی جدیدی از روز یکشنبه وارد کشور می‌شود، گفت: این سامانه بارشی در روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه در نقاط غربی، مرکزی و مناطق زلزله زده فعال خواهد بود.

به گزارش تسنیم، احد وظیفه درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: طی سه روز آینده جوی نسبتاً پایدار در غالب نقاط کشور حکمفرما خواهد بود و تنها بخشهایی از نوار شمالی و اردبیل با بارشهای پراکنده باران مواجه می‌‌شوند.

وی افزود: طی این مدت شهرهای صنعتی به دلیل پایدار بودن دما دچار افزایش غلظت آلاینده‌ها می‌شوند که ساکنان کلانشهرها و شهرهای صنعتی باید به این وضعیت توجه جدی داشته باشند و گروههای حساس از تردد غیر ضروری در سطح شهر خودداری کنند.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه سامانه بارشی جدیدی از ظهر روز یکشنبه وارد کشورمان می‌شود، تصریح کرد: این سامانه بارشی نوار غربی و بخشهایی از مرکز کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

به گفته وظیفه، دستاورد این سامانه بارشی افزایش ابر، بارش باران، بارش برف در ارتفاعات، وزش باد شدید و کاهش نسبی دما خواهد بود.

وی افزود: این سامانه بارشی در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه نیز تقویت می‌شود و تا پایان هفته در نیمه غربی، مرکز کشور و بخشهایی از استانها فعال خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت مناطق زلزله زده نیز اظهار کرد: مناطق زلزله زده در غرب کشورمان واقع شده که به همین سبب این سامانه بارشی در مناطق مختلف نیمه غربی فعالیت خواهد داشت.

وظیفه افزود: طی روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه باد و باران به همراه کاهش دما بخشهای غربی و نقاط زلزله زده را در برمی‌گیرد که حتی دمای هوا در برخی ساعات به صفر درجه هم می‌رسد؛ ضمنا بارشها در نقاط کوهستانی و سردسیر نیمه غربی به صورت برف خواهد بود.

وی، شهرکرد با هشت درجه زیر صفر را سردترین و بندرعباس با 30 درجه بالای صفر را گرمترین نقاط کشور دانست و گفت: دمای هوای تهران نیز امروز در گرمترین لحظات به 16 دجه بالای صفر رسید که تغییرات محسوسی در روزهای آتی رخ نمی دهد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل