بازدید 3157
در ۷ ماه نخست امسال؛

بانک ها چقدر وام دادند؟

تسهیلات پرداختی بانک‌ها طی هفت ماهه سال ۱۳۹۶ به بخش‌های اقتصادی مبلغ ۳۱۳۵.۹ هزار میلیارد ریال است که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل مبلغ ۳۵۱.۵ هزار میلیارد ریال (معادل ۱۲.۶ درصد) افزایش داشته است.
کد خبر: ۷۴۸۰۰۵
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۰ 16 November 2017
تسهیلات پرداختی بانک‌ها طی هفت ماهه سال ۱۳۹۶ به بخش‌های اقتصادی مبلغ ۳۱۳۵.۹ هزار میلیارد ریال است که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل مبلغ ۳۵۱.۵ هزار میلیارد ریال (معادل ۱۲.۶ درصد) افزایش داشته است.

به گزارش تسنیم به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، جدول 1 بیانگر هدف از دریافت تسهیلات پرداختی در بخش‌های اقتصادی طی هفت ماهه سال 1396 است. سهم تسهیلات پرداختی در قالب سرمایه در گردش در تمام بخش‌های اقتصادی طی هفت ماهه سال جاری مبلغ 1969.2 هزار میلیارد ریال (معادل 62.8 درصد کل تسهیلات پرداختی) است که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل مبلغ 145.8 هزار میلیارد ریال معادل 8 درصد افزایش داشته است. همچنین سهم تسهیلات پرداختی بابت تأمین سرمایه در گردش بخش صنعت و معدن در هفت ماهه سال جاری معادل 799.2 هزار میلیارد ریال بوده است که حاکی از تخصیص 40.6 درصد از منابع تخصیص یافته به سرمایه درگردش تمام بخش‌های اقتصادی (مبلغ 1969.2 هزار میلیارد ریال) است.

ملاحظه می‌شود از 954.2 هزارمیلیارد ریال تسهیلات پرداختی در بخش صنعت و معدن معادل 83.7 درصد آن (مبلغ 799.2 هزار میلیارد ریال) در تأمین سرمایه در گردش پرداخت شده است که بیانگر توجه و اولویت‌دهی به تأمین منابع برای این بخش توسط بانک‌ها در سال جاری است.

بانک ها چقدر وام دادند؟

در جدول شماره 2 مشاهده می‌شود تعداد 153 هزار و 468 فقره تسهیلات به بخش صنعت و معدن با میانگین پرداختی هر فقره 6 هزار و 218 میلیون ریال پرداخت شده که بیشتر از میانگین پرداختی سایر بخش‌هاست. در ضمن در بخش خدمات تعداد 2 میلیون و 855 هزار و 125 فقره تسهیلات با میانگین پرداخت هر فقره 439 میلیون ریال پرداخت شده است.

بانک ها چقدر وام دادند؟

شایان ذکر است که همچنان باید در تداوم مسیر جاری ملاحظات مربوط به کنترل تورم را نیز در نظر گرفت و همواره مراقب قدرت گرفتن پتانسیل تورمی ناشی از فشار تقاضای کل در اقتصاد نیز بود. بر این اساس ضروری است به افزایش توان مالی بانک‌ها از طریق افزایش سرمایه و بهبود کفایت سرمایه بانک‌ها، کاهش تسهیلات غیرجاری و بازگرداندن آنها به مسیر صحیح اعتباردهی بانک‌ها، افزایش بهره‌وری بانک‌ها در تامین سرمایه در گردش تولیدی، پرهیز از فشارهای مضاعف بر دارایی بانک‌ها و ترغیب بنگاه‌های تولیدی به سمت بازار سرمایه به عنوان یک ابزار مهم درتامین مالی طرح‌های اقتصادی (ایجادی) توجه ویژه‌ای کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان