بازدید 15023
لحظه به لحظه با آخرين اخبار مناطق زلزله زده/چهارمين روز

لكه گيري مناطق زلزله زده پايان يافت/ پتو، چادر و لوازم گرمايشي نياز اوليه حادثه ديدگان است

در شرايطي وارد چهارمين روز از امداد رساني به مناطق زلزله زده مي شويم كه هنوز گزارش هايي مبني بر نبود لوازمي مثل چادر، پتو و سيستم هاي گرمايشي دغدغه اصلي مردم مناطق زلزله زده است؛ شرايطي كه سبب شد شب گذشته را نيز افراد بسياري در شرايط بسيار سخت سپري كنند.
کد خبر: ۷۴۷۹۳۶
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۶ 16 November 2017
در شرايطي وارد چهارمين روز از امداد رساني به مناطق زلزله زده مي شويم كه هنوز گزارش هايي مبني بر نبود لوازمي مثل چادر، پتو و سيستم هاي گرمايشي دغدغه اصلي مردم مناطق زلزله زده است؛ شرايطي كه سبب شد شب گذشته را نيز افراد بسياري در شرايط بسيار سخت سپري كنند.
 
به گزارش «تابناك»، بر اساس اطلاعات دريافتي عمليات لكه گيري مناطق زلزله زده تمام شد و آنچنان كه مسئولان ارشد ستاد بحران كشور ادعا مي كنند آمار زخمي هاي حادثه در 9388 نفر باقي خواهد ماند؛ آماري كه البته احتمال دارد در مورد شمار قربانيان ثبات نداشته باشد و تعداد قربانيان افزايش يابند.
 
در ادامه اخبار مربوط به روز چهارم خواهد آمد.
 
مسکن‌های مهر بیمه‌نامه کیفیت ساخت نداشتند
۱۳۹۶/۰۸/۲۵ - ۱۵:۴۵

در حالی که گفته می‌شود در حادثه زلزله استان‌های غربی ایران بیشترین تخریب‌ها مربوط به ساختمان‌های مسکن مهر بوده گزارش‌ها حاکی از این است که این ساختمان‌ها هیچ گونه بیمه مهندسی از جمله بیمه‌نامه کیفیت ساخت نداشتند.

علی رضایی - مدیر بیمه‌های آتش سوزی بیمه ایران - در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به این که آیا ساختمان‌های مسکن مهر بیمه‌نامه‌ای داشتند، اظهار کرد: برای ساخت‌وسازها بیمه‌نامه‌ای به نام بیمه کیفیت ساخت وجود دارد و از دیدگاه شخصی من همه پیمانکارها باید اجبار داشته باشند تا این بیمه‌نامه را تهیه کنند.

وی ادامه داد: در تمام  دنیا وقتی می‌خواهند خانه‌ای بخرند یا بفروشند اولین مدرک مورد نیاز  این است که آن ساختمان بیمه‌نامه دارد یا خیر. به نظر من در ساخت و سازها در ایران نیز این بیمه‌نامه باید اجباری شود.

مدیر بیمه‌های آتش سوزی بیمه ایران افزود: اگر ساختمانی بیمه‌نامه تضمین کیفیت ساختمان داشته باشد کارشناس بیمه باید بر ساخت و ساز نظارت کنند و مطمئن شود که این ساختمان تا ۱۰ سال در مقابل تمام حوادث مقاوم است، چرا که سازنده باید ۱۰ سال تضمین کیفیت ساختمان را بدهد.

رضایی تشریح کرد: در مسکن‌های مهر ستون‌هایی که باید بتنی می‌بودند داخلش آجرهای سفالی ریخته‌اند و حتی میلگرد هم ندارند و این موضوع علت اصلی تخریب این ساختمان‌هاست. در واقع باید بگویم علت اصلی این تخریب‌ها عدم نظارت بر ساخت و ساز است، وگرنه زلزله حادثه طبیعی است که در همه دنیا اتفاق می‌افتد ولی ما چون نظارت دقیقی بر ساخت و سازهایمان نداریم زلزله را بلا می‌نامیم.

خسارت هاي مسكن مهر بر عهده نهادهاي بيمه گر است؟
۱۳۹۶/۰۸/۲۵ - ۱۵:۲۱
مطلبي در فضاي مجازي در حال انتشار است كه نويسندگان آن اعتقاد دارند باتوجه به وام دار بودن ساختمان هاي مسكن مهر و الزام مالكان براي پرداخت حق بيمه، اكنون اين ساختمان ها بايد تحت پوشش مراكز بيمه گر قرار بگيرد.
اين موضوع منتظر اعلام واكنش صريح مسئولان سازمان هاي بيمه اي كشور است.
فراموشی کانون زلزله؛ 'ازگله' هنوز چادر و پتو ندارد
۱۳۹۶/۰۸/۲۵ - ۱۴:۵۵
زلزله زدگان بخش "ازگله"، کانون اصلی زلزله 7.3 ریشتری کرمانشاه، 3 شب گذشته را بدون پتو و چادر به صبح رسانده‌اند؛ گویا تمرکز نهادهای خدمت‌رسان به شهر سرپل ذهاب، مناطق کوچکتر را از قلم انداخته است.

بخشی از زلزله زدگان 3 شب گذشته را در خودرو یا چادر شخصی سپری کرده و عده ای هم با کمک آتش، سرمای شب را به صبح رسانده اند.

بخش ازگله 40 روستا دارد که برخی از آنها کاملا ویران شده اند؛ ارمغان زلزله برای مردم این منطقه هفت کشته و 70 زخمی بوده است.
تا 36 ساعت پس از زلزله هیچ خبری هم از مواد غذایی برای زلزله زدگان ازگله نبوده اما ظاهرا محموله مواد غذایی صبح امروز به این بخش رسیده و توزیع شده است.

اکنون نیاز فوری و اصلی زلزله زدگان "چادر و پتو" است.

بخش ازگله جزء شهرستان ثلاث باباجانی است و با مرکز این شهرستان و نیز شهر سرپل ذهاب 45 کیلومتر فاصله دارد.
علت نرسيدن كمك ها به روستاهاي دورافتاده چيست؟
۱۳۹۶/۰۸/۲۵ - ۱۴:۴۶
یکی از امدادگران حاضر در روستاهای زلزله زده ثلاث در گفت و گو باخبرنگار تابناک گفت: مردم به خاطر ترس از دیر رسیدن کمکها و احساس اینکه شاید ادامه نداشته باشد به خودروهای کمک ها حمله ور می شوند و در ثلاث و چند روستای در مسیر جاده مانع از رسیدن خودروهای دولتی به روستاهای دیگر نیازمند کمک می شوند.
 
از مردم خواهشمندیم خونسردی خود را حفظ و به اندازه نیاز خود درخواست نمایند تا کمکها در اسرع وقت به روستاهای دیگر ثلاث که کمبودهایی بیشتری احساس می شود، برسد.

وضعیت روستاهای ثلاث دردناک است و صحنه هایی که در اینجا مشاهده می شود دل هر انسانی را به درد می آورد.
گريه هاي استاندار كرمانشاه در جلسه ستاد بحران
۱۳۹۶/۰۸/۲۵ - ۱۴:۴۵
لكه گيري مناطق زلزله زده پايان يافت/ پتو، چادر و لوازم گرمايشي نياز اوليه حادثه ديدگان است
كودكي شب را در گوني برنج مي خوابد!
۱۳۹۶/۰۸/۲۵ - ۱۴:۳۰
لكه گيري مناطق زلزله زده پايان يافت/ پتو، چادر و لوازم گرمايشي نياز اوليه حادثه ديدگان است
دستگيري سارقاني كه به زلزله زدگان رحم نمي كنند!
۱۳۹۶/۰۸/۲۵ - ۱۴:۰۰
لكه گيري مناطق زلزله زده پايان يافت/ پتو، چادر و لوازم گرمايشي نياز اوليه حادثه ديدگان است
در خواست يك هموطن كرد زبان: يك چادر مي خواهم، شرايطم كه خوب شد پس مي دهم
۱۳۹۶/۰۸/۲۵ - ۱۳:۱۶
تعداد بازدید : 53
توزيع توهين آميز آذوقه ميان زلزله زدگان
۱۳۹۶/۰۸/۲۵ - ۱۲:۰۹
تعداد بازدید : 55
اطلاعیه روابط عمومی سازمان مدیریت بحران کشور
۱۳۹۶/۰۸/۲۵ - ۱۱:۴۴
هموطنان نوع دوست با توجه به پیش بینی های سازمان هواشناسی مبنی بر برودت هوا و نزولات آسمانی در مناطق زلزله زده غرب کشور، برای حفاظت چادرها و سایر وسایل، پوشش نایلونی را در تهیه اقلام ارسالی در اولویت قرار دهند.
كمك رساني گردشگر اتريشي و همسرش به زلزله زدگان كرمانشاهي
۱۳۹۶/۰۸/۲۵ - ۱۱:۰۶
لكه گيري مناطق زلزله زده پايان يافت/ پتو، چادر و لوازم گرمايشي نياز اوليه حادثه ديدگان است
تنها بازمانده از يك خانواده 8 نفري
۱۳۹۶/۰۸/۲۵ - ۱۱:۰۲
تصوير پيرمرد 70 ساله اي كه اهل منطقه ازگله است و در جريان زلزله 7 نفر از اعضاي خانواده اش را از دست دارد، به يكي از تصاوير غم انگيز حادثه اخير تبديل شده است.
 
لكه گيري مناطق زلزله زده پايان يافت/ پتو، چادر و لوازم گرمايشي نياز اوليه حادثه ديدگان است 
80 درصد گاز پل ذهاب وصل شد
۱۳۹۶/۰۸/۲۵ - ۱۱:۰۰
مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه گفت: هم‌اکنون ۸۰ درصد گاز سرپل ذهاب وصل شده است.
وي افزود: مردم درمنازل حضور داشته باشند زیرا نیروهای گاز درحال گازرسانی منزل به منزل هستند.
ورود خودروهاي شخصي به مناطق زلزله زده و ايجاد ترافيك سنگين
۱۳۹۶/۰۸/۲۵ - ۱۰:۳۶
با وجود تلاش هايي كه نيروهاي سازماني و نهادي براي رساند كمك هاي مردمي به مناطق زلزله زده مي كنند، برخي افراد به صورت شخصي تلاش دارند حداقل كمك هاي خود را به مناطق زلزله زده برسانند و اين مهم عاملي در ايجاد ترافيك شده است.
 
وضعيت آب و هواي مناطق زلزله زده در سه روز آينده
۱۳۹۶/۰۸/۲۵ - ۱۰:۲۸
وضع هوای مناطق زلزله زده در غرب استان کرمانشاه تا روز شنبه صاف خواهد بود. با ورود سامانه بارشی از روز یکشنبه هوای این مناطق به تدریج ابری شده و از بعد از ظهر یکشنبه بارش باران و در مناطق مرتفع کوهستانی بارش برف همراه با وزش باد نسبتا شدید شروع شده و ناپایداری جو تا روز سه شنبه ادامه خواهد داشت. همچنین دمای هوای این مناطق از روز یکشنبه تا سه شنبه با کاهش 4 تا 8 درجه سانتی گراد مواجه خواهد شد. کمینه دما در شهرهای مختلف استان کرمانشاه طی سه روزآینده به شرح ذیل می باشد:
 لكه گيري مناطق زلزله زده پايان يافت/ پتو، چادر و لوازم گرمايشي نياز اوليه حادثه ديدگان است 
اقلامی که در اولویت ارسال به زلزله زدگان قرار گیرد
۱۳۹۶/۰۸/۲۵ - ۱۰:۲۶
 طبق مشاهدات سه روز اخیر مردم و خیرین اقلام زیر را به اولویت به منطقه ارسال کنند:
 چادر و پتو
وسایل گرمایشی نفتی
پیکنیک با سرشعله
گونی رولی و گونی سایز بزرگ
پلاستیک زباله بزرگ و رولی
 پلاستیک گلخانه‌ای
برنج خشک
روغن
حبوبات
رب، کنسرو و تن‌ماهی
لباس‌های گرم
هشدار درباره بیماری‌های ناشی از لاشه احشام در مناطق زلزله‌زده/لزوم رعایت بهداشت
۱۳۹۶/۰۸/۲۵ - ۱۰:۲۰

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه وظایف این وزارتخانه در قبال زلزله‌زدگان انجام شده و در حال اجراست، گفت: مشکل کمبود دارو در مناطق زلزله‌زده نداریم.

هاشمی در حاشیه جلسه هیات دولت، افزود:‌ باید مراقب باشیم که غذا و آب زلزله‌زدگان آلوده نباشد و از ایجاد این مشکل پیشگیری کنیم.ما همچنین باید مراقب بهداشت محیط باشیم.

 وی با اشاره به اینکه باید به مشکل روحی آسیب‌دیدگاه زلزله رسیدگی شود افزود: 40 تیم روان‌پزشکی و رواشناسی داوطلبانه عازم مناطق زلزله‌زده شده اند.

وزیر بهداشت همچنین گفت:انجمن‌های مردمی بیماری‌های کلیوی و سرطانی نیز فعال شده‌اند و در حال خدمت به بیماران سرطانی و کلیوی هستند.

اعزام هزاران نیرو از پلیس های تخصصی به مناطق زلزله زده
۱۳۹۶/۰۸/۲۵ - ۱۰:۱۸
 سخنگوی ناجا از اعزام گردان های تازه نفس وهزاران نیرو از پلیسهای تخصصی در منطقه زلزله زده کرمانشاه خبر داد.

 سردار سعید منتظرالمهدی گفت: پلیس ویژه در محل ۲۴ساعت گشت زنی دارد و اسکورت محموله های مردم یاری ونظارت برتوزیع و همچنین افزایش فعالیت اکیپهای سگهای زنده یاب و استقرار تیمهای تخصصی تشخیص هویت وDVI به منظور شناسایی اجساد فاقد هویت به مناطق زلزله زده صورت می گیرد.

عدم وجود امکانات لجستیک مناسب برای معدوم سازی لاشه دام ها
۱۳۹۶/۰۸/۲۵ - ۱۰:۱۸

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه نبود لجستیک مناسب برای معدوم سازی بهداشتی لاشه دام ها را یکی از مشکلات فعلی عنوان کرد.
آغاز بازسازی واحدهای مسکونی زلزله زده از هفته آینده
۱۳۹۶/۰۸/۲۵ - ۱۰:۱۷

مدیرکل دفتر بازسازی بنیاد مسکن گفت: از فردا عملیات آواربرداری در شهرهای و روستاهای زلزله زده استان کرمانشاه با هدف شروع عملیات ساخت و نوسازی­ آغاز می‌شود.

مجید جودی با بیان اینکه تشکیل پرونده ­برای نوسازی واحدها شروع شده است گفت: هفته آینده رسما کار بازسازی با توجه به تصویب اعتباری عملیات آغاز می شود.

 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی