بازدید 9511

رابرت موگابه بازداشت شد

کد خبر: ۷۴۷۷۰۱
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۰ 15 November 2017
حزب حاکم زیمبابوه اعلام کرد رابرت موگابه رئیس جمهور این کشور در اقدامی عاری از خشونت بازداشت شده است و در شرایطی ایمن از وی نگهداری می شود.

به گزارش صدا و سیما، آخرین تحولات زیمبابوه به شرح ذیل است:

حزب حاکم زیمبابوه اعلام کرد رابرت موگابه رئیس جمهور این کشور در اقدامی عاری از خشونت بازداشت شده است و در شرایطی ایمن از وی نگهداری می شود.

گزارش ها صبح امروز چهارشنبه از زیمبابوه از مسدود شدن خیابان های منتهی به مقر دولت و ساختمان پارلمان و دادگاهها در مرکز هراره پایتخت این کشور توسط نیروهای نظامی و خودروهای زرهی ارتش حکایت دارد.

حضور گسترده نیروهای نظامی در خیابان‌های هراره و تسلط آنها بر رادیو تلویزیون دولتی زیمبابوه باعث شده است زمزمه‌ها درباره کودتای احتمالی علیه رابرت موگابه رئیس جمهور این کشور بیش از پیش به گوش برسد.

نیروهای ارتش پس از وارد شدن به مقر رادیو تلویزیون دولتی زیمبابوه در هراره به کارکنان دستور دادند محل را ترک کنند.

همچنین برخی شاهدان از انفجارهای شدید در مرکز هراره خبر می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از هراره، هنوز علت این انفجارها مشخص نشده است.

به رغم حضور نیروهای نظامی در گوشه گوشه شهر هراره،‌ ارتش زیمبابوه هنوز درباره سرنوشت رابرت موگابه رئیس جمهور این کشور خبری منتشر نکرده است.

براساس این گزارش در نقاط مختلف شهر مردم برای دریافت پول در برابر بانکها صف کشیده اند و تاکسی ها در حال انتقال مسافران در سطح شهر مشاهده می شوند.

ارتش زیمبابوه امروز اعلام کرد در تهاجمی هدفمند بر ضد «جنایتکارانی» که اطراف رابرت موگابه رئیس جمهور را گرفته اند و موجب بروز مشکلات اجتماعی و اقتصادی برای مردم شده اند قدرت را به دست گرفته است لیکن اطمینان داد که حال رهبر نود و سه ساله کشور و اعضای خانواده اش خوب است و در مکان امنی به سر می برند.

سخنگوی ارتش در نطقی کوتاه در تلویزیون ملی که شب گذشته به اشغال نیروهای نظامی در آمد اعلام کرد اوضاع عادی به زودی با پایان عملیات ارتش به کشور باز خواهد گشت.

یک منبع دولتی امروز اعلام کرد ارتش، «ایگناسیو چومبو» وزیر دارایی را بازداشت کرده است.

چومبو یکی از اعضای ارشد جناح موسوم به «جی 40» در حزب حاکم «زانو- پی اف» به شمار می رود که ریاست آن را گریس همسر موگابه بر عهده دارد که برای جانشینی موگابه تلاش می کند.

پس از آنکه حزب حاکم فرمانده ارتش را به خیانت متهم کرد، نظامیان در سراسر هراره پایتخت مستقر شدند و کنترل تلویزیون دولتی را به دست گرفتند.

گزارشها همچنین از وقوع سه انفجار در مرکز هراره حکایت دارد. رابرت موگابه 37 سال است که بر زیمبابوه حکمرانی می کند.

آمریکا و انگلیس به شهروندان خود در هراره توصیه کرده است به علت بی ثباتی سیاسی در مکان های شلوغ حضور پیدا نکنند و در خانه ها بمانند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان