بازدید 3654
گزارش

خطرحذف استقلال وپرسپولیس از آسیا هنوز رفع نشده!

کد خبر: ۷۴۷۵۰۲
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۰ 14 November 2017
قبل از انتشار اطلاعیه رسمی کمیته بدوی، رسانه ها نمی دانستند که این کمیته دقیقا چه چیزی قرار است تحویل مسئولان AFC دهد. تایید مجوز حرفه ای، گزارشی از راستی آزمایی اسناد باشگاه ها، یا آنطور که آقای سهیل مهدی گفت «یشنهاد» برای صدور مجوز حرفه ای سازی؟

به گزارش تابناک ورزشی، پس از اطلاعیه ای که کمیته بدوی منتشر کرد صراحتا مشخص شد که صحبت از صدور «مجوز» است و این کمیته بر خلاف ادعاهای قبلی خود مسئولیت صدور مجوز را بر عهده داشته است. صدور مجوزی که البته باید به تایید کنفدراسیون فوتبال آسیا برسد تا تیم های حاضر در مسابقات لیگ قهرمانان مشکلی برای شرکت در این مسابقات نداشته باشند. با این حال ابهاماتی نیز در متن دیده می شود:

تعریفی که کمیته بدوی از وظیفه اش در این اطلاعیه ارائه داده «حسب اختیارات ... نسبت به راستی آزمایی مدارک و اسناد ارائه شده در سامانه AFC‏ ...» تعریفی است که از نقش راستی آزمایی این کمیته حکایت دارد. حال این چه نوع راستی آزمایی است که «مسئولیت صحت و سقم اسناد» را به گردن باشگاه های صادر کننده آن می اندازد‏؟  اگر قرار بود مسئول اول و آخر فقط خود باشگاه ها باشند دیگر چه نیازی به کمیته بدوی، شکایت های پرتعداد به کمیته تعیین وضعیت و درآمد چشمگیر فدراسیون از این موضوع بود؟

بر اساس قوانین، سازمان لیگ فقط حق اعطای مجوز ملی را دارد که آن هم باید به تایید AFC برسد. کار AFC هم این است که شرایط باشگاه هایی را که قبلا از سازمان لیگ متبوعه مجوز ملی شان را گرفته اند را مورد بررسی قرار دهد و ببیند که آیا می توانند مجوز آسیایی کسب کنند یا نه؟ در این متن هیچ جا صحبتی از مجوز حرفه ای نیست زیرا فرض بر این است که همه حرفه ای هستند! اصولا یکی از شرایط اعضای اتحادیه (سازمان لیگ) این است که سازمان دهنده «لیگ حرفه ای» باشد. این درست نیست که بگوییم این دسته از باشگاه ها مجوز ملی دارند و این دسته موفق به دریافت مجوز حرفه ای شدند.

پس وظیفه سازمان لیگ، فقط صدور مجوز ملی است و نه دیگر مسائلی که این روزها درباره آن صحبت می شود. اینکه بگویند ما برای تیم ها مجوز حرفه ای صادر کردیم، بی معنی است. اینجا صحبت از صدور یا عدم صدور ACL License است که آن را هم AFC برای تیم ها صادر می کند و سازمان لیگ نباید در آن دخالت کند. 
خوشبختانه در صورت ناهنجاری یا بی صداقتی مسئولان، مسئله تعلیق فدراسیون مطرح نیست(حداقل در ابتدای کار)، بلکه این سازمان لیگ ایران است که سهمیه اش را در لیگ قهرمانان از دست خواهد داد و باشگاه ها باید از AFC CUP شروع کنند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی