بازدید 2926

همه نیروگاه‌های استان‌های زلزله زده درمدارقرار گرفت

مدیرعامل توانیز گفت: همه نیروگاه‌های سه استان زلزله زده در مدار است و فقط نیروگاه بیستون کرمانشاه به خاطر پس لرزه از مدار خارج شده بود که ان هم در مدار است.
کد خبر: ۷۴۷۴۵۸
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۴ 14 November 2017
مدیرعامل توانیز گفت: همه نیروگاه‌های سه استان زلزله زده در مدار است و فقط نیروگاه بیستون کرمانشاه به خاطر پس لرزه از مدار خارج شده بود که ان هم در مدار است.

به گزارش مهر به نقل از صداوسیما، آرش کردی افزود: اولویت اصلی برق دار کردن شبکه های اصلی مانند پمپ بنزین ها، بیمارستان ها، ایستگاه های پمپاژ آب، چاه های برقی که تامین آب شرب را به عهده دارند و مراکز حساسی که نیاز اصلی مردم است، بود که توانستیم برق این مراکز را تامین کنیم.

وی گفت : مشکل فعلی در سرپل ذهاب این است که خیلی از مردم در منازلشان به خاطر وجود پس لرزه ها اسکان ندارند و رغبتی نیز ندارند به مراکز مسکونی برگردند و بیشتر در چادرها، معابر عمومی و کمپ ها ساکن هستند، بنابراین اولویت این است که معابر عمومی و کمپ ها، روشنایی داشته باشد.

مدیرعامل توانیر افزود : از زیرساخت های اصلی برق دو تا سه پست انتقال را توانستیم احیا کنیم و برغم اینکه ۵۰ تا ۶۰ درصد از پست ها آسیب جدی دید که تلاش می کنیم تا پایان امروز مشکل آنها را برطرف کنیم.

کردی گفت: در ادامه وقتی مردم به تدریج در خانه ها مستقل شدند برق منازل را وصل می کنیم و البته برخی از منازل نیمه تخریب بوده و برخی دیگر قابل سکونت است. اولویت در شرایط فعلی روشن کردن معابر شهری است که مردم در آن سکونت دارند.

وی تاکید کرد: خطوط اصلی برق در سرپل ذهاب ۸۰ تا ۹۰ درصد وصل است و گرچه اصلاح شبکه های برق را نیز شروع کردیم اما حجم کار بسیار بالاست و تعداد روستاهایی که تخریب یا نیمه تخریب شده هم زیاد است.

مدیر عامل توانیر درباره اینکه آیا در حال حاضر چادر ها و کمپ ها دارای روشنایی است؟ گفت: جزو برنامه های امروز است که این کمپ ها و چادر را حداقل با یک تک شعله روشنایی برق دار کنیم.

کردی افزود: در شهرها ۹۰ درصد و در روستاها ۵۰ تا ۶۰ درصد دیزل ژنراتورها راه اندازی و و برق وصل شده است و هچنین تصفیه خانه های آب و پمپ بنزین ها از دیروز برق دار شد.

وی گفت: سایر شهرها زلزله زده مشکلی در زمینه تامین برق ندارد و فقط در سرپل ذهاب و روستاهای اطراف آن مشکل تامین برق وجود دارد و در تازه آباد و ازگله که پیشتر مشکل برق داشت در حال حاضر شبکه پایدار برق به وجود آمده است و بیشتر مشترکان برق دار هستند.

مدیر عامل توانیر با اشاره به آسیب های زیرساخت های برق در سرپل ذهاب گفت : ۳۰ درصد پست انتقال و ۶۵ درصد پست های فوق توزیع دچار آسیب دیدگی کلی شده است که بخش های معیوب شبکه، جدا شده و بخش های سالم در حال استفاده است و نیاز فعلی مردم شهر را تامین می کند.

کردی گفت : یک پست سیار نیز از کرمانشاه وارد سرپل ذهاب شده است تا ظرفیت اضافه و ذخیره ایجاد کنیم و در صورت نیاز از آن استفاده شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر